یک مرد عراقی در جنگ برای واگنر روسی در اوکراین کشته شد | اخبار درگیری

[ad_1]

عباس ابوتر ویتویت در ماه آوریل پس از مجروح شدن در نبرد باخموت در اوکراین درگذشت.

یوگنی پریگوژین، رئیس واگنر، گفت که یک شهروند عراقی که با نیروهای مزدور روسی واگنر می‌جنگید، در آوریل در اوکراین کشته شد، که گمان می‌رود اولین مورد تایید شده از کشته شدن یک بومی خاورمیانه در جنگ در جنگ باشد.

به گزارش پایگاه خبری روسی زبان RIA FAN، عباس ابوتر ویتویت در 7 آوریل، یک روز پس از ورود به بیمارستان واگنر در شهر لوهانسک در شرق اوکراین در شرق اوکراین درگذشت.

پریگوژین روز چهارشنبه به خبرگزاری رویترز تایید کرد که ویتویت را از زندان در روسیه به خدمت گرفته است و افزود که او اولین کسی نیست که در یک کشور عربی متولد شده است که از زندان به واحد مزدور خود ملحق شده است.

او گفت که عراقی خوب است و “قهرمانانه مرد”.

بسیاری از نبردها برای شهر ویران شده اوکراین باخموت توسط زندانیانی که واگنر از زندان های روسیه استخدام کرده بود، با وعده عفو در صورت زنده ماندن شش ماه در جبهه در اوکراین انجام شد.

در ماه فوریه، ایالات متحده اعلام کرد که گروه مزدور واگنر از زمان تهاجم تمام عیار مسکو به اوکراین در فوریه گذشته، بیش از 30000 تلفات داده است و 90 درصد از جنگجویان واگنر که از دسامبر 2022 در اوکراین کشته شده اند، محکوم شده اند.

پریگوژین هفته گذشته گفت که حدود 20000 نفر از مزدوران او در نبرد چند ماهه برای کنترل باخموت کشته شده اند. او همچنین گفت که حدود 50000 زندانی را برای مبارزه با واگنر در اوکراین استخدام کرده است و حدود 20 درصد از آنها اکنون کشته شده اند.

RIA FAN گزارش داد که ویتویت پس از مجروح شدن در باخموت درگذشت.

بر اساس اسناد دادگاهی که رویترز مشاهده کرده است، ویتویت در ژوئیه 2021 توسط دادگاهی در شهر کازان روسیه به اتهام مواد مخدر به چهار سال و نیم زندان محکوم شد. این اسناد نشان می دهد که ویتویت در زمان محکومیت خود دانشجوی سال اول دانشگاه فنی در روسیه بوده است.

در ویدئویی که توسط RIA FAN منتشر شده، مردی که پدر ویتویت نام دارد نشان داده می شود که جوایزی را که پس از مرگش توسط واگنر به پسرش اعطا شده است دریافت می کند و می گوید که از تصمیم پسرش برای ثبت نام به عنوان “داوطلب” برای جنگ در اوکراین حمایت می کند.

این مرد که پدر نام دارد گفت: «عباس همیشه دنبال آزادی خود بوده و می‌خواست مردی باشد که از آزادی خود و خودش دفاع کند و به من گفت که آزادی خود را در روسیه یافته است.

[ad_2]