کارمندان نیجریه ای شل باعث نشت نفت برای سود خود می شوند: تلویزیون هلند | اروپا

[ad_1]

بر اساس مستندی در هلند ، کارمندان نیجریه ای شرکت نفت انگلیس و هلند شل دستور خرابکاری عمدی خطوط لوله نفت را برای منافع شخصی صادر کرده اند.

مستند تلویزیونی هلندی Zembla ، به همراه سازمان محیط زیست هلندی Milieudefensie ، در پخش روز پنجشنبه گفت که “بسیاری از شاهدان گفتند SPDC ، یکی از شرکت های تابعه شل ، باعث نشت نفت شده است.”

زمبلا در بیانیه مطبوعاتی خلاصه تحقیقات 18 ماهه در مورد نشت های مختلف بین سال های 2010 و امروز گفت: “طبق منابع ، کارمندان شل با استفاده از این نشت های عمدی نفت ، پول از بودجه های تمیز را به جیب می زنند.”

زمبلا افزود که SPDC به همراه سفارت هلند در نیجریه از این ادعاها آگاه بودند اما قادر به رسیدگی به آنها نبودند.

نشت نفت نیجریه دارای سابقه ای ده ساله است و باعث شده شرکت هایی مانند شل ، مستقر در هلند ، اغلب مورد انتقاد و اعتراض گروه های حقوق بشر و محیط زیست قرار بگیرند.

از زمان شروع تولید Shell در سال 1958 ، میلیون ها لیتر نفت به دلتای نیجر نشت کرده است. زمبلا گفت که “بزرگترین فاجعه نفتی جهان در دلتای نیجر اتفاق می افتد.”

شل می گوید 95 درصد نشت ها نتیجه خرابکاری است. وی مسئولیت درز اطلاعاتی را که به گردن مجرمان محلی و باندهای سازمان یافته می اندازد ، انکار می کند.

اتهامات “معتبر”

ساکنان ایکاراما در ایالت بایلز نیجریه به زمبلا گفتند که مقامات شل جوانان محلی را در روستاها تشویق می کنند تا خطوط لوله را در منطقه خراب کنند و سپس بودجه اختصاص یافته برای تمیز کردن را توزیع می کنند.

واشنگتن اوديبودو به زمبلا گفت: “اگر نياز به تميز كردن باشد ، همين جوانان براي اين كار استخدام مي شوند.”

یک نگهبان سابق امنیتی شل ، که ادعا می کند مسئول خرابکاری در خطوط لوله در گذشته بوده است ، گفت که ناظران و کارمندان شل “پول را از تمیز کردن جدا می کنند”.

“بخش بازیابی شل در حال خرابکاری در خطوط لوله است. اگر تمیزکاری هفت ماه طول بکشد ، آنها فقط پس از سه ماه متوقف می شوند “.

به گفته زمبلا ، یک خرابکار گفت که آنها “از گرسنگی” تخریب کردند.

در ماه مه ، اداره ملی آمار نیجریه گفت که 40 درصد مردم در کشور آفریقای غربی در فقر ، در کشوری با بزرگترین اقتصاد در آفریقا زندگی می کنند.

سیس ون دام ، استاد تجارت بین الملل و حقوق بشر در دانشگاه روتردام ، گفت که ادعاهای گزارش زمبلا “معتبر” است.

“در هلند ، این قطعاً جرم تلقی خواهد شد. وی در بیانیه ای گفت: “تخریب عمدی اموال ، آلودگی عمدی محیط زیست ، اینها مشکلات جدی است که هیچ شرکتی از کارمندان خود نمی پذیرد.”

چه کسی می دانست

این مستندساز ادعا می کند دارای اسنادی است که آگاهی SPDC از این ادعاها را تأیید می کند.

با این حال ، تاکنون ، شل به سوالات مربوط به اقدامات انجام شده برای حل این مسئله پاسخ نداده است.

“SPDC این نوع اتهامات را بسیار جدی می گیرد. SPDC در بیانیه ای از زمبلا گفت: “اگر شواهدی برای حمایت از این ادعاها پیدا کنیم ، آن را به مقامات نیجریه گزارش خواهیم داد.”

زمبلا گفت که سفارت هلند در نیجریه نیز از این ادعاها که برای مدت دو سال برجسته شده و توسط وزارت امور خارجه اروپا تأیید شده است ، آگاه است.

به گفته زمبلا ، رابرت پتری ، سفیر سابق این کشور که اوایل سال 2019 را ترک کرده بود ، در ویدئو ضبط شد و به ساکنان ایکاراما قول داد که اطلاعات را با شل به اشتراک می گذارد.

این مستندساز گفت “هیچ چیزی به دلیل تعهد نیست”.

در پاسخ به درخواست زمبلا ، این وزارتخانه گفت: “به دلیل عزیمت زودرس رابرت پتری به عنوان سفیر در نیجریه ، وی در انجام تعهد خود کوتاهی کرده است.”

این وزارتخانه افزود كه معاون وی از اتهامات علیه كارگران شل اطلاع كامل نداشته است.

هنوز هم ، زمبلا گفت که مکاتبات بین یک مقام سفارت و وزارتخانه نشان می دهد که این موضوع در اوایل سال جاری در حال بحث و بررسی است.

“دبیر دوم سفارت از پست هلندی در نیجریه مسئول این اتهامات در ماه مه سال جاری بود. زمبلا افزود ، در پاسخ به این س ،ال ، وزارت پیشنهاد کرد که تعهدات آنها “از شکاف” عبور کرده است.

در این بیانیه آمده است: “این وزارتخانه همچنین گفت كه تنها پس از س byال از سوی زمبلا ، سفیر فعلی حتی این موضوع را با شل در میان گذاشته است.”



[ad_2]