آتش‌سوزی‌های جنگلی در کانادا به مناطق جدید سرایت کرده و باعث تخلیه بیشتر شده است | اخبار هواشناسی

[ad_1]

در بحبوحه صدها آتش سوزی در سراسر کشور، به حدود 10000 نفر دستور داده شده تا یکی از شهرهای کبک را ترک کنند.

تخمین زده می شود که به 10000 نفر دستور داده شده تا یک شهر ساحلی در استان کبک کانادا را ترک کنند که نشان دهنده آخرین تخلیه در میان هفته ها آتش سوزی در سراسر کشور است.

به گفته شهردار شهر استیو بوپره که وضعیت اضطراری محلی را اعلام کرد، دستور روز جمعه برای ساکنان سپتامبر ایلز پس از آن صادر شد که آتش سوزی در نزدیکی “بسیار سریع” در طول شب پیش رفت.

بیل بلر، وزیر امنیت عمومی این کشور، گفت که خشونت فصل آتش‌سوزی‌های جنگلی امسال در کانادا “بی‌سابقه” بوده و بیش از 1826 آتش سوزی 2.7 میلیون هکتار (6.7 میلیون هکتار) زمین را سوزانده است.

او گفت که در سراسر کانادا، بیش از 210 آتش سوزی در روز جمعه همچنان در حال شعله ور بودن هستند و حدود 29000 نفر قبل از آخرین دستور در کبک تخلیه شدند.

نوا اسکوشیا
روز جمعه بیش از 210 آتش سوزی فعال در کانادا رخ داد [Communications Nova Scotia/The Canadian Press via AP]

استفان لاوزون، یکی از نمایندگان پارلمان کبک، در یک کنفرانس خبری در اتاوا گفت که حدود 100 آتش سوزی در این استان شعله ور شده است – «خیلی بیشتر از دیروز».

لاوزون گفت: «وضعیت در کبک به سرعت در حال تغییر است. حدود 20 مورد از این آتش سوزی ها غیرقابل کنترل طبقه بندی شدند.

آتش‌سوزی‌های شدید اخیراً نوا اسکوشیا را در سواحل اقیانوس اطلس کانادا پس از آتش‌سوزی گسترده بخش‌های وسیعی از استان‌های غربی آلبرتا، بریتیش کلمبیا و ساسکاچوان در اواسط ماه می ویران کرد.

نخست وزیر جاستین ترودو روز جمعه به خبرنگاران گفت: «این زمان برای بسیاری از مردم از ساحل به ساحل به ساحل دیگر ترسناک است.

آتش‌سوزی‌های جنگلی در غرب کانادا شایع‌تر است، اما آتش‌سوزی‌ها در امتداد سواحل اقیانوس اطلس، آب و هوای شدیدی را که این کشور در سال‌های اخیر در بحبوحه افزایش دمای جهانی با آن دست و پنجه نرم کرده است، برجسته کرده است.

تخمین زده می شود که 200 خانه ویران شده و نزدیک به 20,000 نفر در نوا اسکوشیا آواره شده اند، جایی که اتوبوس های ساکنان روز جمعه برای بازدید از خسارت ها در بزرگترین شهر استان، هالیفاکس، به آنجا برده شدند.

آب و هوای نوا اسکوشیا به شدت تحت تأثیر اقیانوس اطلس شمالی است که به طور کلی رطوبت بالاتر و دمای معتدل تری را نسبت به بسیاری از مناطق دیگر کشور به ارمغان می آورد.

اگرچه آتش‌سوزی‌ها غیرمعمول نیستند، اما این آتش‌سوزی‌ها بسیار کوچک‌تر از آتش‌سوزی‌های غرب هستند، و منطقه تا حدی توسط جنگل‌های پهن برگ درختان پهن برگ آکادی محافظت می‌شود که نسبت به سایر گونه‌ها کمتر قابل اشتعال هستند.

با این حال، مایکل کارتر، کارشناس هواشناسی شبکه آب و هوا، در صحبت با رویترز گفت که منطقه در فصل زمستان بارش برف خفیفی داشته و به دنبال آن یک بهار بسیار خشک بوده که در آتش سوزی های کنونی نقش داشته است.

الن ویتمن، محقق سازمان جنگل‌های کانادا، به خبرگزاری گفت که اگرچه تعیین تأثیر تغییرات آب و هوایی بر فصل آتش سوزی دشوار است، اما استان‌های اقیانوس اطلس کانادا بسیار گرمتر از حد معمول بوده‌اند. دانشمندان پیش بینی می کنند که دمای هوا در این منطقه در سال های آینده همچنان افزایش یابد.

بلر، وزیر امنیت عمومی روز جمعه با استناد به داده های دهه گذشته گفت، در سراسر کانادا، زمین های سوخته شده توسط آتش سوزی های جنگلی در سال 2023 بیش از 10 برابر میانگین این زمان از سال است.

وی با بیان اینکه حداقل 93 مورد از آتش سوزی های فعال کشور همچنان غیرقابل کنترل هستند، گفت: 1000 آتش نشان از استرالیا، نیوزلند، آفریقای جنوبی و ایالات متحده برای کمک به مهار آتش ها وارد شده یا در راه هستند.

او گفت که اتاوا همچنین اعزام پرسنل نظامی به نوا اسکوشیا را برای کمک آغاز کرده است.

بلر گفت: «وضعیت در سراسر کشور وخیم است.

پیش‌بینی‌های هواشناسی نشان می‌دهد روز جمعه دوره‌ای از هوای خنک‌تر و مرطوب‌تر به سمت مناطق اقیانوس اطلس کانادا حرکت می‌کند و کارشناسان امیدوارند که این شرایط از شعله‌های آتش بکاهد.

[ad_2]