کمپین “قلدری” پس از سخنرانی دیپلمات های آمریکایی در انتقاد از اسرائیل | اخبار مربوط به درگیری اسرائیل و فلسطین

[ad_1]

واشنگتن – اغلب اتفاق نمی افتد که جمهوری خواهان و دموکرات ها در ایالات متحده نقاط مشترکی پیدا کنند، اما این هفته نمایندگان دو حزب اصلی یک هدف مشترک را دنبال کردند – حمله به یک فارغ التحصیل دانشکده حقوق نیویورک به دلیل سخنرانی انتقادی از اسرائیل.

ریچی تورس، نماینده دموکرات کنگره، فارغ التحصیل CUNY را “دیوانه” خواند. لی زلدین، نامزد سابق فرمانداری جمهوری خواه، این سخنرانی را “یهودستیزی خشن” توصیف کرد. شهردار اریک آدامز آن را به عنوان “کلمات منفی و اختلاف” توصیف کرد.

حتی تد کروز سناتور جمهوری خواه تگزاس به انبوه محکومیت ها علیه فاطمه محمد، سخنران فارغ التحصیل یمنی-آمریکایی پیوسته است. خود CUNY در بیانیه‌ای که به صدراعظم خود نسبت داده شده است، این سخنرانی را “بیان عمومی نفرت از افراد و جوامع بر اساس مذهب، نژاد یا وابستگی سیاسی” خوانده است.

روزنامه نیویورک پست روز سه شنبه محمد را در صفحه اول خود قرار داد.

اما بسیاری از مدافعان حقوق فلسطینی از این اتهامات سردرگم به نظر می‌رسند و تأکید می‌کنند که محمد هیچ چیز نفرت‌انگیز یا متعصبانه‌ای نگفته است.

مدافعان می گویند که توهین به محمد در قالب یک الگوی گسترده تر از حمله علنی به منتقدان اسرائیل در تلاش برای جلوگیری از انتقاد بیشتر از سیاست های این کشور است.

آدام شاپیرو، مدیر حمایت از اسرائیل و فلسطین در دموکراسی برای جهان عرب اکنون (DAWN)، یک گروه حقوق بشر مستقر در ایالات متحده، گفت که سازمان ها و سیاستمداران طرفدار اسرائیل امیدوارند که چنین حملاتی فعالان همبستگی فلسطینی را از صحبت کردن منصرف کند.

اما من فکر می کنم که در واقع اثر معکوس دارد. شاپیرو به الجزیره گفت: فکر می‌کنم این در واقع افراد بیشتری را تشویق می‌کند تا صحبت کنند.

او حمایت موفق حقوقی و سیاسی برای مقابله با “کمپین های بدنامی” در سال های اخیر را برجسته کرد.

سخنرانی

سخنرانی محمد در اوایل این ماه به کلاس 2023 دانشکده حقوق ارائه شد، اما پس از اینکه هفته گذشته توسط برخی رسانه ها به صورت آنلاین مشاهده شد، شروع به خبرساز شدن کرد. از آنجا، او توجه گسترده ملی و بین المللی را به خود جلب کرد، زیرا روزنامه ها و سیاستمداران بیشتر و بیشتر طرفدار اسرائیل به محکوم کردن او ادامه دادند.

محمد در سخنرانی 12 دقیقه ای خود به موضوعات مختلف عدالت اجتماعی اشاره کرد و فعالیت بدنه دانشجویی را برجسته کرد.

او گفت: “من می خواهم قانون CUNY را به عنوان یکی از معدود، اگر نگوییم تنها دانشکده حقوق، جشن بگیرم که بیانیه ای عمومی در دفاع از حق دانشجویان خود برای سازماندهی و سخن گفتن علیه استعمار شهرک نشینان اسرائیلی صادر می کند.”

سخنان این سخنران محجبه بارها با تشویق دانشجویان فارغ التحصیل قطع شد.

محمد در ادامه گفت: “اسرائیل همچنان به گلوله ها و بمب های بی رویه بر نمازگزاران می ریزد، پیر، جوان را می کشد، حتی به مراسم تشییع جنازه و گورستان ها حمله می کند، و اوباش را تشویق می کند تا خانه ها و مشاغل فلسطینی ها را لینچ کنند.”

به نظر می رسد اتهامات او با رفتار اخیر اسرائیل، از جمله حمله به نمازگزاران در مسجد الاقصی در ماه مبارک رمضان و حمله پلیس به خبرنگار کشته شده الجزیره در مراسم تشییع جنازه شیرین ابوعقل در سال گذشته مطابقت دارد.

در اوایل سال جاری، گروهی از شهرک نشینان اسرائیلی شهر هوواره در کرانه باختری اشغالی توسط اسرائیل را غارت کردند و یک وزیر دولت اسرائیل گفت که جامعه فلسطینی باید “ویران شود”.

شاپیرو درباره این سخنرانی گفت: «در نهایت، این یک مرور کلی از آنچه در زندگی واقعی در فلسطین روی می دهد بود.

CUNY به درخواست الجزیره برای توضیح در مورد اینکه چه بخشی از سخنرانی محمد «سخنان نفرت انگیز» است، پاسخ نداد.

