آرامکو سعودی برای بازگشت به بازار اوراق قرضه پول میخکوب می کند اخبار آمریکا و کانادا

[ad_1]

غول نفتی عربستان آرامکو اعلام کرده است که به دنبال جمع آوری پول برای تأمین تعهدات سود سالانه در هنگام کاهش قیمت نفت است و اوراق قرضه بین المللی منتشر می کند.

شرکت غول نفتی دولتی آرامکو تحت کنترل عربستان سعودی روز دوشنبه گفت که به دنبال جمع آوری پول برای کمک به پرداخت میلیاردها دلار سود سهام است که این شرکت به سهامداران وعده داده است حتی با ادامه بحران ویروس کرونا به بازار اوراق قرضه باز خواهد گشت. جستجوی روغن را دشوار می کند.

آرامکو متعهد شد در سه ماهه سوم مبلغ 18.75 میلیارد دلار به سهامداران بپردازد ، اگرچه درآمد سه ماهه تقریباً 45 درصد کاهش یافت.

سهم شیر از پرداخت سرمایه گذاران به دولت عربستان سعودی تعلق می گیرد ، که با ادامه روند کاهش همه گیر قیمت کالاها ، با کسری بودجه خمیازه مواجه می شود.

براساس صندوق بین المللی پول ، این پادشاهی برای تعادل بخشیدن به حساب های خود در سال جاری به بشکه ای نیاز دارد تا بیش از 78 دلار در هر بشکه وارد کند.

روز دوشنبه ، معیار جهانی برنت در هر بشکه حدود 44 دلار معامله شد.

آرامکو گفت که قصد دارد اوراق قرضه بین المللی را به صورت تراشه با سررسید سه تا 50 سال با حداقل اشتراک 200000 دلار منتشر کند.

این شرکت اعلام نکرد که چه مقدار می خواهد جمع کند ، اما بلومبرگ نیوز با استناد به دو نفر آشنا به این معامله گفت که این شرکت نفت می تواند نزدیک به 6 میلیارد دلار سرمایه جمع کند.

سال گذشته ، آرامکو پس از آنکه سرمایه گذاران خارجی اشتیاق محدودی به این معامله داشتند ، با حضور در بورس سهام عربستان سعودی با حضور در بورس اوراق بهادار عربستان به سهام عمومی پرداخت.

فروش سهم اندکی از این غول نفتی بخشی از طرح ولیعهد محمد بن سلمان (MBS) برای تنوع بخشیدن به اقتصاد عربستان و ایجاد شغل برای لشکر جوانانش از طریق سرمایه گذاری مجدد سود سوخت های فسیلی در صنایع پایدارتر در آینده است. ، که تاکنون موفقیت بسیار ناچیزی از خود نشان داده است.

تصمیم برای پرداخت سود سالانه 75 میلیارد دلاری در زمانی اتخاذ شد که آرامکو سودآورترین شرکت در جهان بود و قبل از آن که ویروس کرونا ویروس تقاضای نفت را کاهش دهد و MBS جنگ بی پروایی بر سر قیمت نفت آغاز کرد ، که سقوط را تسریع کرد. در قیمت های انرژی در اوایل سال جاری.

از آن زمان ، عربستان سعودی و دیگر کشورهای بزرگ تولید کننده نفت ، از جمله روسیه ، تولید خود را کاهش داده اند تا قیمت کالاها را در برابر ضررهای بیشتر افزایش دهند.

آرامکو ، که دارای حق انحصاری تولید و فروش ذخایر انرژی پادشاهی است ، در نیمه اول سال 2020 با 50 درصد کاهش سود روبرو شد. همچنین تاج خود را به عنوان ارزشمندترین شرکت جهان از دست داد.

سود سه ماهه سوم آرامکو 11.8 میلیارد دلار در مقایسه با شش ماه اول سال بهبود جزئی داشته است.

در این ماه ، Fitch Ratings چشم انداز آرامکو را از منفی به پایدار اصلاح کرد ، اما رتبه بندی بلند مدت شرکت “A” را تأیید کرد. فیچ گفت که هدف بلند پروازانه آرامکو می تواند منجر به جریان نقدی منفی در سال های 2020 و 2021 شود ، حتی قبل از آنکه در سال 2022 شکسته شود.



[ad_2]