یک مطالعه می گوید ، غول های بزرگ شرکت های بزرگ به دنبال حقوق بشر هستند اخبار آمریکا و کانادا

[ad_1]

طبق معیار حقوق بشر 2020 شرکتهای چند ملیتی از حمایت از حقوق بشر چشم پوشی می کنند ، حتی اگر سرمایه گذاران و مشتریان از آنها می خواهند که این کار را انجام دهند.

وقتی نوبت به حمایت و حمایت از حقوق بشر می رسد ، برخی از قدرتمندترین شرکت های کره زمین در حال از هم پاشیدن هستند.

این نتیجه گزارشی است که این هفته توسط اتحادیه جهانی معیار (World Benchmarking Alliance) منتشر شد و داده هایی را برای مقایسه و رتبه بندی نتایج شرکت ها برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار سازمان ملل (SDG) جمع آوری می کند.

معیار حقوق بشر شرکتی 2020 (PDF) 229 شرکت بزرگ جهانی را بررسی می کند و می یابد که تقریبا نیمی از آنها حداقل یک ادعا در مورد یک مشکل جدی حقوق بشر علیه آنها دارند ، اما فقط چهار درصد از شرکت ها به اندازه کافی اصلاح می کنند اوضاع با قربانی

افشای حقوق بشر شرکت ها در پنج بخش از جمله کشاورزی ، پوشاک ، معدن ، فناوری اطلاعات و ارتباطات و برای اولین بار در صنعت خودرو اندازه گیری می شود.

محققان دریافتند كه فقط تعداد كمی از شركت ها “تمایل و تعهدی را برای جدی گرفتن حقوق بشر نشان دادند” و همه گیری ویروس كرونا نابرابری های واضح حقوق بشر و سهل انگاری در زنجیره های ارزش جهانی را تشدید كرد.

این گزارش می گوید ، شکست ها با بررسی دقیق آغاز می شوند و نشان می دهد که تقریبا نیمی از شرکت های مورد بررسی – 46.2 درصد – بر روی این شاخص عمل نمی کنند.

در این گزارش آمده است: “غربالگری حقوق بشر ، اگرچه برای مدیریت موثر ریسک های حقوق بشر بسیار مهم است ، اما همچنان یک منطقه با عملکرد ضعیف در همه بخش ها است ، تقریباً نیمی از شرکت ها ارزیابی کردند که برای این قسمت از ارزیابی امتیاز کسب نمی کنند.” پیشرو استاندارد کامیل لو پورس.

صنعت خودرو به دلیل عدم موفقیت مکرر در مدیریت و مستندسازی خطرات حقوق بشر در زنجیره های تأمین ، بدترین رتبه را از زمان انتشار معیار در سال 2017 به دست آورده است.

شرکتهای خودروساز فورد موتور ، گروپ PSA و دایملر بهترین عملکرد را در زمینه ارتقا dili دقت در فرهنگ این شرکت داشتند ، در حالی که شرکتهای بزرگ وال موتور ، SAIC موتور ، چونگ کینگ چانگان و شرکت اتومبیل FAW در بدترین رتبه ها قرار گرفتند. .

یک کارگر کفی کفش ها را در یک کارخانه تولید کفش بلندپرواز در زمینه شیوع ویروس کرونا در گویماراس ، پرتغال فرو می کند. [File: Catarina Demony/Reuters]

لو پور نوشت: “حتی برای آن دسته از شرکت ها که دارای تعهدات و سیستم های مدیریتی پایدار هستند ، آنها به طور خودکار در عمل ترجمه نمی شوند و ادعاهای جدی درباره نقض حقوق بشر ، حتی علیه برخی از شرکت های برتر ، مرتباً مطرح می شود.”

این معیار نشان داد که در حالی که یونیلور ، آدیداس ، انی و اریکسون در نشان دادن دقت کافی پیشرفت کرده اند ، سایر موارد ، از جمله استارباکس ، فروشگاه های راس و فیلیپس 66 ، وقتی پیشرفت می کند ، از دست رفته اند.

بخش خصوصی و به ویژه شرکت های بزرگ چند ملیتی نقشی اساسی در پیشرفت SDG سازمان ملل تا سال 2030 دارند.

و در حالی که برخی از شرکتها اهداف اصول راهنمای سازمان ملل در زمینه تجارت و حقوق بشر (UNGP) را برآورده می کنند ، کل بخشها به سادگی در دستیابی به اهداف 2030 نیستند مگر اینکه اقدام فوری انجام شود.

اتحاد جهانی مقایسه ای با تأکید بر اینکه این دو به هم پیوسته اند ، بر لزوم پر کردن شکاف بین حقوق بشر و تغییرات آب و هوایی تأکید کرد. به عنوان مثال ، وی خاطرنشان كرد كه شركتهای اتومبیلرانی كه در زمینه مسائل آب و هوایی اقدام كرده اند فاقد اقدامات حقوق بشر بوده و بالعكس. در این گزارش آمده است ، با این وجود ، هر دو موضوع نیاز به یک رویکرد جامع دارند.

در همین حال ، دولت ها ، ذینفعان و سرمایه گذاران می توانند با تصویب مقررات ، تنظیم استانداردها و مشارکت در امور ، نقشی را ایفا کنند.

این اتحادیه جهانی معیار هشدار داده است که این رهبری بسیار مهم است زیرا بدون مقررات دولت و تنظیم استاندارد ، تعداد کمی از شرکت ها برای اطمینان از حمایت از حقوق بشر و محیط زیست استخدام می شوند.



[ad_2]