ایرانیان قرن هاست که از ظروف مسی استفاده می کنند. Copper is a thin and sensitive metal; On the other hand, قیمت بالایی دارد #id1# برای خرید یک ظرف مسی جدید باید مبلغ زیادی بپردازید.به همین دلیل روش نگهداری از ظروف مسی اهمیت زیادی دارد. بهترین روش نگهداری ظروف مسی برای اینکه آسیب نبینند چیست؟ پیشنهاد می کنم برای دریافت پاسخ این سوال این مقاله را در وبلاگ این سایت مطالعه کنید.

ظروف مسی مورد استفاده برای پخت و پز با توسعه ظروف تفلون به فراموشی سپرده شد. اگر می خواهید عمر ظروف مسی را افزایش دهید، نحوه نگهداری از ظروف مسی را یاد خواهید گرفت.

در سال های اخیر استفاده از ظروف مسی برای پخت و پز و تزئینات خانه به طور فزاینده ای رایج شده است. شما باید یاد بگیرید که چگونه ظروف مسی را بدون توجه به پوشش داخلی قلع، نیکل یا فولاد ضد زنگ نگهداری کنید. خرید ظروف مسی اصل از این نکات به شما کمک می کند ظروف خود را برای چندین سال کار کنند.

لکه ها و لکه ها را پاک کنید
تمیز نگه داشتن ظروف مسی بسیار ساده است. ابتدا لازم است رنگ ها و لکه ها را از روی این ظروف پاک کنید. یک تکه لیمو را بعد از نصف کردن به مقداری نمک آغشته کنید. برای تمیز کردن ظروف مسی می توانید از لیمو شور استفاده کنید. لکه ها و لکه ها را می توان با نمک پاک کرد زیرا به عنوان یک ساینده عمل می کند. پس از پاک کردن لکه ها حتما آب اضافی را پاک کنید.

با جوش شیرین درخشش خود را حفظ کنید
برای افزایش عمر ظروف مسی، آب لیمو و جوش شیرین را ترکیب کنید. این دو ماده با هم ترکیب شده و خمیری به وجود می آید. ظروف مسی را با این خمیر و یک پارچه نرم تمیز کنید تا لکه ها از بین بروند.

ظروف مسی را دور از آب نگه دارید
این ظروف را هرگز نباید برای مدت طولانی در آب غوطه ور کنید. لکه دار شدن به این دلیل است. اگر می خواهید عمر ظروف مسی را افزایش دهید، هرگز نباید این کار را انجام دهید.

از محصولات پاک کننده مناسب استفاده کنید
این فلز را با آب تمیز کنید نه با اسید یا باز. تمیز کردن ظروف مسی نیاز به مایع ظرفشویی دارد. در صورت تمایل می توانید از پولیش مسی نیز استفاده کنید.

دقت کنید که با شعله مناسب بپزید
قرار دادن ظرف مسی روی شعله به اندازه قابلمه یا تابه بهترین راه برای نگهداری آن است. شعله های داغ می توانند کناره های ماهیتابه را بسوزانند و در نتیجه تابه هنگام پخت آسیب ببیند.

برای پخت و پز از حرارت کم استفاده کنید
پخت غذا در ظروف مسی نیاز به کمی دقت دارد. مس فلزی بسیار رسانا است، بنابراین خیلی سریع گرم می شود. پخت و پز با این ظروف روی شعله گاز به حرارت ملایم تری نسبت به قبل نیاز دارد.

چگونه می توان ظروف مسی را نگهداری کرد تا گرما به آنها آسیب نرساند؟ هنگام استفاده از تابه یا قابلمه با آستر حلبی، باید مراقب حرارت بالا باشید. قلع دارای نقطه ذوب 232 درجه سانتیگراد است که بسیار پایین است. ظروف مسی در این دما ذوب می شوند و حباب می زنند، همانطور که قلع در این دما ذوب می شود.

استفاده از فلز برای هم زدن توصیه نمی شود
ظروف مسی را به دلیل شکنندگی نباید با همزن فلزی یا کاردک هم زد. تماس فلزات و قلع باعث ایجاد خراش روی ظروف مسی می شود.

برای سرخ کردن از ماهیتابه مسی استفاده نکنید
همانطور که در بالا ذکر کردیم، دمای پایین پوشش قلع را ذوب می کند. اگر می‌خواهید طول عمر گوشت‌ها را افزایش دهید، بهتر است گوشت را در دمای بالا در ظروف مسی سرخ نکنید.


چگونه طول عمر ظروف مسی را افزایش دهیم
ظروف مسی به دلیل شایعاتی که در مورد نگهداری از آنها وجود دارد، کمتر مورد توجه قرار گرفته است. مردم بر این باورند که مراقبت از این ظروف بسیار دشوار است.با این حال، این درست نیست. اگر یاد بگیرید که چگونه ظروف مسی را به درستی نگهداری کنید، می توانید سال ها از آنها استفاده کنید.دوام بیشتری نسبت به ظروف چدنی و آلومینیومی دارند.

برای افزایش طول عمر ظروف مسی باید عوامل مختلفی را در نظر گرفت.
در این ظروف غذا نباید روی حرارت زیاد پخته شود. پس از خنک شدن کامل ظرف، آن را بشویید. نگهداری مواد غذایی اسیدی مانند لبنیات و گوشت در این ظروف توصیه نمی شود.

آیا ظروف مسی هنگام شستن در معرض آسیب هستند؟
هنگام شستن ظروف مسی از آب گرم استفاده کنید زیرا آب سرد فلز را سفت می کند. این ظروف را در ماشین ظرفشویی قرار ندهید و از چسب نواری یا سیم ظرفشویی که ساینده هستند استفاده نکنید. برای بازگرداندن آنها به کابین، باید کاملاً خشک شوند.