آرامکو سعودی می گوید مشتریان از حمله هوتو به جده تأثیر نمی پذیرند عربستان سعودی

[ad_1]

یک مقام آرامکو عربستان سعودی گفت که در حمله روز دوشنبه یک مخزن حاوی 10 درصد از کل سوخت ذخیره شده در کارخانه جده کشته شد.

غول نفتی عربستان سعودی آرامکو می گوید از حمله شورشیان حوثی یمن به کارخانه نفت عربستان در شهر جده در دریای سرخ عربستان تحت تأثیر مشتریان قرار نگرفته اند.

یکی از تانک های تسهیلات توسط یک موشک در اوایل دوشنبه زده شد.

سخنگوی آرامکو عربستان سعودی روز سه شنبه گفت که در این حمله 10 درصد سوخت ذخیره شده در نیروگاه کشته شد ، و افزود که مخزن ، یکی از 13 دستگاه موجود در حال حاضر از کار نیست.

این مقام مسئول این سایت را “تاسیسات مهم” توصیف کرد که بیش از 120 هزار بشکه محصول در روز توزیع می کند.

وی گفت: آتش سوزی ناشی از حمله بدون خسارت جانی در حدود 40 دقیقه خاموش شد.

این حمله توسط یک مقام سعودی تأیید شد که به خبرگزاری دولتی عربستان سعودی (SPA) گفت که این یک “حمله تروریستی با یک پرتابه” است.

تاسیسات تولید و صادرات شرکت نفت عمدتا در استان شرقی عربستان سعودی ، بیش از 1000 کیلومتر (621 مایل) جده ، در سراسر کشور است.

سخنگوی ارتش هوتو با اعلام حمله ، هشدار داد که “عملیات ادامه خواهد یافت”.

یحیی ساریا گفت این حمله با موشک کروز قدس-2 انجام شده است. وی همچنین یک تصویر ماهواره ای با عنوان “جده شمالی به صورت عمده – آرامکو سعودی” را منتشر کرد.

ساریا گفت: “این حمله بسیار دقیق بود و آمبولانس ها و ماشین های آتش نشانی به سمت هدف شتافتند.”

این تاسیسات درست در جنوب شرقی فرودگاه بین المللی ملک عبدالعزیز در جده واقع شده است ، مکان مهمی که زائران مسلمان ورودی را هنگام رفتن به مکه در حوالی آن اداره می کند.

خشونت مجدد

از زمان مداخله ائتلاف به رهبری سعودی در مارس 2015 برای بازگرداندن دولت یمن که در اواخر سال 2014 توسط نیروهای حوثی از قدرت در صنعا پایتخت برکنار شد ، یمن درگیر درگیری است.

حملات مرزی نیروهای حوثی از اواخر ماه مه ، هنگامی که آتش بس ناشی از بیماری همه گیر ویروس کرونا به پایان رسید ، تشدید شده است. ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی با حملات هوایی به قلمرو تحت کنترل حوثی ها پاسخ داد.

حوت ها بیشتر مناطق شمالی یمن و بیشتر مناطق بزرگ شهری را تحت کنترل خود دارند. آنها می گویند که با یک سیستم فاسد می جنگند.

سارعا گفت این حمله در پاسخ به اقدامات ائتلاف به رهبری سعودی در یمن بوده است.

این حمله اندکی پس از دیدار وزیر امور خارجه خارج از کشور مایک پمپئو از عربستان سعودی برای دیدار محمد بن سلمان ولیعهد صورت گرفت.

این پادشاهی همچنین میزبان اجلاس سالانه G20 بود که یکشنبه به پایان رسید.



[ad_2]