کوه یخی غول پیکر می تواند با کلنی پنگوئن های آتلانتیک جنوبی برخورد کند | جنوبگان

[ad_1]

کوه یخی غول پیکر همراه با جریانات حرکت می کند و به اندازه جزیره تهدید کننده جنوب جورجیا است.

کوه یخی عظیمی در حال عزیمت به جزیره جورجیا جنوبی در اقیانوس اطلس جنوبی است ، جایی که دانشمندان می گویند این برخورد می تواند حیات وحش از جمله پنگوئن ها ، مهرها و آلباتروس ها را ویران کند.

دانشمندان هفته ها به مشاهده این رویداد مربوط به آب و هوا به عنوان کوه یخی – تقریباً به همان اندازه خود جزیره – پرداختند و پس از جدا شدن از شبه جزیره قطب جنوب در ژوئیه 2017 ، به مدت دو سال پیچیده و پیشرفت کردند.

این شبه جزیره یکی از سریعترین مکانهای گرم کننده زمین است که در 9 فوریه دمای بالای 20.75 درجه سانتیگراد (69.35 درجه فارنهایت) را به ثبت رسانده است. گرم شدن هوا باعث نگرانی دانشمندان در مورد ذوب شدن یخ ها شده و منجر به افزایش سطح دریا در سراسر جهان می شود.

کوه یخی غول پیکر به نام A68a در آستانه برخورد با جزیره جورجیا جنوبی ، قلمرو خارج از کشور انگلیس در خارج از آمریکای جنوبی است. [Copernicus Sentinel-Pierre Markuse/Handout via Reuters]

کوه یخی غول پیکر – به نام A68a – در شرف برخورد با جزیره جنوبی جورجیا ، یک قلمرو دور افتاده انگلیس در خارج از آمریکای جنوبی است. گورانت تارلینگ ، اقیانوس شناس بیولوژیکی از تحقیقات قطب جنوب انگلیس که توده یخ را ردیابی می کند ، گفت که آیا این برخورد روزها یا هفته ها فاصله دارد ، روشن نیست ، زیرا کوه یخ با جریانهای اقیانوس سرعت گرفته و کند شده است.

تارلینگ گفت: این برخورد هنوز نامشخص است زیرا جریانات می توانند کوه یخ را از کنار جزیره عبور دهند.

تارلینگ گفت: “جریان های اطراف جزیره پیچیده است و هنوز هم نمی توان آن را از دست داد.”

تصاویر گرفته شده توسط یک هواپیمای نیروی هوایی سلطنتی انگلیس و منتشر شده در روز سه شنبه نشان دهنده اندازه کوه یخی هیولا 4200 کیلومتر مربع (1627 مایل مربع) است که با تونل ، شکاف و شکاف تراشیده شده است. تعدادی قطعه یخ کوچکتر در نزدیکی دیده می شود.

گروهی از پنگوئن های پنگوئن در بالای کوه یخی که در حوالی کانال لمیر ، قطب جنوب شناور است ، قدم می زنند [Ueslei Marcelino/Reuters]

مقامات انگلیس در بیانیه ای گفتند: “اندازه گسترده کوه یخ A68a به این معنی است که گرفتن کامل آن با یک شلی غیرممکن است.”

دانشمندان می ترسند که کوه یخ ، با برخورد به این جزیره ، بتواند حیات دریایی در بستر دریا را خرد کند. اگر در جبهه جزیره مستقر شود ، می تواند پنگوئن ها را مسدود کرده و از مسیرهای تغذیه معمول خود مهر و موم کند تا بچه های خود را تغذیه کند.

مقامات انگلیس گفتند که A68a همچنین می تواند مانعی برای کشتی های دولتی باشد که در اطراف جورجیا جنوبی و جزایر ساندویچ جنوبی گشت ماهیگیری و نظارت می کنند.



[ad_2]