ارتش سودان در نبرد با RSF در خارطوم نیروهای کمکی را وارد می کند | اخبار مربوط به بحران های انسانی

[ad_1]

با وجود تحریم‌های آمریکا که به دلیل شکست مذاکرات آتش‌بس اعمال شد، درگیری‌ها در خارطوم و همچنین در دارفور تشدید شده است.

ارتش سودان برای کمک به مبارزه با رقیب خود، نیروهای پشتیبانی سریع شبه نظامی (RSF) از نیروهای کمکی فراخوانده است که این نگرانی را در میان ساکنان پایتخت خارطوم از تشدید درگیری ایجاد کرده است.

هیبا مورگان، خبرنگار الجزیره روز شنبه از Omdurman، شهری در همسایگی خارطوم، گفت که ساکنان جنوب پایتخت گزارش دادند که شاهد نیروهای کمکی همراه با افزایش حضور نظامی RSF بوده اند.

ارتش سودان در دو روز گذشته تلاش کرده است تا کنترل یک پایگاه نظامی متعلق به نیروهای RSF را در آنجا به دست بگیرد. مورگان گفت که به ساکنان هشدار داده شده است که تا حد امکان از پایگاه دور بمانند.

درگیری‌ها همچنین در جاهای دیگر ایالت خارطوم و دارفور ادامه دارد و علی‌رغم اعمال تحریم‌های ایالات متحده پس از شکست آتش‌بس با میانجیگری ایالات متحده و عربستان سعودی در اواخر پنجشنبه، تشدید شده است.

«هواپیماهای جنگی بر فراز شهر اومدورمان در حال پرواز هستند. مورگان گفت و حملات هوایی توسط ارتش به مواضع نیروهای RSF در بخش‌های شمالی پایتخت انجام شد.

صدای توپخانه در مرکز پایتخت نیز شنیده شد.

مت نشد، روزنامه‌نگار، از مصر همسایه، گفت که ارتش به نظر می‌رسد در تلاش است تا یک حمله بسیار بزرگتر را در پایتخت آغاز کند.

او گفت: “آنها می خواهند تلاش کنند تا برخی از سرزمین هایی را که کنترل نمی کنند… در خارطوم پس بگیرند و هدف آن واقعاً حفظ چهره و ایجاد اهرمی قبل از شروع مذاکرات با نیروی پشتیبانی سریع است.”

ناشد افزود: «دلیل دوم به تلاش برای حفظ حداقل حمایت نمادینی است که او هنوز از رای دهندگان در خارطوم دارد.

یک روز قبل، گلوله باران خارطوم بزرگ را لرزاند و شاهدان از “آتش توپخانه” در بخش شرقی ایالت و اطراف ساختمان تلویزیون دولتی در اومدورمان خبر دادند.

مورگان گفت که روز چهارشنبه، کشور با حداقل 18 کشته و 106 زخمی، مرگبارترین حمله خود را از زمان آغاز درگیری متحمل شد و افزود که گلوله های توپخانه ای به بازاری در خارطوم اصابت کرد و غیرنظامیان را کشت.

هلال احمر سودان روز جمعه اعلام کرد که درگیری های شدیدی که بیش از هفت هفته از زمان آغاز درگیری بین ژنرال های دوئل ارتش و نیروهای RSF در 15 آوریل ادامه داشته است، داوطلبان را مجبور کرده است 180 جسد را که بدون شناسایی از مناطق جنگی بیرون کشیده شده اند، دفن کنند.

هدف از مذاکرات آتش‌بس این بود که به عوامل بشردوستانه اجازه دهد تا به طور ایمن عمل کنند. اما داوطلبان هلال احمر به دلیل محدودیت‌های امنیتی، حرکت در خیابان‌ها برای جمع‌آوری کشته‌شدگان را با مشکل مواجه کرده‌اند.

گروه های امدادی همچنین با مشکلات دیگری مواجه هستند، به طوری که برنامه جهانی غذا (WFP) در این هفته گزارش داد که نزدیک به 17000 تن (15400 تن) کمک غذایی از زمان آغاز درگیری غارت شده است.

مورگان با اشاره به یکی از بزرگترین پایگاه های لجستیکی WFP در آفریقا، واقع در ایالت کردوفان شمالی، گفت: «کمک هایی که در العبید غارت شد برای بیش از چهار میلیون نفر در منطقه دارفور غربی در نظر گرفته شده بود.

وی با اشاره به بحران انسانی افزود: “بعضی از کسانی که با آنها صحبت کردیم می گویند نگران این هستند که مورد اصابت توپخانه یا حمله هوایی قرار بگیرند، اما به دلیل وضعیت انسانی ممکن است از گرسنگی بمیرند.”

به گفته سازمان ملل متحد، بیش از 1800 نفر بر اساس پروژه داده‌های مکان‌ها و رویدادهای درگیری مسلحانه کشته شده‌اند و حداقل 1.6 میلیون نفر در داخل کشور یا آن سوی مرزهای آن آواره شده‌اند و بسیاری از آنها به مصر، چاد و سودان جنوبی گریخته‌اند. .

[ad_2]