گزارش | می گوید آلودگی هوا بر هر مرحله از زندگی انسان تأثیر می گذارد اخبار بحران آب و هوا

[ad_1]

از رشد جنین تا زوال عقل، 10 سال تحقیق اثرات نامطلوب آلودگی هوا را نشان می دهد.

بر اساس گزارشی که یافته های بیش از 35000 مطالعه از سراسر جهان را ترکیب می کند، آلودگی هوا بر هر مرحله از زندگی انسان از رشد جنین و توانایی های شناختی نوجوانان تا سلامت روان بزرگسالان تأثیر می گذارد.

گروه تحقیقات محیطی در امپریال کالج لندن روز دوشنبه مروری بر یک دهه تحقیق در مورد آلودگی هوا منتشر کرد.

تیم دانشگاه لندن یافته های سازمان بهداشت جهانی (WHO)، کمیته بریتانیا در مورد اثرات پزشکی آلودگی هوا، کالج سلطنتی پزشکان، موسسه اثرات سلامت و آژانس بین المللی تحقیقات سرطان را بررسی کردند.

در این گزارش آمده است: «مهم‌ترین یافته جدید شواهد مربوط به تأثیر آلودگی هوا بر سلامت مغز، از جمله سلامت روان و زوال عقل، و تأثیرات اولیه زندگی است که ممکن است منجر به مشکلات سلامتی در آینده در جمعیت شود».

این سازمان افزود: «هر دو هزینه های قابل توجه اما در حال حاضر نامشخص برای جامعه و اقتصاد دارند.

این بررسی ارتباط بین آلودگی هوا و سلامت نوزاد در هفته های اول زندگی، وزن هنگام تولد، سقط جنین و مرده زایی را نشان داد.

در این گزارش آمده است که جنین ممکن است آسیب پذیر باشد زیرا مادر ممکن است ذرات هوای آلوده را استنشاق کند که منجر به اثرات نامطلوب رشدی شود.

مواد شیمیایی مرتبط با آلودگی می توانند وارد جریان خون زن باردار شده و جریان آن را تغییر دهند و به طور بالقوه رشد جنین را کند یا به تاخیر بیاندازند.

بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، سالانه بیش از 20 میلیون نوزاد کم وزن و بیش از 15 میلیون نوزاد نارس به دنیا می آیند.

اما تاثیر آلودگی هوا بر سلامت باروری تنها به مادر محدود نمی شود. حجم کمتر اسپرم در مردانی که در معرض هوای کثیف بودند نیز مشاهده شد.

در همین حال، مطالعه دیگری که در این گزارش ذکر شده نشان می دهد که “قرار گرفتن در معرض آلودگی ذرات معلق” خطر ابتلا به زوال عقل را افزایش می دهد و زوال شناختی را تسریع می کند.

مطالعات اخیر همچنین نشان می دهد که آلودگی هوا می تواند رشد ریه های کودکان را متوقف کند، فشار خون آنها را تحت تاثیر قرار دهد و بر سلامت شناختی و روانی آنها تاثیر بگذارد.

کارشناسان امپریال گفتند که مطالعه روی 2000 کودک 8 و 9 ساله نشان داد که “به طور متوسط ​​یک کودک حدود 5 درصد از حجم ریه مورد انتظار خود را به دلیل هوای آلوده ای که تنفس می کند از دست می دهد.”

این اثر به وضوح با قرار گرفتن در معرض NO2 مرتبط بود [nitrogen oxide]در گزارش آنها آمده است که اغلب به عنوان شاخصی برای انتشار گازهای خروجی گازوئیل استفاده می شود.

این گزارش همچنین نشان داد که آلودگی هوا باعث آسم می شود.

از سال 2017 تا 2019، یک مطالعه توسط کالج امپریال لندن تخمین زد که کیفیت هوای ضعیف در لندن منجر به بستری شدن بیش از 1700 بیمارستان به دلیل آسم و شرایط جدی ریوی شده است.

در این گزارش آمده است: «این 7 درصد از کل کودکان مبتلا به آسم بستری در بیمارستان های پایتخت است.

این بررسی همچنین نشان داد که قرار گرفتن در معرض هوای آلوده می تواند مرگ قلبی، خطر سکته مغزی و ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را در سنین بالاتر افزایش دهد.

یک مطالعه اروپایی سکته مغزی را در نزدیک به 100000 نفر در یک دوره 10 ساله بررسی کرد و شواهدی از ارتباط بین قرار گرفتن طولانی مدت در معرض PM2.5 یافت – که ذرات بسیار کوچکی از هوای آلوده هستند که می توانند از بینی و گلو عبور کنند. به سیستم تنفسی – و سکته مغزی، به ویژه در افراد بالای 60 سال.

[ad_2]