استرالیا خواستار عذرخواهی از چین به دلیل پست “نفرت انگیز” پست توییتر است استرالیا

[ad_1]

استرالیا خواستار حذف عکس جعلی یک سرباز است که توسط سخنگوی دولت ارسال شده است زیرا روابط بیشتر خراب می شود.

نخست وزیر استرالیا ، اسکات موریسون ، تصویر جعلی از یک سرباز استرالیایی منتشر شده در حساب توئیتر سخنگوی دولت چین را “واقعاً ناپسند” دانست و خواستار حذف پست شد.

این تصویر ، به تصویر کشیدن یک سرباز استرالیایی پوزخند که چاقوی خونین را روی گلوی یک کودک افغان نگه داشته است ، روز دوشنبه در گزارش تایید شده ژائو لیجیانگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین منتشر شد.

موریسون گفت که دولت استرالیا خواستار عذرخواهی از چین شد و از توئیتر خواست تا توییتی را که در بالای نمایش ژائو قرار داشت حذف کند.

موریسون گفت: “این بسیار رسواست و به هیچ عنوان قابل توجیه نیست.” “دولت چین باید از این پست کاملاً شرمنده باشد. این باعث کاهش آنها در نزد دنیا می شود. “

روابط استرالیا و چین طی ماه های اخیر به شدت خراب شده است.

چین یک سری تحریم های اقتصادی علیه کالاهای استرالیایی اعمال کرده است و اخبار تحت کنترل دولت بارها و بارها در مورد موضوعات مختلف به استرالیا حمله کرده است.

به نظر می رسد که این تصمیم بدلیل تصمیم کانبرا برای دفع قدرت رو به رشد پکن در منطقه و خواستار تحقیق مستقل در مورد ریشه های بیماری همه گیر ویروس کرونا ایجاد شده است.

موریسون گفت که کشورهای جهان در حال مشاهده واکنش پکن به تنش در روابط استرالیا با چین هستند.

رئیس ارتش این کشور روز جمعه گفت ، هفته گذشته ، استرالیا به 13 سرباز نیروهای ویژه گفت كه در ارتباط با گزارش مستقل در مورد ادعای كشته شدن غیرقانونی در افغانستان اخراج می شوند.

روز دوشنبه ، ژائو این عکس را در توییتر منتشر کرد با عنوان: “از کشتن غیرنظامیان و زندانیان افغان توسط سربازان استرالیایی شوکه شده است. ما چنین اقداماتی را شدیداً محکوم می کنیم و خواستار پاسخگویی آنها می شویم. “

در مدت سه ساعت ، بیش از 2100 تعامل ایجاد کرده و بیش از 1400 بار بازتوییت شده است.

حساب کاربری توییتر ژائو همین پیام را در روز جمعه ارسال کرد ، اما بدون تصویر جعلی.

این پست آخرین نمونه ارتباط پرخاشگرانه دولت چین با کشورهای خارجی است که تحلیلگران آن را دیپلماسی “جنگجوی گرگ” توصیف می کنند.

موریسون گفت استرالیا فرایندی “شفاف و منصفانه” را برای تحقیق در مورد اتهامات علیه سربازان متهم ایجاد کرده است ، و این “باعث آزادسازی ، دموکراتیک و لیبرال شدن دولت” می شود.

وی گفت ، استرالیا “با صبر و حوصله” به دنبال مقابله با تنش ها با چین بوده و خواهان گفتگوی مستقیم بین وزرا است.



[ad_2]