نتفلیکس، دیزنی، آمازون قوانین تنباکوی هند را به چالش می کشند: گزارش | اخبار تجارت و اقتصاد

[ad_1]

رویترز به نقل از منابع آگاه گزارش داد، غول های پخش جریانی نتفلیکس، آمازون و دیزنی روز جمعه به طور خصوصی در مورد چالش قانونی احتمالی و راه های دیگر برای متوقف کردن قوانین جدید هشدار دخانیات هند بحث کردند، در میان ترس از اینکه مجبور شوند میلیون ها ساعت محتوای وب موجود را حذف کنند. بحث ها

Pushback جدیدترین دردسر برای غول های استریم در هند، بزرگترین بازار رشد آن است. این شرکت‌ها اغلب با شکایت‌های قضایی و پلیسی مواجه می‌شوند که محتوای آن‌ها گاهی به احساسات مذهبی آسیب می‌زند و بسیاری از آنها در طول سال‌ها محتوای خودسانسور شده‌اند.

به عنوان بخشی از کمپین مبارزه با سیگار در هند، وزارت بهداشت این هفته به پلتفرم‌های پخش دستور داد تا در طول سه ماه هشدارهای بهداشتی ثابت را در صحنه‌های سیگار کشیدن وارد کنند. علاوه بر این، هند حداقل 50 ثانیه سلب مسئولیت ضد سیگار، از جمله سمعی و بصری، در ابتدا و میانه هر برنامه می خواهد.

در اولین نشانه‌های فاجعه صنعت، مدیران سه شرکت پخش جهانی و Viacom18 هند، که برنامه JioCinema میلیاردر موکش آمبانی را اجرا می‌کند، جلسه‌ای پشت درهای بسته برگزار کردند که در آن نتفلیکس گفت این قوانین بر تجربه کاربر تأثیر می‌گذارد و خانه‌های تولید را مجبور به مسدود کردن می‌کنند. به گفته دو منبع آشنا با این بحث، محتوای آنها در هند است.

یکی از منابع گفت، مدیران هندی همچنین راه‌های یک چالش قانونی احتمالی را مورد بحث قرار داده‌اند تا استدلال کنند که وزارتخانه‌های دیگر – فناوری اطلاعات و اطلاعات و پخش – به جای وزارت بهداشت، بر غول‌های پخش جریانی قدرت دارند.

این شرکت ها و وزارت بهداشت هند به درخواست رویترز برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

تمام صحنه‌های سیگار کشیدن و نوشیدن الکل در فیلم‌های سینماهای هند و تلویزیون قبلاً به هشدارهای بهداشتی توسط قانون نیاز دارد، اما تاکنون هیچ مقرراتی برای غول‌های پخش جریانی وجود نداشت که محتوای آنها به طور فزاینده‌ای محبوب شده است.

در سال 2013، وودی آلن پس از اطلاع از هشدارهای اجباری ضد سیگار که در صحنه های سیگار کشیدن او درج می شد، از نمایش فیلم یاس آبی خود در هند جلوگیری کرد.

فعالان از قوانین جدید ضد دخانیات هند، دومین تولیدکننده بزرگ تنباکو در جهان، که هر ساله 1.3 میلیون نفر را در این کشور می کشد، استقبال کردند. هند همچنین قوانین هشدار دهنده سختگیرانه ای در مورد بسته های سیگار دارد.

هشدارهای بهداشتی یا “آزار و اذیت”؟

The Truth Initiative، یک سازمان غیرانتفاعی بهداشت عمومی، در ماه مارس گفت که 60 درصد از 15 برنامه پخش جریانی محبوب در میان نوجوانان 15 تا 24 ساله که مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته، حاوی تصاویر تنباکو بوده و “به طور موثر 25 میلیون جوان را در معرض تصاویر تنباکو قرار می دهد”. 2021.

اما در هند، شرکت‌هایی از نتفلیکس گرفته تا آمازون و دیزنی نیز محتوای هندی محبوبی دارند که اغلب بازیگران بالیوود را در حال سیگار کشیدن نشان می‌دهند، چیزی که فعالان می‌گویند مصرف دخانیات را تشویق می‌کند.

هند بازار داغی برای غول‌های پخش جریانی است و مدیران از تأثیر آن بر تجارت و هزینه‌های بالاتر بیم دارند. JioCinema آمبانی تنها در هفته‌های اخیر قراردادهای محتوایی متعددی با NBCUniversal و Warner Bros امضا کرده است و نمایش‌های محبوبی مانند Succession و The Office را به پلتفرم خود آورده است.

این شرکت ها با هم میلیون ها ساعت محتوا دارند.

محتوای جدیدی که ایجاد می شود باید تغییر کند و محتوای قدیمی باید اصلاح شود. کاوشیک مویترا، شریک Bharucha & Partners، که به شرکت‌های پخش جریانی و خانه‌های تولید مشاوره می‌دهد، می‌گوید: «این ممکن است نیاز به درج یک اخطار از نوع آگهی داشته باشد.

منبع دوم گفت، در جلسه روز جمعه، آمازون و سایر شرکت‌ها گفتند که هیچ راهی برای ویرایش فیلم‌ها در سه ماه وجود ندارد و افزود که صنعت تصمیم گرفت با وکلا مشورت کند و نامه‌هایی در اعتراض بنویسد.

دیلان موهان گری، فیلمسازی که مستندهایی مانند آتش در خون را کارگردانی می کند، گفت که قوانین جدید هند معادل “قلدری” است و گفت که قتل، جنگ و صحنه های جنایت بسیار خشن به یک شکل تنظیم نمی شوند.

وی گفت: استعمال دخانیات که مطمئناً یک مشکل جدی بهداشت عمومی است، هم قانونی و هم منبع عظیم درآمد دولت در این کشور است.

[ad_2]