بازرسان آمریکایی به تحقیقات درباره اسناد طبقه بندی شده معاون رئیس جمهور سابق پنس پایان دادند | اخبار درباره دونالد ترامپ

[ad_1]

فقدان اتهام در تحقیقات یک سردرد را برای پنس در آستانه آغاز کارزار انتخاباتی ریاست جمهوری از بین می برد.

وزارت دادگستری ایالات متحده تحقیقات در مورد رسیدگی به اسناد محرمانه کشف شده در خانه مایک پنس، معاون رئیس جمهور سابق، بدون ارائه هیچ گونه اتهامی را بسته است.

این اقدام که روز جمعه توسط رسانه‌های آمریکایی گزارش شد، حداقل یک معضل قانونی را برای پنس پیش از اعلام انتظاری در هفته آینده مبنی بر نامزدی نامزدی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری 2024 برطرف کرد.

ورود پنس به رقابت، محافظه‌کار مذهبی سرسخت را در مقابل رئیس سابق و مورد علاقه فعلی او، دونالد ترامپ، و همچنین ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا قرار می‌دهد.

نوح بوکبیندر، رئیس گروه نظارتی شهروندان برای پاسخگویی و اخلاقیات مستقر در واشنگتن، در توییتی روز جمعه، تصمیم وزارت دادگستری مبنی بر عدم اتهام پنس را «مناسب» خواند، زیرا تنها چند سند کشف شد.

او گفت: «او به وضوح از آنها بی خبر بود و به طور کامل با تحقیقات همکاری کرد – همه اینها کاملاً در تضاد با دونالد ترامپ بود.

اسناد طبقه بندی شده همچنین در خانه های ترامپ و بایدن

در ژانویه، وکیل پنس، گرگ جاکوبز، به مقامات فدرال اطلاع داد که معاون سابق رئیس جمهور اسناد طبقه بندی شده را در خانه خود کشف کرده است. جیکوبز گفت که پنس از وجود آنها “آگاهی نداشت” و قول داد که با تحقیقات بعدی به طور کامل همکاری کند.

اما پنس تنها شخصیت سیاسی مهمی نیست که در ماه‌های اخیر برای اسناد محرمانه مورد بررسی قرار گرفته است.

در ماه نوامبر، وکلای جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، به مقامات اطلاع دادند که اسناد طبقه بندی شده در محل اقامت وی ​​در دلاور و همچنین دفتر وی در اندیشکده مرکز پن بایدن در واشنگتن دی سی پیدا شده است. وزارت دادگستری نیز تحقیقات خود را در مورد این حادثه آغاز کرده است.

این وزارتخانه قبلاً تحقیقاتی را در مورد برخی از اسناد طبقه بندی شده کشف شده در خانه ترامپ، از جمله حدود 33 کانتینر از 11000 سند، که حداقل 184 مورد از آنها طبقه بندی شده بود، آغاز کرده بود.

سی‌ان‌ان روز پنجشنبه گزارش داد که دادستان‌های فدرال به یک فایل صوتی در سال ۲۰۲۱ از رئیس‌جمهور سابق آمریکا دست یافتند که در آن اعتراف به نگهداری اسناد محرمانه پنتاگون درباره حمله احتمالی به ایران پس از ترک کاخ سفید بود.

این گزارش ادعای ترامپ مبنی بر اینکه اسناد را قبل از گرفتن آنها از حالت طبقه بندی خارج کرده است، تضعیف می کند.

راه اندازی کمپین مورد انتظار

رسانه های آمریکایی روز چهارشنبه گزارش دادند که پنس قرار است روز 7 ژوئن نامزدی خود را برای ریاست جمهوری اعلام کند.

اگرچه پایان تحقیقات یکی از موانع احتمالی را از بین می برد، اما تحلیلگران می گویند که نامزدی پنس یک راه دور است. وی که فرماندار سابق ایندیانا بود، با فاصله زیادی از رقبای خود یعنی ترامپ و دیسانتیس فاصله دارد و به طور میانگین تنها 4 درصد از حمایت حزب جمهوری خواه را به خود اختصاص داده است.

هنگامی که پنس در مبارزات انتخاباتی موفق ترامپ در سال 2016 به عنوان معاون رئیس جمهور انتخاب شد، او به عنوان یک محافظه کار سنتی به تصویر کشیده شد که با صداقت انجیلی و تجربه سیاسی گسترده خود تعادل را برقرار می کند.

پنس علیرغم اینکه یک جانشین وفادار ترامپ در تمام دوران ریاست جمهوری بود، در نهایت با مخالفت با یک کمپین فشار برای جلوگیری از تأیید پیروزی بایدن در انتخابات 2020، رتبه ها را شکست.

این اقدام پنس را به یکی از اهداف اصلی پایگاه صوتی ترامپ تبدیل کرد. هنگامی که حامیان ترامپ در 6 ژانویه 2021 به ساختمان کنگره آمریکا یورش بردند، برخی از آنها شعار “مایک پنس را آویزان کن” شنیده شد.

در ماه آوریل، به پنس دستور داده شد که در برابر یک هیئت منصفه فدرال که تلاش های ترامپ و متحدانش برای لغو نتایج انتخابات را بررسی می کند، شهادت دهد.

پنس گفت: تاریخ دونالد ترامپ را مسئول خواهد دانست.

[ad_2]