دست کم 50 کشته و صدها زخمی بر اثر خروج قطار از ریل در هند | اخبار

[ad_1]

داستان در حال توسعه،

حداقل 400 مجروح بر اثر تصادف دو قطار مسافربری با قطار باری دیگر از ریل خارج شدند.

مقامات می گویند که دست کم 50 نفر در شرق هند پس از خروج دو قطار مسافربری از ریل در تصادفی که منجر به برخورد رو به رو با قطار باری شد جان باختند و صدها نفر در واگن های آسیب دیده سرگردان شدند.

سودانشو سارنگی، مدیر کل خدمات آتش نشانی ایالت، گفت 400 نفر در حادثه روز جمعه در منطقه بالاسوره ایالت اودیشا زخمی شدند.

او در مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی NDTV گفت که آنها امیدوارند “در دو تا سه ساعت آینده عملیات نجات را تکمیل کنند”.

Dattatraya Bhausaheb Shinde، مدیر ارشد در بالاسوره، گفت که حداقل 50 نفر جان خود را از دست داده اند.

پرادیپ ینا، یکی از مقامات ارشد دولت اودیشا، به خبرنگاران گفت: “تلفات جانی وجود دارد، اما از آنجایی که همه مشغول نجات هستند، ما هنوز تعداد را شمارش نکرده ایم، بنابراین نمی توانم به طور رسمی تایید کنم. [the] عدد دقیق.”

اما بله، چنین حادثه ظالمانه و غم انگیزی شامل سه قطار – دو قطار مسافربری و یک قطار باری – نمی‌توانیم تلفات را رد کنیم. ما فقط از خدا می خواهیم که حداقل باشد و در طول شب کار کنیم.”

گزارش‌های محلی می‌گویند که کشتی «کوروماندل اکسپرس» که از کلکته در شرق تا چنای در جنوب هند حرکت می‌کند، در مسیر مخالف سقوط کرده است.

به گزارش NDTV، صدها تیم امدادی در جستجوی 200 مسافر بودند که بیم آن می رفت به دام افتاده باشند و از میان آوارها عبور کرده و به آنها برسند. فیلم ده ها نفر را در بالای واگن های واژگون نشان می دهد که امدادگران از اره برقی استفاده می کنند و وظیفه ظریف بیرون آوردن بازماندگان از واگن ها را انجام می دهند.

«قبلاً چشمم صدمه دیده بود و خواب بودم. وقتی کالسکه واژگون شد، خواب من قطع شد و 10-15 نفر روی من افتادند. «من به بازو و گردنم صدمه زدم. همه را بررسی کنید. وقتی مرا بیرون آوردند، دیدم سر یکی شکسته، یکی بی پا. من فعلاً اینجا می مانم.»

آمیتاب شارما، سخنگوی شرکت راه آهن هند گفت: علت این حادثه در دست بررسی است. جزئیات این حادثه و همچنین توالی وقایع بلافاصله مشخص نشد.

نزدیک به 50 آمبولانس گزارش شد، اما مجروحان خیلی زیاد به نظر می رسید. ینا پیشتر در توییتر خود نوشت: تعداد زیادی اتوبوس برای انتقال مجروحان به بیمارستان بسیج نشده اند.

ایالت های اودیشا و بنگال غربی در سواحل شرقی هند

نارندرا مودی، نخست وزیر هند گفت که عملیات نجات در حال انجام است و به افراد آسیب دیده “هر کمک ممکن” داده می شود.

آشوینی وایشناو، وزیر راه آهن، که با عجله به محل سقوط هواپیما شتافته بود، در توییتی نوشت: «تمام تلاش‌های لازم را برای عملیات نجات انجام می‌دهیم».

سالانه صدها تصادف در راه آهن هند رخ می دهد که بیشتر آنها به دلیل خطای انسانی یا تجهیزات سیگنالینگ قدیمی است.

بیش از 12 میلیون نفر هر روز سوار بر 14000 قطار هند می شوند و بیش از 64000 کیلومتر (40000 مایل) مسیر را طی می کنند.

این یک داستان در حال توسعه است. بیشتر در راه است



[ad_2]