در عکسها: معترضین با پلیس گواتمالا درگیر می شوند آمریکای لاتین

[ad_1]

هزاران نفر بزرگترین اعتراض تا به امروز علیه الخاندرو جاماتعی ، رئیس جمهور گواتمالا را برگزار کردند ، و برخی از آنها کنگره ای را برانگیختند که با خشم ناشی از کاهش بودجه در سال 2021 همراه بود با عقب نشینی کشور.

تکان دادن پرچم ها و تابلوهای گواتمالا که حاکی از “استعفای جیاماتئی” است ، معترضین در شهر گواتمالا از جیاماتئی خواستند تا بودجه ای را که نمایندگان مجلس سحرگاه چهارشنبه گذشته تصویب کردند ، وتو قرار دهد ، حتی اگر طوفان یوتا به مناطقی از کشور آمریکای مرکزی که هنوز خسته نشده است سیل زده است. با ویرانی طوفان قبلی.

این بودجه 99.7 میلیارد دلار (12.9 میلیارد دلار) بدهی عمومی را افزایش داد در حالی که بودجه بهداشت ، آموزش ، حقوق بشر و سیستم عدالت را کاهش داد ، مردم را از دانشجویان به رهبران تجارت در سالی که بحران اقتصادی همه گیر را نشان می دهد خشمگین کرد از ویروس کرونا.

دیگو هررا ، دانشجوی 25 ساله ، به رویترز گفت: “کنگره پول بیشتری برای تغذیه آنها داده و به فقیر پول نداده است.”

تصاویر در شبکه های اجتماعی و رویترز نشان داد ، در حالی که اکثر معترضان در میدان اصلی با صلح جمع شده بودند ، دیگران با شکستن شیشه های ساختمان کنگره و آتش زدن فضای داخلی ، ستون هایی از شعله های نارنجی را لرزاندند. ابر دود خاکستری در تقاطع ها دیده می شود.

سخنگوی بیمارستان عمومی San Juan de Dios ، یکی از بزرگترین بیمارستان های پایتخت ، گفت که وی پس از درگیری با پلیس در مراکز کنترل شورش که با استفاده از زور برای پراکنده کردن جمعیت ، 14 نفر را به علت جراحات متعدد و استنشاق گاز اشک آور تحت معالجه قرار می داد. .

سخنگوی دادگاه گفت که 22 نفر دستگیر شده اند.



[ad_2]