سه سرباز اسرائیلی در تیراندازی در نزدیکی مرز با مصر کشته شدند | اخبار درگیری

[ad_1]

ارتش اسرائیل گفت این حوادث در جریان یک عملیات امنیتی علیه قاچاقچیان در صحرای نقاب (نقب) رخ داده است.

ارتش اسرائیل اعلام کرد در تیراندازی های نادر در نزدیکی مرز با مصر دست کم سه سرباز اسرائیلی کشته و یک نفر دیگر زخمی شده است.

بر اساس گزارش ها، تبادل آتش روز شنبه در اطراف گذرگاه مرزی نیتزانه/العوجاء بین اسرائیل و مصر، که در حدود 40 کیلومتری (25 مایلی) جنوب شرقی نقطه تلاقی مرز اسرائیل با مصر و نوار غزه قرار دارد، روی داد. برای واردات کالا از مصر به مقصد اسرائیل یا نوار غزه استفاده می شود.

به گفته رسانه‌های اسرائیلی، دو تن از سربازان پس از پاسخ ندادن به رادیو، حدود دو ساعت پس از رسیدن به پاسگاه برای شیفت خود، جسد در یکی از پاسگاه‌های ارتش اسرائیل پیدا شدند.

ارتش اسرائیل گفت اولین تبادل آتش صبح روز شنبه انجام شد. دومین درگیری مرزی ظهر رخ داد که در آن سرباز سوم اسرائیلی کشته شد.

ارتش اسرائیل اعلام کرد که در دومین تبادل آتش مرد مسلح را که ظاهراً لباس مرزبانی مصری به تن داشت و به مرز نفوذ کرده بود، کشته است.

«در جریان برخورد با یک مهاجم در خاک اسرائیل، چندی پیش تبادل آتش صورت گرفت. سربازان و فرماندهان متعهد [the suspect] ارتش گفت و به او شلیک کرد و او را کشت.

صبح امروز یک حادثه امنیتی در منطقه تیپ منطقه ای پاران رخ داد. دو [Israeli] سربازان زن و مرد در نزدیکی مرز بر اثر آتش سوزی کشته شدند.”

ارتش در ابتدا از تایید این مرگ‌ها که توسط رسانه‌های اسرائیلی گزارش شد، خودداری کرد تا اینکه به خانواده‌ها اطلاع داده شد.

به گفته ولید العمری، رئیس دفتر فلسطین الجزیره، آخرین باری که یک قاچاقچی تلاش کرد به مرز مصر و اسرائیل نفوذ کند، یک سال و نیم پیش بود که توسط نیروهای اسرائیلی کشته شد.

العمری افزود: این مرز بین سال های 2004 تا 2012 فعال بود، در حالی که اسرائیل یک حصار مرزی 241 کیلومتری ساخت که از ایلات و طبا در دریای سرخ تا گذرگاه مرزی مصر، اسرائیل و فلسطین در شرق رفح امتداد دارد.

قرار بود این حصار مانع از ورود پناهجویان و مهاجران آفریقایی و همچنین جنگجویان مسلح مرتبط با دولت اسلامی (داعش) شود که در صحرای سینا مصر فعال هستند.

مصر اولین کشور عربی بود که در سال 1979 با اسرائیل پیمان صلح امضا کرد و روابط امنیتی نزدیکی را حفظ کرد. نبرد در امتداد مرز مشترک آنها نادر است.

[ad_2]