ایتالیا دو کشتی غیر دولتی را به دلیل نقض قانون جدید نجات مهاجران بازداشت کرد | اخبار مهاجرت

[ad_1]

کشتی های نجات Sea-Eye 4 و Mare*Go به مدت 20 روز به دلیل زیر پا گذاشتن قوانین ایتالیا که آنها آن را “ناعادلانه” می خواندند سرگردان بودند.

گارد ساحلی ایتالیا دو کشتی غیردولتی را که در دریای مدیترانه فعالیت می‌کردند، پس از اینکه مشخص شد ناقض قانون جدیدی هستند که کشتی‌های اعزامی برای نجات مهاجران را از انجام چندین عملیات متوالی منع می‌کند، بازداشت کرد.

سازمان‌های Sea-Eye و Sea-Watch که این کشتی‌ها را اداره می‌کنند، گفتند که کشتی‌های نجات آلمانی Sea-Eye 4 و Mare*Go عصر روز جمعه تحت بازداشت 20 روزه قرار گرفتند.

این قانون که در 24 فوریه در ایتالیا تصویب شد، کشتی های نجات را از انجام چندین عملیات نجات متوالی منع می کند. بر اساس فرمانی به نام وزیر کشور ماتئو پیانتدوسی، کشتی‌های نجات ملزم به درخواست یک بندر هستند و بلافاصله پس از هر نجات به سمت آن حرکت می‌کنند.

سازمان‌های غیردولتی می‌گویند هدف از این اقدام محدود کردن ورودی‌ها است، زیرا آنها از انجام ماموریت‌های متعدد منع شده‌اند و اغلب مجبورند به بنادر دور سفر کنند، که هزینه‌های عملیاتی را افزایش می‌دهد و زمان نجات را کاهش می‌دهد.

آنها همچنین استدلال کردند که این قانون با قوانین بین المللی مغایرت دارد که بر اساس آن نجات افرادی که در دریا دچار مشکل شده اند یک الزام است.

جورجیا لیناردی، سخنگوی Sea-Watch در ایتالیا روز شنبه در توییتی نوشت که Sea-Eye 4 به دلیل رعایت نکردن “قانون ناعادلانه با هدف جرم انگاری همبستگی” بازداشت شد.

“جنایت آمیز کردن نجات دریایی”

Sea-Eye 4 پس از نجات 17 نفر در منطقه جستجو و نجات لیبی بازداشت شد و مدت کوتاهی پس از آن دومین نجات متوالی را در منطقه مالت انجام داد، بدون اینکه ابتدا به بندر تعیین شده اورتونا در منطقه مرکزی آبروزو حرکت کند.

این سازمان غیردولتی گفت که کشتی بعداً به تماس اضطراری یک قایق با بیش از 400 سرنشین در منطقه مالت پاسخ داد و تصمیم به بازگشت گرفت زیرا هیچ مقام دولتی هماهنگی برای وضعیت اضطراری را تأیید نکرده بود.

مقامات ایتالیایی به روزنامه Il Giornale گفتند که Sea-Eye 4 از دستورات برای رسیدن به اورتونا سرپیچی کرد و در عوض به سمت قایق حرکت کرد که قبلاً توسط گارد ساحلی تحت نظر بود.

گوردون ایسلر، رئیس Sea-Eye، در بیانیه ای گفت که قایق مضطر در نهایت خود به خود به منطقه جستجو و نجات ایتالیا رسید و مسافران آن تنها اندکی قبل از رسیدن به سیسیل توسط گارد ساحلی ایتالیا نجات یافتند.

«بنابراین این اشتباه است که گارد ساحلی ایتالیا ادعا کند که یک قایق گشتی در راه است. مردم ابتدا باید راه خود را به منطقه جستجو و نجات ایتالیا برمی‌داشتند تا در آنجا کمک بگیرند.»

استراتژی جدید ایتالیا موذیانه و شفاف است. ایسلر گفت: سفرهای طولانی به بندرهای خاص و دور همیشه به این معنی است که ما باید در مسیر تصمیم بگیریم که آیا به تماس‌های دریافتی بیشتر برای کمک پاسخ دهیم یا خیر.

وی افزود که این قانون “این تصور عمومی را ایجاد می کند که اقدام ما غیرقانونی است”، که “یکی دیگر از تلاش های مذموم برای جرم انگاری نجات دریایی … به منظور توجیه اقدامات وحشیانه فزاینده دولت”.

“حکومت پسا فاشیستی”

روز جمعه، Mare*Go، یک کشتی تفریحی چهار متری که در سال 1917 در اولین ماموریت خود ساخته شد، پس از نجات 36 نفر با مقامات ایتالیایی تماس گرفت. او به آنها هشدار داد که نمی تواند مسافتی را برای رسیدن به بندر تعیین شده تراپانی در ساحل غربی سیسیل طی کند.

افسران گارد ساحلی ایتالیا و آژانس مرزی اروپا فرانتکس در انتظار کشتی بودند که اندکی قبل از نیمه شب وارد بندر لامپدوزا شد.

این سازمان در بیانیه‌ای گفت: «این قانون جدید فعلی ابزار دیگری است که به افراد بیشتری در حال حرکت اجازه می‌دهد در دریا غرق شوند.»

حزب لیگ ضد مهاجر ایتالیا به رهبری ماتئو سالوینی به ایل جیورناله گفت که از نحوه اجرای قانون ایتالیا راضی است. سازمان های غیردولتی خارجی قوانین ایتالیا را رعایت نمی کنند؟ در این بیانیه آمده است: جریمه سنگین و توقیف کشتی.

“هنجارها و محدودیت ها باید چه در ایتالیا و چه در سراسر جهان رعایت شود.



[ad_2]