یوفا تحقیق در مورد نژادپرستی را در یک مسابقه فوتبال در پاریس آغاز می کند فرانسه

[ad_1]

بازیکنان PSG و Basaksehir استانبولی پس از اینکه باشگاه ترکیه یک کارمند را به نژادپرستی متهم کرد ، طی یک مسابقه آنجا را ترک کردند.

یوفا در دیدار لیگ قهرمانان اروپا در روز سه شنبه بین پاری سن ژرمن و استامبول باشاک شهیر مراحل انضباطی را آغاز کرد ، زمانی که بازیکنان ترکیه در طی یک مسابقه بعد از اینکه باشگاه ترک یک کارمند را به نژادپرستی متهم کرد ، بازیکنان را ترک کردند.

هیئت حاکمه فوتبال اروپا روز چهارشنبه گفت که یک بازرس اخلاقی و انضباطی را منصوب کرده است تا “تحقیقات انضباطی در مورد حادثه را انجام دهد”.

تحقیقات انضباطی می تواند منجر به تحریم شود و مقامات مسابقه تحت مقررات انضباطی یوفا قرار می گیرند که به طور منظم برای مجازات باشگاه ها و بازیکنان استفاده می شود.

این حادثه زمانی شروع شد که به پی یار مربی باشاک شهیر برای نشان دادن اعتراض به تصمیم داور کارت قرمز نشان داد و طرف ترکیه ای سپس ادعا کرد که سباستین کولتسکو ، داور چهارم رومانیایی ، یک اصطلاح نژادپرستانه علیه کامرونی استفاده کرده است.

بازیکنان هر دو تیم پس از حدود 10 دقیقه بحث و گفتگو با داور رومانیایی ، اوویدیو هاتگان ، اولین بازیکن فوتبال اروپا ، زمین را ترک کردند.

این بازی که پس از 13 دقیقه متوقف شده بود ، چهارشنبه ساعت 17:55 به وقت گرینویچ با کارمندان جدید مسابقه به پایان می رسد.

تصاویر تلویزیونی نشان می دهد که چهارمین مقام کلتسکو به رومانیایی می گوید: “آن سیاه آنجا. برو ببین کیست پس از اعتراض شدید وبو به تصمیم قاضی ، در آنجا سیاه وجود دارد ، انجام آن غیرممکن است.

“چرا او می گوید سیاهرنگ است؟” معاون بارباكشهیر ، دمبا با ، مرتباً از داور مسابقه هاتگان س confال می كرد ، زیرا سردرگمی بر سر خط مسابقه گروه H حاكم بود. کلمه رومانیایی سیاه برای “سیاه” است.

به دلیل تعلیق مسابقه ، اویدیو هاتگان و داور مربی استانبولی ، باشاک شهیر ، داور مسابقه هستند [Charles Platiau/Reuters]

فدراسیون فوتبال در بیانیه ای گفت: “فدراسیون فوتبال رومانی با هرگونه اقدام یا بیانیه ای از نژادپرستانه یا بیگانه هراسی کاملاً متفاوت است.” “

هیئت حاکمه در بیانیه ای گفت: “نژادپرستی و تبعیض در همه اشکال آن جایی در فوتبال ندارد.”

ناتاچا باتلر از الجزیره از پاریس گزارش داد که تیم ها به دلیل امتناع از بازی به طور معمول جریمه می شوند ، اما یوفا با توجه به شرایط استثنا داد.

وی گفت: “با این حال ، یک بار دیگر ، این حادثه اخیر مسئله نژادپرستی در ورزش ، نژادپرستی در فوتبال را مطرح کرده است.”

“و این به سادگی فشار بر نهادهای حاکم بر فوتبال و مقامات فوتبال برای انجام اقدامات بیشتر برای مبارزه با نژادپرستی در ورزش را افزایش می دهد.”

https://www.youtube.com/watch؟v=ptHrkUEcTsA

بازیکنان “خسته” شده اند

یون استرو ، وزیر ورزش رومانی برای این حادثه عذرخواهی کرد.

استراو به دیجی 24 گفت: “ما هر سخنی را که بتواند نژادپرستانه یا تبعیض آمیز تلقی شود ، به شدت محکوم می کنیم.”

“من از طرف ورزش رومانی به خاطر این حادثه ناگوار عذرخواهی می کنم. این یک حادثه بود ، این یک ورزش رومانیایی نیست. “

پیارا پوآر ، مدیر اجرایی گروه نظارت و مبارزات نژادپرستی Fare ، گفت: “این حادثه نیاز به آموزش بسیار بهتر برای کارکنان مسابقات را نشان می دهد. نژادپرستی غیر ارادی هنوز نژادپرستی است. اگر کارمندان نتوانند از طریق رفتار خود معیارهایی را تعیین کنند ، نمی توان به آنها اعتماد کرد تا با نژادپرستی در میادین یا جایگاه ها کنار بیایند. “

پاورز گفت که این جدایی نشان دهنده خلق و خوی بازیکنان در مورد مشکلات نژادپرستی است.

“کنار گذاشتن هر دو باساخشهیر و پاری سن ژرمن یک علامت در اروپا ایجاد می کند. وی افزود: بسیاری از بازیکنان از نیمی از اقدامات مبارزه با نژادپرستی خسته شده اند و برای استفاده از حق خود در توقف یک بازی ، آمادگی بیشتری نسبت به هر زمان دیگری دارند.

نوئل لو گرات ، رئیس فدراسیون فوتبال فرانسه ، از بازیکنان برای ترک زمین تعریف کرد.

“من می خواهم از برخورد دو تیم تبریک بگویم که هنگام خروج از زمین تصمیم قوی و مثال زدنی گرفتند. وی گفت: “این حوادث غیرقابل قبول در استادیوم جایی ندارد.”



[ad_2]