رئیس واگنر می گوید نیروهای روسی برای آسیب رساندن به جنگجویانش مین گذاری کردند | اخبار جنگ روسیه و اوکراین

[ad_1]

یوگنی پریگوژین، رئیس مزدور می گوید که مقامات دفاعی روسیه مواد منفجره را در مسیر عقب نشینی جنگنده های واگنر از شهر باخموت کار گذاشته اند.

یوگنی پریگوژین، رئیس نیروی مزدور واگنر روسیه، به جنگ لفظی چند ماهه خود با رهبری نیروهای مسلح روسیه ادامه داد و نیروهای طرفدار مسکو را متهم به کار گذاشتن مواد منفجره برای آسیب رساندن به جنگجویانش هنگام عقب نشینی از باخموت کرد.

پریگوژین روز جمعه ادعاهای خود را در حالی مطرح کرد که مزدوران واگنر عمدتاً پس از ماه‌ها درگیری خونین و تلفات عظیم از شهر باخموت در شرق اوکراین عقب‌نشینی کردند. وی گفت که مواضع واگنر در شهر ویران شده به ارتش روسیه تحویل داده شده است.

پریگوژین در پیامی در تلگرام گفت که افرادش ده‌ها مکان را در مناطق عقبی کشف کرده‌اند که مقامات وزارت دفاع روسیه وسایل انفجاری مختلف از جمله صدها مین ضد تانک را در آنجا کار گذاشته بودند.

پریگوژین گفت که در پاسخ به این سوال که چرا مین ها و مواد منفجره کار گذاشته شده اند، مقامات وزارت دفاع نشان دادند که این دستور مافوق آنها بوده است.

وی گفت: «نیازی به این حملات برای بازدارندگی دشمن نبود زیرا (منطقه مورد نظر) در منطقه عقب است.

پریگوژین گفت: “بنابراین، می توانیم فرض کنیم که این اتهامات برای مقابله با واحدهای پیشروی واگنر بوده است.”

وی افزود که هیچ یک از اتهامات مطرح نشده و به کسی آسیب نرسیده است

ما فرض می‌کنیم که این تلاشی برای شلاق زدن عمومی است.»

وزارت دفاع روسیه بلافاصله برای اظهار نظر در دسترس نبود.

پریگوژین ماه ها شکایت کرد که رهبران ارشد روسیه برای حمله باخموت مهمات کافی به افرادش نداده اند و مدعی شد که جنگجویانش مورد تبعیض قرار گرفته اند.

انتقاد رئیس واگنر که اغلب با توهین به رهبری نظامی روسیه همراه بود، توسط یکی دیگر از فرماندهان طرفدار مسکو که در اوکراین می جنگید مورد انتقاد قرار گرفت – که احتمالاً نشان دهنده شکاف های فزاینده در میان نیروهای متحد کرملین در جنگ است.

آدام دلیمخانوف، یکی از متحدان نزدیک رمضان قدیروف، رهبر چچن، با استفاده از حروف کوچک «ژنیا» و شکل آشنای روسی تی («شما») در یک آدرس ویدئویی در روز پنج شنبه، پریگوژین را خطاب قرار داد، رئیس واگنر را به عنوان وبلاگ نویسی به تصویر کشید که همه را فریاد می زند. زمان .

فایل عکس: جنگجویان واحد نیروهای ویژه چچن به رهبری آدام دلیمخانوف، عضو دومای دولتی روسیه، در نزدیکی ساختمان اداری کارخانه آهن و فولاد آزوفستال در جریان درگیری اوکراین و روسیه در شهر بندری جنوبی ماریوپول، اوکراین، در 21 آوریل قدم می زنند. ، 2022. رویترز/چینگیس کنداروف/عکس فایل
جنگجویان نیروهای ویژه چچن به رهبری آدام دلیمخانوف عضو دومای دولتی روسیه در نزدیکی کارخانه آهن و فولاد آزوفستال در شهر بندری جنوبی ماریوپول اوکراین، آوریل 2022 قدم می زنند. [File: Chingis Kondarov/Reuters]

دلیمخانوف گفت: “شما تبدیل به وبلاگ نویسی شده اید که در مورد همه مشکلات فریاد می زند و فریاد می زند.” او گفت: «از داد و فریاد و داد و فریاد دست بردارید.

دلیمخانوف در پیامی به پریگوژین گفت: “اگر متوجه نشدید، پس می توانید با ما تماس بگیرید و مکان و زمان را به ما بگویید، من، آنچه را که نمی فهمید توضیح می دهیم.”

این اعلامیه سپس با سرزنش یکی از ارشدترین جنگجویان واگنر، دیمیتری اوتکین، افسر سابق نیروهای ویژه که در اطلاعات ارتش روسیه خدمت می کرد، مواجه شد.

اوتکین در پیامی که پریگوژین مجدداً در تلگرام منتشر کرد، گفت: “این آشنایی از کجا آمده است: چه کسی به شما حق استفاده از آدرس “شما” و “ژنیا” را داده است؟

اوتکین گفت: «بعضی از شهروندان باید به دلیل شرمندگی که داریم به دیوار کشیده شوند.

او گفت: «ما همیشه آماده گفتگوی انسان با انسان هستیم.

سال گذشته، قدیروف، رهبر چچن از برخی انتقادات پریگوژین از رهبری ارشد روسیه حمایت کرد، اما روابط آنها در ماه‌های اخیر دورتر شده است.

قدیروف همچنین از متحدان نزدیک ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه است و اخیرا از انتقادات مکرر از وزارت دفاع خودداری کرده است.

[ad_2]