گروه حقوق مصر می گوید مقام دوم نیز دستگیر شده است خاورمیانه

[ad_1]

گروه های حقوق بشر “رسوایی” دارند که بازداشت کریم انارا ، رئیس دادگستری کیفری در ابتکار حقوق شخصی مصر را مورد ضرب و شتم قرار می دهند.

یک گروه برجسته حقوق بشر مصر گفت که مقامات امنیتی کارمندان دوم را چند روز پس از بازداشت مدیر دفتر وی نیز دستگیر کردند.

ابتکار حقوق شخصی مصر (EIPR) روز چهارشنبه گفت که کریم انارا ، مدیر دادگستری کیفری سازمان ، “هنگام تعطیلات در دهاب ، سینای جنوبی دستگیر شد”.

توییتر افزود: “او امروز ساعت 2 بعد از ظهر توسط مقامات امنیت ملی به مکانی نامعلوم همراه شد.”

EIPR به اتهامات احتمالی علیه Ennarah اشاره ای نکرده است.

عفو بین الملل دستگیری “ظالمانه” Enara را “تشدید رعب و وحشت در سرکوب مقامات مصر در جامعه مدنی” نکوهش کرد.

عفو در توییتر گفت: “این دستگیری ها ، پس از ملاقات در EIPR با دیپلمات های غربی ، ضربه سختی به کار قانونی مدافعان حقوق بشر وارد می کند”.

روز یکشنبه ، نیروهای امنیتی محمد بشیر ، رئیس دفتر این سازمان را به اتهام “پیوستن به یک گروه تروریستی” و “انتشار اخبار دروغ” دستگیر کردند.

EIPR گفت که بشیر توسط دادستانی عالی امنیت کشور (SSSP) در مورد کار این سازمان و بازدید از اوایل ماه جاری “تعدادی از سفرا و دیپلمات ها” برای بحث در مورد حقوق بشر از دفتر قاهره خود مورد سedال قرار گرفت.

EIPR گفت ، بشیر به مدت 15 روز در بازداشت موقت بود و بعداً مورد بازجویی قرار خواهد گرفت و خواستار آزادی فوری وی شد.

بازداشت موقت طبق قوانین مصر می تواند تا دو سال طول بکشد ، اما این مدت اغلب تمدید می شود. محمود حسین ، روزنامه نگار الجزیره ، بیش از 1420 روز پس از دستگیری در دسامبر 2016 هنگام سفر شخصی به مصر برای دیدار خانواده اش بازداشت شد.

هیچ نظری از طرف مقامات در مورد دو دستگیری کارکنان EIPR وجود ندارد.

فعالان حقوق بشر می گویند عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور از زمان آغاز به کار قدرت در سال 2013 و سپس پیروزی در انتخابات 2014 سرکوب بی سابقه ای را علیه مصر انجام داده است. السیسی و طرفداران وی می گویند اقدامات لازم برای حفظ ثبات مصر و مقابله با تهدیدهای گروه های مسلح.

گروه های مدافع حقوق بشر تخمین می زنند که حدود 60،000 زندانی در مصر زندانی سیاسی باشند.

در میان آنها فعالان سکولار ، روزنامه نگاران ، وکلا ، دانشگاهیان و مخالفان سیاسی قرار دارند که در سرکوب گسترده علیه مخالفان در السیسی دستگیر شدند.



[ad_2]