پاکستان: یک سرباز ، چهار مبارز در حمله به مرز افغانستان کشته شدند آسیا

[ad_1]

ارتش پاکستان گفت که در این حمله در وزیرستان شمالی پاکستان دو سرباز نیز زخمی شدند.

ارتش پاکستان می گوید یک سرباز و چهار مبارز شورشی در یک حمله در نزدیکی مرز با افغانستان در یک تیراندازی کشته شدند.

ارتش گفت که در حمله روز یکشنبه در منطقه Spinwam در وزیرستان شمالی ، استان خیبر پختونخوا ، دو سرباز نیز زخمی شدند.

وزیرستان شمالی تا سال 2017 به عنوان ستادی برای شورشیان محلی و خارجی فعالیت می کرد ، زمانی که ارتش اعلام کرد پس از چندین عملیات منطقه کوهستانی را از دست مبارزان آزاد کرده است. هنوز حملات پراکنده ای در منطقه وجود دارد که عمدتا نیروهای امنیتی را هدف قرار می دهد.

چنین حوادثی نگرانی از تجدید جمع شدن طالبان پاکستان را ایجاد کرده است.

به طور جداگانه ، در منطقه مورد مناقشه هیمالیا در کشمیر ، یک مقام پاکستانی گفت که تیراندازی های مرزی هند باعث کشته شدن یک دختر هفت ساله و زخمی شدن 10 روستایی شد.

عمر اعظم ، معاون کمیسیون منطقه کوتلی در کشمیر تحت حاکمیت پاکستان ، گفت که سربازان پاکستانی به آن طرف مرز آتش گشودند.

هیچ اظهار نظری از هند انجام نشد.

این درگیری ها در حالی رخ داد که تنش بین همسایگان مسلح به هسته ای آسیای جنوبی افزایش یافته است.

در اوایل این ماه ، سربازان پاکستانی و هندی در آن طرف مرز با یکدیگر تبادل آتش کردند و 12 نفر را از جمله سه سرباز هندی و یک سرباز پاکستانی کشته و حداقل 36 نفر را از هر دو طرف زخمی کردند. مرگ و میر در بالاترین میزان در سال های اخیر است.

آتش بس از سال 2003 در تمام طول خط کنترل ، که کشمیر تحت کنترل پاکستان و هند را از هم جدا می کند ، برقرار است ، اما اغلب توسط هند و پاکستان نقض می شود ، و هر یک معمولاً دیگری را مقصر می داند. اقدامات نظامی

هر دو طرف ادعا می کنند سرزمین کوهستانی مورد مناقشه کشمیر به طور کامل ، اما بخشهای جداگانه ای از آن را اداره می کنند. آنها از زمان استقلال از انگلیس در سال 1947 ، دو جنگ از سه جنگ خود را بر سر منطقه انجام داده اند.

در سال 1948 ، شورای امنیت سازمان ملل متحد قطعنامه ای را به تصویب رساند که درگیری ها را به حالت تعلیق درآورد و زمینه را برای یک طرح انحصاری فراهم کند که در آن به کشمیر حق انتخاب پیوستن به پاکستان یا هند داده شود.



[ad_2]