کمربند و جاده جدید؟ ایالات متحده و تایوان در مقابله با تلاش های چین شرکت می کنند اخبار چین

[ad_1]

وزیر دارایی تایوان گفت: اتحاد غیررسمی ، به رهبری ایالات متحده برای ارائه گزینه ای دیگر برای ابتکار عمل کمربند و جاده چین ، شفافیت بیشتری را برای کشورهایی که به دنبال بودجه برای توسعه زیرساخت های خود هستند ، فراهم می کند.

وزیر امور خارجه سو جین رونگ روز چهارشنبه در مصاحبه ای در تایپه گفت ، تایوان و ایالات متحده در حال برنامه ریزی برای تهیه بودجه برای پروژه های زیربنایی و انرژی در آسیا و آمریکای لاتین هستند ، با استفاده از سرمایه جمع شده توسط بخش خصوصی وی گفت امیدوار است که اولین پروژه ها یکی دو سال آینده آغاز شود.

این طرح که با امضای توافق نامه ای بین ایالات متحده و تایوان در ماه سپتامبر آغاز شده است ، هدف آن جمع آوری کمک مالی از طریق اوراق قرضه ای است که برای بانک های تایوان ، بیمه ها و سایر سهام خصوصی هدف گذاری شده است. این واشنگتن و تایپه فرصتی برای مقابله با زیرساخت های جهانی چین در میان نگرانی ها در مورد تعهد پکن به پروژه های بین المللی و وخیم تر شدن امور مالی در میان کشورهای در حال توسعه است.

ابتکار کمربند و جاده به شدت به وام های دولتی از پکن متکی است و معمولاً شرکت های دولتی چین را درگیر می کند. با این حال ، طرح تایوان و ایالات متحده به شدت بر مشارکت بخش خصوصی تأکید دارد ، در حالی که تأکید دارد که بودجه باید از طریق بازار جمع شود ، که این امر به شدت شفاف است.

رئیس بانک جهانی دیوید مالپاس در ماه مه خواستار اطمینان از شفافیت بیشتر قراردادهای بدهی حاکمیت از اتحادیه 20 کشوره شد و گفت که این تنها راه برای “متعادل سازی منافع مردم با منافع بدهی و سرمایه گذاران امضاکننده” است. قراردادها “

وام سرمایه گذاری در تایوان از طریق افشای بیشتر اطلاعات ، مانند مبالغ جمع آوری شده ، بازده و هدف ، به عنوان بخشی از روند فروش اوراق قرضه ، در شفافیت بیشتر است.

تایوان آخرین موردی است که به لیست مشارکت های سرمایه گذاری زیرساختی ایالات متحده در کشورهای ثالث افزوده می شود. به گفته سو ، شانزده کشور با واشنگتن به توافق نامه مشابهی رسیده اند که بر اساس آن شرکت هایی از این کشورها برای تأمین مالی پروژه های زیرساختی با شرکت بین المللی توسعه مالی ایالات متحده همکاری می کنند. ژاپن ، کره جنوبی و استرالیا همکاری خود را با ایالات متحده در سال 2018 اعلام کرده اند.

طبق پیش بینی سال گذشته بانک جهانی ، حدود 575 میلیارد دلار پروژه تحت ابتکار کمربند و جاده چین ساخته شده یا در حال اجرا است. ایالات متحده تخمین می زند که تا سال 2025 از طریق شرکت بین المللی تأمین اعتبار برای توسعه و سرمایه خصوصی در کل 75 میلیارد دلار در کشورهای در حال توسعه سرمایه گذاری کند. سو درمورد چقدر تخمین می زند سرمایه گذاران تایوانی کمک کنند ، بحث نکرد.

یکی از اصلی ترین مزیت های چارچوب مالی برای تایوان ، ارائه فرصت های بیمه گر ثروتمند برای یافتن درآمدهای بالاتر از آنچه معمولاً در داخل ارائه می شود ، با حمایت سیاسی ایالات متحده است.

دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا ، حمایت از تایوان را به عنوان ستون اصلی تلاشهای کاخ سفید برای مقابله با نفوذ چین قرار داده است و سو گفت که از زمان روی کار آمدن جو بایدن در ماه ژانویه ، وی نمی دید که همکاری های مالی بسیار تغییر کند. وی دلیل این امر را ارزشهای مشترک و پشتیبانی قوی دو جانبه از تایوان در واشنگتن عنوان کرد.

سو گفت: “بایدن پس از روی کار آمدن ، باید چارچوب اساسی طرح را حفظ کند.” “بعید است چهره داشته باشد.”

خوش بینی اقتصادی

تایوان با افزایش صادرات به دو اقتصاد بزرگ جهان در سالهای اخیر ، در جنگ نبرد برای تسلط جهانی بین ایالات متحده و چین خود را در نوعی نقطه شیرین اقتصادی یافته است. سو گفت ، صادرات تایوان به ایالات متحده احتمالاً به رشد شدید خود ادامه خواهد داد و جنگ تجاری پایان ندارد. وی افزود: اقتصاد تایوان همچنین باید از سود شرکت های تایوانی که سرمایه گذاری خود را از چین برمی گردانند ، ادامه دهد.

بر اساس برآورد میانگین نظرسنجی بلومبرگ از 12 اقتصاددان ، انتظار می رود که داده های دولت در روز جمعه نشان دهد ، اقتصاد تایوان در سه ماهه سوم 3.3 درصد رشد کرده است. پیش بینی رسمی تولید ناخالص داخلی کل سال دولت ، آخرین به روزرسانی در آگوست ، 1.6٪ افزایش یافته است.

سو بدون مشخص كردن گفت: “رشد اقتصادی امسال بیش از آنچه انتظار داشتیم خواهد بود.”



[ad_2]