آژانس سازمان ملل متحد برای فلسطینی ها تنها 107 میلیون دلار از 300 میلیون دلار مورد نیاز را جمع آوری می کند | اخبار آنروا

[ad_1]

دبیرکل سازمان ملل گفت که آنروا به نزدیک به شش میلیون پناهنده فلسطینی خدمات ارائه می دهد اما در آستانه سقوط مالی قرار دارد.

کشورهای کمک کننده فقط 107 میلیون دلار به عنوان کمک مالی جدید به آژانس پناهندگان فلسطین سازمان ملل متحد ارائه کرده اند که بسیار کمتر از 300 میلیون دلاری است که برای ادامه کمک به میلیون ها نفر در سرزمین های اشغالی اسرائیل و اردوگاه های پناهندگان در کشورهای همسایه نیاز دارد.

فیلیپ لازارینی، کمیسر کل آژانس موسوم به UNRWA، گفت که از تعهدات جدید سپاسگزار است، اما آنها از بودجه مورد نیاز برای باز نگه داشتن بیش از 700 مدرسه و 140 کلینیک از سپتامبر تا دسامبر کوتاهی کردند.

وی در بیانیه ای گفت: “ما به کار خستگی ناپذیر با شرکای خود از جمله کشورهای میزبان – حامیان اصلی پناهندگان – برای جمع آوری بودجه لازم ادامه خواهیم داد.”

کنفرانس تعهدی که روز جمعه در مقر سازمان ملل در نیویورک برگزار شد، پس از آن برگزار شد که آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، هشدار داد که UNRWA “در آستانه سقوط مالی است” و اشاره کرد که این آژانس در حال حاضر تقریباً 75 میلیون دلار کسری داشته است.

در ابتدای سال، آنروا برای برنامه ها، عملیات و واکنش اضطراری خود در سوریه، لبنان، اردن و اراضی اشغالی اسرائیل در کرانه باختری، بیت المقدس شرقی و نوار غزه درخواست 1.6 میلیارد دلار کرد. این شامل نزدیک به 850 میلیون دلار برای بودجه اصلی است که شامل اداره مدارس و کلینیک های بهداشتی می شود.

به گفته UNRWA، اهداکنندگان در روز جمعه 812.3 میلیون دلار تعهد کردند، اما تنها 107.2 میلیون دلار کمک های جدید بود. کشورهای متعهد بودجه جدید اعلام نشدند.

لازارینی روز پنجشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که UNRWA به 150 میلیون دلار برای ادامه فعالیت همه خدمات تا پایان سال و 50 میلیون دلار اضافی برای شروع سال 2024 بدون تعهد نیاز دارد. علاوه بر این، او گفت که آژانس به 75 میلیون دلار برای حفظ خط لوله مواد غذایی در غزه و حدود 30 میلیون دلار برای برنامه توزیع نقدینگی خود در سوریه و لبنان نیاز دارد.

UNRWA پس از تأسیس دولت اسرائیل در سال 1948 تأسیس شد تا صدها هزار پناهنده فلسطینی را که به اجبار از خانه های خود آواره شده بودند با آموزش، مراقبت های بهداشتی، خدمات اجتماعی و در برخی موارد شغل فراهم کند. امروزه تعداد آنها – همراه با فرزندانشان – به حدود 5.9 میلیون نفر رسیده است که بیشتر آنها در نوار غزه و کرانه باختری اشغالی و همچنین کشورهای همسایه در خاورمیانه هستند.

UNRWA به مدت 10 سال با بحران مالی روبرو بوده است، اما لازارینی گفت که بحران کنونی “عظیم” است و آن را “تهدید اصلی وجودی ما” خواند.

او گفت: «توانایی ما برای نفوذ پنهانی نیز در حال عمیق‌تر شدن است و به آرامی اما مطمئناً به پایان می‌رسد. اکنون که برخی از اهداکنندگان متعهد ما اعلام کرده‌اند که کمک‌های خود به آژانس را به میزان قابل توجهی کاهش خواهند داد، وضعیت حتی بحرانی‌تر شده است.»

گوترش در سخنانی که توسط رئیس دفترش در آغاز کنفرانس تعهد خوانده شد، گفت: “وقتی آینده آنروا در تعادل است، زندگی میلیون ها پناهنده فلسطینی نیز به خدمات ضروری بستگی دارد.”

این خدمات شامل آموزش برای بیش از نیم میلیون دختر و پسر، مراقبت های بهداشتی برای حدود دو میلیون نفر، فرصت های شغلی برای جوانان در غزه و جاهای دیگر، حمایت روانی-اجتماعی برای صدها هزار کودک، و شبکه ایمنی اجتماعی برای تقریباً او گفت که نیم میلیون نفر از فقیرترین فلسطینی ها هستند. بیش از 1.2 میلیون فلسطینی نیز کمک های بشردوستانه دریافت می کنند.

[ad_2]