شهر کانادایی که خانواده مسلمان در آن به قتل رسیده اند، بودجه ضد نفرت دریافت می کند | اخبار نژادپرستی

[ad_1]

مدافعان از تأمین بودجه برای کمپین آموزشی علیه اسلام هراسی در لندن، انتاریو، به عنوان “گامی به سوی تغییر مثبت” استقبال می کنند.

حامیان جامعه مسلمان کانادا از تلاش‌ها برای مبارزه با نفرت و اسلام‌هراسی در یکی از شهرهای انتاریو که دو سال پیش یک راننده یک خانواده مسلمان را زیر گرفت و چهار نفر را کشت، استقبال کردند.

دولت انتاریو این هفته اعلام کرد که حدود 500000 دلار کانادا (372000 دلار) برای کمک به شهر لندن برای ایجاد یک کمپین آموزشی عمومی علیه نفرت و یک کتابخانه منبع آنلاین سرمایه گذاری می کند.

روز جمعه، سازمان حمایت از شورای ملی مسلمانان کانادا در آغوش گرفت این حرکت به عنوان “گامی دیگر… به سوی تغییر مثبت”.

استفان براون، مدیرعامل این گروه در بیانیه‌ای پیشین گفت: «آن شب دو سال پیش دیدگاه جامعه ما را در کانادا تغییر داد.

ما مجبور شده‌ایم با نفرت رودررو مقابله کنیم و این یک وظیفه دائمی برای همه کانادایی‌هایی است که حسن نیت دارند. امیدواریم این تعهد به آموزش عمومی کاتالیزوری در این مسیر باشد، زیرا ما هنوز به عنوان یک کشور برای کنار آمدن با اسلام هراسی کار زیادی برای انجام داریم.

چهار نفر از اعضای خانواده افضل از جمله یک نوجوان 15 ساله در 6 ژوئن 2021 هنگامی که برای پیاده روی بیرون بودند در لندن، شهری با حدود 420000 نفر سکنه، یک راننده با یک وانت زیر آنها را زیر گرفت و کشته شدند. کیلومتر (125 مایل) غرب تورنتو.

در آن زمان، مقامات گفتند که آنها “به دلیل ایمان اسلامی خود مورد هدف قرار گرفتند.”

این حمله به اعضای جامعه مسلمان سراسر کانادا که بسیاری از آنها هنوز درگیر عواقب حمله مرگبار سال 2017 به مسجدی در کبک بود که منجر به کشته شدن شش نمازگزار و یک چاقو کشی در مسجد دیگری در تورنتو در سال 2020 شد، آسیب دید.

حمله در لندن باعث شد که دولت جاستین ترودو، نخست وزیر، نشستی ملی درباره اسلام هراسی برگزار کند و در ژانویه سال جاری، کانادا اولین نماینده ویژه خود را برای مبارزه با اسلام هراسی منصوب کرد.

ترودو در بیانیه ای ضمن خوشامدگویی به نماینده جدید امیرا الغوابی در پست خود گفت: «تنوع یکی از نقاط قوت کانادا است، اما برای بسیاری از مسلمانان اسلام هراسی بسیار آشناست.

مجموعه ای از حوادث دیگر که مسلمانان کانادایی را هدف قرار می دهد در ماه های اخیر رخ داده است که باعث فراخوان های جدیدی برای پرداختن به اسلام هراسی در این کشور آمریکای شمالی شده است.

جاش مورگان، شهردار لندن، روز پنج‌شنبه گفت که این سرمایه‌گذاری جدید به شهر کمک می‌کند “شمولیت همه لندنی‌ها را ارتقا بخشد”.

مورگان در بیانیه‌ای گفت: ما نه تنها باید علیه نفرت صحبت کنیم، بلکه باید اقداماتی قاطع و ملموس انجام دهیم – و این دقیقاً همان چیزی است که این بودجه به ما اجازه می‌دهد.

ما با هم یک فرهنگ احترام و تفاهم ایجاد خواهیم کرد که جایی برای نژادپرستی، عدم تحمل یا تبعیض باقی نمی گذارد.»



[ad_2]