گفتگوهای Brexit: آنچه شما باید در 500 کلمه بدانید بریتانیای کبیر

[ad_1]

دوره انتقال در هفته ها به پایان می رسد ، اما انگلیس و اتحادیه اروپا هنوز به توافق تجاری نرسیده اند.

دوره گذار Brexit ، که گاهی اوقات دوره اجرا نامیده می شود ، در 31 دسامبر به پایان می رسد.

اما پس از هفته ها و سالها مذاکرات فشرده ، انگلستان و اتحادیه اروپا هنوز در تلاشند تا در مورد روابط آینده خود یک معامله تجاری انجام دهند.

هر دو طرف هشدار می دهند که در مورد مسائل اساسی ، از جمله حقوق ماهیگیری ، قوانین رقابت و مدیریت هر قرارداد تجاری ، زمان در حال انقضا است.

میشل بارنیه ، مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا و دیوید فراست ، همتای وی از انگلیس ، در این هفته مذاکرات خود را درباره وقفه یا وقفه در لندن انجام می دهند.

در تاریخ 31 دسامبر ، انگلیس بازار واحد و اتحادیه گمرکی اتحادیه اروپا را ترک خواهد کرد.

این امر منجر به تغییراتی در نحوه مسافرت ، زندگی و کار افراد خواهد شد ، خواه معامله ای انجام شود یا خیر.

آزادی جابجایی بین انگلستان و اتحادیه اروپا در تاریخ 1 ژانویه پایان می یابد و مشاغل تجاری که از مرزهای اتحادیه اروپا تجارت می کنند باید اسناد بیشتری را پر کنند ، واردکنندگان و صادرکنندگان باید اظهارات گمرکی را انجام دهند.

تصور می شود انگلیس و اتحادیه اروپا به یک توافق نزدیک هستند ، اما حل تعدادی از مسائل همچنان دشوار است.

فراست روز جمعه در یک سری تویت ها پیشنهاد داد “هنوز یک معامله ممکن است” ، اما هشدار داد که هر توافقی باید “کاملاً به حاکمیت انگلیس احترام بگذارد”.

“این فقط یک کلمه نیست – عواقب عملی دارد. این شامل: کنترل مرزهای ما. ما در مورد یک سیستم پایدار و اصولی برای کنترل یارانه تصمیم می گیریم. و آبهای ماهیگیری ما را کنترل می کند. “

اتحادیه اروپا روز جمعه به بارنیه هشدار داد که “اختلافات چشمگیر همچنان ادامه دارد”.

انگلیس و اتحادیه اروپا در مورد دسترسی قایق های صیادی اروپایی به آبهای انگلیس و میزان مجاز به ماهیگیری از ابتدای سال 2021 به بعد توافق ندارند.

لندن و بروکسل همچنین در مورد اینکه انگلیس با چه قاطعیت باید قوانین برابری اتحادیه اروپا را دنبال کند – به ویژه در مورد قانون رقابت – اختلاف نظر دارند ، پس از خروج از بازار واحد بلوک.

با پیچیدگی بیشتر مسائل ، لندن و بروکسل در مورد نحوه اعمال قوانین پس از معامله اختلاف نظر دارند.

هر توافق همچنان باید توسط رهبران اتحادیه اروپا که قرار است اجلاس بعدی خود را در 10 دسامبر برگزار کنند و توسط پارلمان انگلیس امضا شود.

در صورت عدم توافق ، انگلیس و اتحادیه اروپا مجبور خواهند شد طبق قوانین سازمان تجارت جهانی تجارت کنند ، که تعرفه های مالی ، سهمیه ها و سایر موانع نظارتی را مشاهده خواهد کرد.

این اقدامات می تواند برای تجارت بسیار مخرب و برای انگلستان و اتحادیه اروپا بسیار گران باشد.

انگلستان همچنین به بازار انرژی اتحادیه اروپا دسترسی نخواهد داشت و توافقنامه لازم الاجرا در مورد همکاری پلیس و قضایی در صورت به اصطلاح “بدون معامله” Brexit نخواهد داشت.

نخست وزیر انگلیس بوریس جانسون روز جمعه گفت که معامله ای انجام شده است که “اگر مقامات اتحادیه اروپا بخواهند آن را انجام دهند” باید انجام شود.

اما وی هشدار داد که “اختلافات مهم و مهمی وجود دارد که هنوز باید از بین بروند” و گفت که احتمال توافق “توسط دوستان و شرکای ما در اتحادیه اروپا بسیار تعیین می شود”.



[ad_2]