کیم یو جونگ وعده پرتاب بیشتر ماهواره جاسوسی کره شمالی را داد | اخبار سلاح

[ad_1]

این کشور از ژانویه 2022 بیش از 100 آزمایش تسلیحاتی انجام داده است زیرا به دنبال نوسازی زرادخانه نظامی خود است.

کیم یو جونگ، خواهر قدرتمند کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، پس از شکست تلاش این کشور برای قرار دادن اولین ماهواره جاسوسی نظامی خود در مدار، وعده پرتاب ماهواره های بیشتری را داده است.

کیم یو کنگ با محکوم کردن ایالات متحده به ریاکاری “گانگستری” به دلیل انتقاد این کشور از پرتاب ناموفق روز چهارشنبه، گفت که حق حاکمیت کره شمالی برای دستیابی به قابلیت های اطلاعات فضایی است.

او در بیانیه‌ای که توسط KCNA دولتی منتشر شد، گفت: «ما آماده‌ایم هر کاری که لازم است برای حفاظت از حقوق و منافع حاکمیتی آن انجام دهیم.

اظهارات کیم یک روز پس از آن بیان شد که موشک دوربرد Malligyong-1 کره شمالی، اولین ماهواره جاسوسی این کشور، پس از جدایی مرحله‌ای نیروی خود را از دست داد و در دریای غرب شبه جزیره کره سقوط کرد.

پس از اعتراف سریع غیرمعمول به شکست، کره شمالی گفت که پس از تجزیه و تحلیل اشتباهات، پرتاب دوم را انجام خواهد داد.

این پرتاب به سرعت توسط کره جنوبی که برخی از زباله ها را از آب بیرون آورد و همچنین توکیو و واشنگتن که خاطرنشان کردند پرتاب شامل استفاده از فناوری ممنوعه موشک های بالستیک، افزایش تنش ها و خطر بی ثبات کردن امنیت در منطقه و خطر بی ثباتی امنیت در منطقه شد، محکوم شد. فراتر.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل نیز این پرتاب را محکوم کرد و گفت که این پرتاب قطعنامه های سازمان ملل را نقض می کند.

غواصان کره جنوبی آنچه را که گمان می رود بقایای پرتاب کره شمالی باشد نجات می دهند
کره جنوبی پس از سقوط روز چهارشنبه برخی از آوارها را برداشت [The Defense Ministry/Handout via Reuters]

روز پنجشنبه، KCNA همچنین تصاویری از موشک جدید Chollima-1 منتشر کرد که از سکوی پرتاب ساحلی در آتش و دود بلند شد.

در گزارشی آمده است که تصاویر ماهواره ای تجاری یکی از سکوهای پرتاب ایستگاه ماهواره ای سوهاه بیش از 12 خودرو از 38 شمالی مستقر در ایالات متحده را نشان می دهد که یک برنامه تحلیلی کره شمالی است.

در این گزارش آمده است: «هنوز نمی توان تأیید کرد که از کدام سکو برای پرتاب استفاده شده است. با این حال، فعالیت در سکوی پرتاب اصلی با ارزیابی پس از پرتاب و تلاش‌های پاکسازی سازگار است.

پیش از چهارشنبه، پیونگ یانگ پنج ماهواره از سال 1998 به فضا پرتاب کرده بود.

از این پنج مورد، سه مورد فوراً شکست خوردند، و به نظر می‌رسد دو مورد به مدار پرتاب شده‌اند – اما سیگنال‌های این سیگنال‌ها هرگز به‌طور مستقل شناسایی نشده‌اند، که نشان می‌دهد ممکن است عملکرد نادرستی داشته باشند.

آخرین پرتاب ماهواره در سال 2016 بود. سال بعد، پیونگ یانگ با موفقیت اولین موشک بالستیک قاره پیما (ICBM) خود را پرتاب کرد.

کره شمالی از ژانویه 2022 بیش از 100 آزمایش تسلیحاتی انجام داده است زیرا به دنبال مدرنیزه کردن تسلیحات و تجهیزات نظامی خود است.

فهرست تسلیحات کیم جونگ اون همچنین شامل یک موشک چند کلاهک، یک زیردریایی هسته ای، یک موشک بالستیک قاره پیمای سوخت جامد و یک موشک مافوق صوت است.

او استدلال کرد که ارتقای ظرفیت نظامی کشور برای دفاع از خود ضروری است.

[ad_2]