محمد به موضوعات دیگری از جمله همکاری دانشگاه با مجریان قانون اشاره کرد و پلیس نیویورک را “فاشیست” خواند.

اگرچه این سخنرانی به طور قطع دارای اتهامات سیاسی بود، حامیان محمد خاطرنشان کردند که بیانیه مأموریت قانون CUNY به صراحت بیان می کند که این برنامه به سمت عدالت اجتماعی است.

این قانون می‌گوید: «قانون CUNY مبتنی بر سنت حمایت رادیکال است: جنبش‌ها برای تغییر اجتماعی با رهبری و همکاری افراد و جوامعی ساخته می‌شوند که بی‌عدالتی را تجربه کرده‌اند».

وکلا از محمد دفاع می کنند

فعالان می گویند که کمپین علیه محمد آخرین قسمت از حملات به حامیان طرفدار فلسطین است. حامیان حقوق فلسطینیان در ایالات متحده اغلب با اتهامات یهودستیزی و کمپین برای لغو رویدادها و اعتراضات خود مواجه می شوند.

اساتید منتقد اسرائیل شغل خود را در نتیجه کارزارهای فشار از دست داده اند. نامزدهای سیاسی برای حقوق بشر و مناصب دولتی دیپلماتیک به دلیل انتقادات گذشته از اسرائیل در سال های اخیر کنار کشیده شده اند.

اما در این هفته، زمانی که گروه ها و سیاستمداران طرفدار اسرائیل محمد را هدف قرار دادند، بسیاری از مدافعان عرب، مسلمان و فلسطینی به دفاع از او پرداختند.

احمد ابونید، مدیر اجرایی کمپین ایالات متحده برای حقوق فلسطین (USPCR)، سخنرانی محمد را “آتشین و آزادیبخش” علیه برتری سفیدپوستان، نظارت دولتی و استعمار اسرائیل ستود.

ابوزنید در ایمیلی به الجزیره گفت: «البته، سیاستمدارانی که از این نهادهای ظالمانه حمایت می‌کنند، سریعاً او را به خاطر همدستی خشونت‌آمیز آنها سرزنش می‌کنند».

ما فاطمه را به خاطر سخنرانی اصولی‌اش تحسین می‌کنیم و مشتاقانه منتظر تلاش او برای عدالت و رهایی برای همه افرادی هستیم که در حرفه حقوقی‌اش هستند.»

بخش نیویورک شورای روابط آمریکایی-اسلامی (CAIR-NY) آنچه را که «خاموش کردن صداها» می‌خواند، محکوم کرد که به دنبال برجسته کردن نقض حقوق بشر است.

«CAIR-NY در همبستگی با سخنران مراسم دانشجویی که شجاعانه تلاش کرد تا وضعیت اسفبار فلسطینیان و نقض حقوق بشری که آنها با آن روبرو هستند را برجسته کند، می ایستد. عفاف ناشر، مدیر اجرایی این گروه در بیانیه ای گفت: ما حق آنها را برای بیان آزادانه و بدون مداخله عقایدشان تایید می کنیم.

بخش نیویورک صدای یهودی برای صلح، یک گروه ضد اشغالگر، همچنین از محمد ستایش کرد و منتقدان او را به شدت مورد انتقاد قرار داد و آنها را متهم کرد که از اسلام هراسی برای “نبرد” و لکه دار کردن زن جوان استفاده می کنند.

ما توصیف نادرست سخنان او را به عنوان ضدیهودی محکوم می کنیم، زیرا این سخنان دقیقاً شرایطی را که فلسطینیان هر روز تحت آن زندگی می کنند، توصیف می کند. این گروه گفت: «ما نمی‌توانیم بیشتر با او موافق باشیم که «فلسطین دیگر نمی‌تواند از عدالتخواهی ما مستثنی باشد».

مدافعان محمد به ویژه از تورس نماینده کنگره، یک دموکرات سرسخت طرفدار اسرائیل عصبانی بودند.

تورس روز یکشنبه در توییتر نوشت: «تصور کنید که از نفرت از اسرائیل به عنوان یک کشور یهودی آنقدر دیوانه باشید که آن را موضوع سخنرانی شروع دانشکده حقوق خود قرار دهید. “سندرم اختلال ضد اسرائیلی در محل کار.”

یوسف منیر تحلیلگر فلسطینی-آمریکایی به تورس حمله کرد.

«این ایده که مسلمانان به طور غیرمنطقی و غیرقابل کنترلی درگیر نفرت از یهودیان هستند، یک موضوع نژادپرستانه و اسلام هراسی است که شما در آن مشارکت دارید. مونایر در توییتی نوشت: تصور کنید که به عنوان یک نماینده کنگره که دانشجویی را به دلیل صحبت علیه آپارتاید مشت می کند، ترسو باشید.

دفتر تورس بلافاصله به درخواست الجزیره برای اظهار نظر پاسخ نداد.

به نوبه خود، شاپیرو – از DAWN – گفت که تورس به دنبال یک زن جوان مسلمان با حجاب است که قدرت بسیار کمتری برای تقویت اعتبار خود برای حمایت از اسرائیل دارد.

شاپیرو گفت: «این یک مورد کلاسیک قلدری است.



[ad_2]