کی یف آخرین حمله هوایی روسیه را دفع کرد، زلنسکی دفاع را تمجید کرد | اخبار سلاح

[ad_1]

حمله اخیر تنها چند ساعت پس از آن صورت می‌گیرد که ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور این کشور از واحدهای پدافند هوایی اوکراین برای نجات جان افراد تمجید کرد.

روسیه تنها چند ساعت پس از آن که ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین از یگان‌های پدافند هوایی این کشور برای نجات جان صدها نفر با سرنگونی رگبار پهپادها و موشک‌های روسیه که پایتخت و جاهای دیگر را هدف گرفته بودند، تشکر کرد، موجی از حملات هوایی را علیه کی‌یف آغاز کرد.

مقامات شهر گفتند که در ساعات اولیه صبح سه شنبه، در حالی که آژیرهای حمله هوایی در چندین منطقه به صدا درآمد، سیستم های پدافند هوایی در کیف مشغول شلیک به اهداف نزدیک شده بودند.

ویتالی کلیچکو، شهردار کیف در برنامه پیام‌رسان تلگرام گفت: «یک حمله بزرگ! پناهگاه ها را ترک نکنید.

کلیچکو گفت که یک زن 27 ساله پس از جراحات در ناحیه جنوب غربی هولوسیفسکی به بیمارستان منتقل شد. وی بعداً از کشته شدن یک نفر در آخرین حمله هوایی روسیه خبر داد.

نمایندگان اداره نظامی کیف گفتند که سامانه‌های پدافند هوایی درگیر شده و گلوله‌های وارده و باقی مانده‌های ریزش شده را به چندین منطقه از پایتخت از جمله مناطق تاریخی پودیل و پچرسکی منهدم کردند.

کلیچکو گفت که ساکنان یک ساختمان آپارتمانی بلند بامداد روز سه شنبه پس از ریزش آوار و آتش سوزی تخلیه شدند.

سرگی پوپکو، رئیس اداره نظامی کی یف، با نامیدن این حمله “در مقیاس وسیع” که در چندین موج آغاز شد، در برنامه پیام رسان تلگرام گفت که روسیه این حمله را با استفاده از پهپادهای شاهد ایرانی انجام داده و بیش از 20 فروند سرنگون شده است. .

حمله روز سه‌شنبه – سومین در 24 ساعت – هفدهمین حمله هوایی روسیه به پایتخت در این ماه بود، پس از دو حمله روز دوشنبه که شامل یک حمله نادر در طول روز بود که مردم را مجبور به جستجوی سرپناه در زیر زمین کرد و دانش‌آموزان مدرسه را برای امنیت از خیابان‌های کیف فرار کردند.

زلنسکی در سخنرانی عصر روز دوشنبه خود گفت که در حالی که برخی از حملات هوایی روسیه که او آنها را “شیطان آمیز” خواند، توانسته است از طریق دفاع اوکراین عبور کند، اما بیشتر پهپادها و موشک ها سرنگون شده اند.

رهبر اوکراین خواستار کمک های بیشتر برای بهبود بیشتر دفاعی کشور شد، گفت: جهان باید ببیند که ترور در حال از دست دادن است.

وی در روزی که 11 موشک بالستیک و کروز شلیک شده توسط روسیه به کی یف توسط پدافند هوایی اوکراین سرنگون شد، به گفته فرمانده نیروهای مسلح اوکراین، افزود: “هیچ تحقیر برای یک کشور تروریستی بالاتر از موفقیت رزمندگان ما نیست.” زالوژنی.

موسسه مطالعات جنگ، یک اندیشکده مستقر در واشنگتن دی سی، در شب یکشنبه و دوشنبه و در جریان حمله روز دوشنبه، روسیه 11 موشک بالستیک اسکندر، 38 پهپاد شاهد و 40 موشک کروز شلیک کرده است.

مؤسسه من گفت: کمپین حمله هوایی نشان می دهد که روسیه در تلاش است تا توانایی اوکراین را برای شروع یک حمله مورد انتظار برای بازپس گیری سرزمین های از دست رفته به روسیه تضعیف کند، اما “اولویت بندی هدف قرار دادن کی یف احتمالاً توانایی کمپین را برای محدود کردن قابل توجه اقدامات ضد تهاجمی اوکراینی را محدود می کند.” .

یوری ایگنات، سخنگوی نیروی هوایی اوکراین، پیشنهاد کرد که سیستم های ضد موشکی پاتریوت که توسط ایالات متحده عرضه شده بود، پشت رهگیری موفقیت آمیز موشک های بالستیک اسکندر و سایر سلاح های وارده بودند.

ایگنات به تلویزیون اوکراین گفت: فکر می کنم می توانید حدس بزنید. “اگر موشک های اسکندر-ام رهگیری شوند، می توانید در مورد وسایلی که به طور خاص به سمت اهداف هدف قرار می گیرند – اهداف بالستیک نتیجه گیری کنید.

زلنسکی همچنین در پیام دوشنبه شب خود سیستم پاتریوت را برجسته کرد و گفت که با چنین محافظتی “ترور شکست خواهد خورد.”



[ad_2]