با آغاز مذاکرات آمازون در مورد خدمات تلفن همراه، سهام مخابرات ایالات متحده ضربه خورد اخبار تجارت و اقتصاد

[ad_1]

ورود غول خرده‌فروشی آنلاین می‌تواند باعث اختلال بزرگ در مخابرات ایالات متحده شود، که برخی از بالاترین هزینه‌ها را در سطح جهان دارد.

سهام Verizon Communications Inc، AT&T Inc و T-Mobile US Inc روز جمعه پس از گزارشی مبنی بر اینکه Amazon.com در حال مذاکره با شرکت های مخابراتی ایالات متحده برای ارائه خدمات بی سیم کم هزینه به اعضای Prime خود است، سقوط کرد.

بلومبرگ نیوز گزارش داد که آمازون در حال مذاکره برای به دست آوردن کمترین قیمت عمده فروشی ممکن است و می تواند برنامه های بی سیم را با قیمت 10 دلار در ماه یا کمتر به اعضای Prime از طریق مشارکت، از جمله ارتباط احتمالی با Dish Network ارائه دهد.

سخنگوی آمازون در پاسخ به سوال رویترز گفت: “ما همیشه در حال بررسی اضافه کردن مزایای بیشتر به اعضای Prime هستیم، اما در حال حاضر برنامه ای برای اضافه کردن بی سیم نداریم.”

چندین تحلیلگر گفتند که ورود غول خرده فروشی آنلاین می تواند منجر به اختلال بزرگ در فضای مخابراتی شود زیرا می تواند طرح های ارزان تری را در کشوری با بالاترین هزینه های بی سیم در جهان ارائه دهد.

کریستوفر علی، استاد ارتباطات از راه دور در دانشگاه ایالتی پن، می‌گوید: «آمازون مطمئناً می‌تواند وزن زیادی را پشت سر بگذارد و رقبا را زیر پا بگذارد. ما ممکن است در واقع شاهد کاهش قیمت تلفن های همراه باشیم که یک چیز عالی خواهد بود.

سهام آمازون بیش از 2 درصد افزایش یافت و یکی از بزرگترین سودکنندگان شاخص S&P 500 بود، در حالی که Verizon، AT&T و T-Mobile بین 3 تا 8 درصد سقوط کردند.

AT&T از اظهار نظر خودداری کرد، در حالی که Verizon و T-Mobile این مذاکرات را تکذیب کردند. دیش به درخواست رویترز برای اظهار نظر پاسخ نداد.

براندون نیسپل از KeyBanc Capital Markets گفت Dish Network، یک ورودی نسبتاً جدید به شبکه های بی سیم، می تواند محتمل ترین شریک آمازون باشد.

او گفت که این معامله به دیش امکان دسترسی به منابع مالی را می دهد که می تواند به ایجاد شبکه آن کمک کند، در حالی که سایر اپراتورها بعید است با آمازون شریک شوند زیرا “بدیهی است که آنها نمی خواهند وضعیت فعلی صنعت را تغییر دهند.”

سهام دیش با 22 درصد افزایش، غم بخش را به چالش کشید. آنها همچنین در ماه می پس از گزارش وال استریت ژورنال مبنی بر اینکه دیش در حال مذاکره برای فروش طرح های بی سیم خود از طریق آمازون است، گرد هم آمدند.

برای آمازون، در زمانی که رشد در بازارهای کلیدی، از جمله ایالات متحده، کند شده است، یک معامله می تواند مشتریان بیشتری را به سمت سرویس Prime بکشاند.

رشد درآمد این شرکت در سال 2022 به پایین ترین سطح خود در حداقل 20 سال گذشته کاهش یافت زیرا مشاغل و مصرف کنندگان هزینه های خود را در یک اقتصاد سخت کاهش دادند.

مایکل گفت: «چندین مزیت ممکن می‌تواند از چنین اقدامی حاصل شود، از جمله بهبود نرخ‌های نگهداری برای اعضای Prime، به آن اجازه می‌دهد تا کمی هزینه‌های اشتراک سالانه را افزایش دهد و به آمازون کانال مستقیمی برای ورود به بازار پرسود چند میلیارد دلاری فروش تلفن همراه و تامین مالی بدهد.» اشلی شولمن، مدیر ارشد سرمایه گذاری در Running Point Capital Advisors.

[ad_2]