رئیس جدید بانک جهانی از کارکنان می خواهد که توسعه را دو برابر کنند | اخبار بانک جهانی

[ad_1]

آجی بانگا به مقامات گفت که چشم انداز او “ایجاد جهانی بدون فقر در یک سیاره قابل زندگی است.”

آجی بانگا، رئیس جدید بانک جهانی، از کارکنان 16000 نفری وام‌دهنده خواسته است تا تلاش‌های توسعه و آب و هوا را “دوبرابر” کنند، زیرا او به دنبال تسریع تکامل بانک برای رسیدگی به مهمترین مسائل جهانی است.

در اولین روز کار خود در روز جمعه، مدیر عامل سابق مسترکارت در یادداشتی که رویترز مشاهده کرد به کارمندان گفت که به دنبال استخدام هر یک از آنها خواهد بود تا در راستای دیدگاه او “ایجاد جهانی بدون فقر در یک سیاره قابل زندگی” کار کنند.

بانگا نوشت: «دستیابی به جاه‌طلبی ما مستلزم تکامل برای به حداکثر رساندن منابع و نوشتن کتاب بازی جدید، تفکر خلاقانه، ریسک‌های آگاهانه و ایجاد مشارکت‌های جدید با جامعه مدنی و نهادهای چندجانبه است.»

او همچنین گفت که بانک باید کارآمدتر شود و زمان مورد نیاز برای تصویب پروژه ها برای تامین مالی را کاهش دهد که اکنون می تواند تا سه سال طول بکشد.

او گفت: «فرآیند بیش از حد پیچیده است و تابع مکانیسم‌های بازنگری متعددی است که نه تنها هزینه‌های ارزشمندی را به همراه دارد، بلکه جاه‌طلبی کارکنان را نیز تضعیف می‌کند».

وزارت خزانه داری گفت، روز پنجشنبه، بانگا با جانت یلن، وزیر خزانه داری ایالات متحده ملاقات کرد، که وی از وی خواست تا “ترازنامه بانک را به حداکثر برساند” و سرمایه خصوصی بیشتری را بسیج کند.

سال گذشته، یلن شروع به فشار بر بانک جهانی و سایر وام دهندگان چندجانبه کرد تا مدل های تجاری خود را اصلاح کنند و منابع وام دهی را به طور چشمگیری افزایش دهند تا به تغییرات آب و هوایی، بیماری های همه گیر، امنیت غذایی و سایر بحران های جهانی بپردازند.

این امر وام دهندگان توسعه را فراتر از وام برای پروژه های خاص کشور، که آنها برای دهه ها دنبال کرده اند، سوق می دهد، اگرچه او از آنها خواست که ماموریت اصلی خود را در کاهش فقر حفظ کنند.

جانت یلن وزیر خزانه داری با آجی بانگا رئیس بانک جهانی در وزارت خزانه داری ایالات متحده دیدار کرد.
جانت یلن، وزیر خزانه داری، از آجی بانگا، رئیس بانک جهانی خواست تا سرمایه خصوصی بیشتری جذب کند [File: Evan Vucci/AP Photo]

بانگا در یادداشت خود که شامل بیانیه‌اش به هیئت اجرایی بانک جهانی در یک مصاحبه شغلی در 1 آوریل است، گفت که سرمایه‌گذاری سالانه تریلیون‌ها دلار برای مهار نیروهای تغییر آب و هوا و بی‌ثباتی مورد نیاز است، در حالی که سرمایه انسانی را ایجاد می‌کند و با نابرابری مبارزه می‌کند. در مراقبت های بهداشتی، آموزشی و دسترسی مالی.

“ما در یک لحظه حساس در قوس بشریت و سیاره قرار داریم. از گروه بانک جهانی خواسته می‌شود که این راه را رهبری کند، تلاش‌های توسعه و آب و هوا را دوبرابر کند و به تأثیرات و نتایج بیشتر دست یابد.»

او افزود که این مستلزم آن است که «همه پشت فرمان باشند» و همه بخش‌های بانک جهانی با یکدیگر همکاری کنند تا راه‌حل‌هایی را که جهان به آن نیاز دارد، ارائه دهند.

بانگا، 63 ساله، در ماه مه توسط هیئت مدیره بانک جهانی برای یک دوره پنج ساله به عنوان رئیس بانک جهانی انتخاب شد.

کارشناس امور مالی و توسعه هندی الاصل که توسط جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده معرفی شد، تنها مدعی برای این پست بود.

الزامات اقلیمی

او جانشین دیوید مالپاس می شود که سال گذشته پس از اظهاراتی که سوالاتی را در مورد دیدگاه های شخصی وی در مورد گرم شدن کره زمین ایجاد کرد، با وجود دو برابر شدن بودجه بانک آب و هوا در دوران تصدی وی به 32 میلیارد دلار در سال گذشته، مورد انتقاد قرار گرفت.

گروه‌های اقلیم و توسعه از بانک استقبال کردند و شروع به ارائه درخواست‌هایی کردند، از جمله اینکه بانک به طور کامل از تامین مالی پروژه‌های سوخت فسیلی کناره‌گیری کند و اقدامات قوی‌تری برای لغو بدهی‌های کشورهای فقیر انجام دهد.

کوین گالاگر، مدیر مرکز سیاست توسعه جهانی دانشگاه بوستون، گفت که بانگا ابتدا باید روحیه کارکنان بانک را بازگرداند و به سرعت اصلاحات ترازنامه را برای گرفتن وام های بیشتر از منابع موجود اجرا کند.

تحت نظارت او، جهان باید به اهداف توسعه پایدار و بخش بزرگی از تعهدات آب و هوایی پاریس دست یابد. به سادگی هیچ راهی برای انجام آن بدون افزایش سرمایه و افزایش چشمگیر منابع وجود ندارد.

[ad_2]