کی کوک تیام مظنون 1MDB چند هفته پس از بازگشت به مالزی درگذشت | فساد

[ad_1]

مرگ کی پس از آن اتفاق افتاد که مقام ضد اختلاس گفت که محل اختفای جو تاک لو، سرمایه‌دار مالزیایی را تایید کرده است.

یکی از مظنونان رسوایی 1MDB چند هفته پس از اخراج به مالزی برای مواجهه با بازجویی در مورد نقش خود در کلاهبرداری 4.5 میلیارد دلاری درگذشت.

خانواده کی در بیانیه ای اعلام کردند که کی کوک تیام روز دوشنبه پس از “سکته مغزی شدید ناگهانی” در بیمارستان درگذشت و صبح چهارشنبه سوزانده شد.

ما از همه طرف‌ها می‌خواهیم که درباره این اتفاق ناگوار گمانه‌زنی نکنند و به خانواده فضای غم بدهند [sic] در این بیانیه آمده است.

خبر مرگ این تاجر 56 ساله ساعاتی پس از آن منتشر شد که الجزیره گزارش داد که کمیسیون مبارزه با فساد مالزی (MACC) محل اختفای جو تاک لو سرمایه‌دار فراری مالزیایی – طراح اصلی رسوایی 1MDB – در ماکائو را تایید کرده است. کی سوال کردنش

MACC گفت کی، که اوایل ماه جاری از ماکائو اخراج شد، فاش کرد که با لو و سایر فراریان 1MDB در خاک چین ملاقات کرده است و لو به او دستور داده است که “به عنوان شاهد در پرونده 1MDB به مالزی برنگردد”.

لو در سال 2016 در حالی ناپدید شد که مقامات از سنگاپور تا استرالیا و ایالات متحده سرقت میلیاردها دلار از صندوق دارایی مالزی را کشف کردند.

یک منبع MACC که نخواست نامش فاش شود به الجزیره گفت که کی تحت حمایت مقامات نیست زیرا او همچنان مظنون به حساب می آید. این منبع گفت که هیچ صحبتی در مورد اطلاعاتی که او مایل به افشای برای به دست آوردن حفاظت است وجود ندارد.

کی پس از بازجویی توسط افسران MACC در اوایل این ماه بدون اتهام آزاد شد.

[ad_2]