یک فلسطینی پس از ادعای حمله قوچ کشته شد خاورمیانه

[ad_1]

پلیس گفت که نیروهای اسرائیلی پس از تلاش برای فرار از بازرسی ، یک مرد را در ایست بازرسی نزدیک بیت المقدس شرقی اشغالی کشتند و او را کشتند.

رسانه های محلی و پلیس گفتند که نیروهای اسرائیلی یک فلسطینی را پس از حمله ادعا شده در خارج از بیت المقدس در یک ایست بازرسی شلیک کردند و او را کشتند.

روز چهارشنبه ، پلیس مرزی اسرائیل به سمت راننده ایست بازرسی الزعیم که شهرک های یهودی غیرقانونی در کرانه باختری اشغالی را از محله ای واقع در قدس شرقی اشغالی جدا می کند ، آتش گشود.

راننده ای که توسط رسانه های محلی به نام نور شوكیر شناخته می شود ، اهل شهر سیلوان در بیت المقدس شرقی است. در بیانیه پلیس آمده است که وی با ضربه و زخمی شدن کمی به یک مرزبان اسرائیلی سعی در فرار از ایست بازرسی داشته است.

در این گزارش ، “پلیس و مأموران امنیتی به سمت خودرو شلیک کردند” ، راننده را زخمی کرد که کمی قبل از اعلام مرگ وی به بیمارستانی در اورشلیم منتقل شد.

طبق گزارش رسانه های محلی ، شکیر پس از اصابت گلوله به شکم ، جان خود را از دست داد.

بیمارستان Hadassah در اورشلیم در بیانیه ای اعلام کرد که “بدون نبض و زخم شدید معده” به بخش تروما در بیمارستان رسیده است.

پلیس بلافاصله ویدئویی از این حادثه منتشر نکرد.

“تکمیل شده”

در ماه ژوئن ، احمد اراکات ، برادرزاده صائب اراکات ، مذاکره کننده باسابقه فلسطینی که در ماه جاری به دلیل ویروس کرونا درگذشت ، در پاسگاه کرانه باختری کشته شد پس از آنکه پلیس اسرائیل گفت وی ماشین خود را با سرعت زیاد به سمت یک زن پلیس رانندگی می کند.

عمویش سپس به او گفت احمد 27 ساله “اعدام” شده است.

وی اتهامات پلیس مبنی بر تلاش برای رم زدن ماشین ها را “غیرممکن” دانست و گفت احمد قرار است در پایان هفته ازدواج کند.

ماه گذشته نیز یک فلسطینی در حوالی شهر رام الله در کرانه باختری کشته شد.

پلیس در آن زمان گفت که وی در تاریخ 29 ماه مه پس از اینکه ادعا می شود سوار اتومبیل به داخل سربازان اسرائیلی می شود ، که هیچ یک از آنها زخمی نشده بودند ، کشته شد.

تعدادی از سازمان های محلی و بین المللی مدافع حقوق بشر ابراز نگرانی کرده اند که نیروهای امنیتی اسرائیل هنگام مقابله با فلسطینیانی که دست به حملاتی زده اند یا مظنون به این کار هستند ، از زور بیش از حد استفاده کرده اند.

پلیس اسرائیل در دسامبر 2015 قوانین آتش باز خود را آرام کرد و به افسران اجازه داد بدون داشتن نیاز به استفاده از سلاح های غیر کشنده ، با مهمات زنده بر روی کسانی که سنگ یا بمب های آتش می اندازند آتش گشودند.

اسرائیل به گسترش شهرک سازی خود در سرزمین های اشغالی ادامه داده و فلسطینیان را که این امر را سرقت سرزمین خود و مانعی بزرگ در برابر تلاش های صلح می دانند ، عصبانی کرده است.

دونالد ترامپ ، رئیس جمهور مستعفی آمریکا حمایت بی سابقه ای از اسرائیل انجام داده و قبلاً نیز با اسلاف خود جدا شده است ، بیت المقدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت می شناسد و موضع ایالات متحده را برای یک دهه که شهرک سازی مغایر با قوانین بین المللی است ، رد می کند.

دولت همچنین الحاق اسرائیل به بلندی های اشغالی جولان را که از سوریه در طول جنگ 1967 گرفته شده است ، تأیید می کند.



[ad_2]