بایدن اولین آدرس دفتر بیضی شکل را ارائه می دهد، پیروزی سقف بدهی را اعلام می کند | اخبار بدهی

[ad_1]

رئیس جمهور ایالات متحده در آستانه امضای قرارداد دو حزبی برای برداشتن محدودیت استقراض دولت، جلوگیری از یک “بحران” است.

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، اولین سخنرانی عمومی خود را از دفتر بیضی به جشن تصویب لایحه سقف بدهی کشور توسط دو حزب اختصاص داد و اعلام کرد که از روی میزش در کاخ سفید “بحران جلوگیری شده است”.

بایدن در سخنرانی روز جمعه خود گفت: «زمانی که نامزد انتخابات ریاست جمهوری شدم، به من گفتند که دوران دو حزب به پایان رسیده است و دموکرات ها و جمهوری خواهان دیگر نمی توانند با هم کار کنند. “اما من حاضر به باور آن نبودم.”

این سخنرانی یک دور پیروزی برای بایدن دموکرات بود که با کوین مک کارتی – رئیس جمهوری خواه مجلس نمایندگان و منتقد سرسخت او – برای پیش نویس لایحه سقف بدهی ماه گذشته همکاری کرد.

تصویب این لایحه در سنا در روز پنجشنبه به جز این تضمین می کند که ایالات متحده وام های خود را نکول نمی کند. این کشور به سرعت به ضرب الاجل 5 ژوئن تعیین شده توسط وزارت خزانه داری ایالات متحده نزدیک می شد، زمانی که دولت فدرال احتمالاً بودجه لازم برای بازپرداخت بدهی های خود را تمام می کند.

این لایحه پیش از این روز چهارشنبه با 314 رای موافق در برابر 117 رای موافق در مجلس نمایندگان تصویب شد.

«تصویب این توافقنامه بودجه بسیار مهم بود. بایدن در سخنرانی خود توضیح داد که ریسک نمی تواند بالاتر باشد.

اگر ما نمی توانستیم بر سر بودجه به توافق برسیم، صداهای حاشیه ای به گوش می رسید که آمریکا را – برای اولین بار در تاریخ 247 ساله ما – به نکول بدهی ملی ما تهدید می کرد. هیچ چیز، هیچ چیز غیرمسئولانه تر از این نخواهد بود. هیچ چیز فاجعه بارتر از این نخواهد بود.

اگر ایالات متحده به سقف بدهی 31.4 تریلیون دلاری خود برسد – حد مجاز قدرت وام گیری دولت فدرال – کارشناسان پیش بینی کردند که رکود اقتصادی می تواند باعث رکود شود.

رتبه اعتباری ایالات متحده احتمالاً کاهش می‌یابد، نرخ بهره افزایش می‌یابد و پرداخت‌ها به مشاغل و افراد وابسته به بودجه دولتی ممکن است به حالت تعلیق در می‌آید. کاخ سفید تخمین زده است که این پیش‌فرض می‌تواند به قیمت 8 میلیون آمریکایی کارشان تمام شود.

با این حال، راه رای 63-36 سنا در روز پنجشنبه مملو از جنجال بود. جمهوری خواهان راست افراطی از این لایحه به دلیل عدم اعمال کاهش به اندازه کافی بزرگ در مخارج اختیاری دولت – و ارائه نکردن افزایش کافی برای هزینه های دفاعی انتقاد کردند.

در همین حال، اعضای حزب دموکرات ابراز تاسف کردند که سقف هزینه‌ها بر طرح‌های شبکه ایمنی اجتماعی و همچنین افزایش الزامات کاری برای برنامه کمک تغذیه تکمیلی (SNAP) و کمک موقت برای خانواده‌های نیازمند (TANF) تأثیر بگذارد.

“هیچ کس به هر چیزی که می خواست نرسید. اما مردم آمریکا به آنچه نیاز داشتند، رسیدند.» ما از بحران اقتصادی و فروپاشی اقتصادی جلوگیری کردیم».

مک کارتی به نوبه خود تصویب لایحه سقف بدهی توسط کنگره را “بزرگترین رای پس انداز در تاریخ آمریکا” خواند. از جمله مفاد آن شرایطی برای بازگرداندن بودجه از خدمات درآمد داخلی، آژانس جمع‌آوری مالیات ایالات متحده، و همچنین پول خرج نشده برای کمک به بیماری کووید بود.

این لایحه 99 صفحه‌ای سقف بدهی را تا سال 2025 مسدود می‌کند و به دولت اجازه می‌دهد تا آن زمان به اندازه‌ای که برای پوشش هزینه‌های خود هزینه دارد، هزینه کند.

بایدن اعلام کرد که قصد دارد این لایحه را روز شنبه، دو روز قبل از ضرب الاجل 5 ژوئن، امضا کند.

[ad_2]