آرناب گوسوامی: مجری جنجالی تلویزیون هند با قرار وثیقه آزاد شد هند

[ad_1]

بنیانگذار کانال تلویزیونی ملی گرای جمهوریخواه یک هفته پس از دستگیری در یک پرونده خودکشی از دیوان عالی کشور وثیقه داد.

دادگاه عالی هند ، یک هفته پس از دستگیری وی به اتهام تحریک یک دکوراتور داخلی برای خودکشی ، به رئیس کانال تلویزیونی ملی گرایانه وثیقه داد ، پرونده ای که این کانال سیاستمداران را به دلیل عصبانیت از انتشار اخبار ، مقصر می داند.

دادگاه گفت دادگاه بدوی در رد وثیقه آرناب گوسوامی و دستور آزادی وی با قرار وثیقه 50،000 روپیه (670 دلار) اشتباه کرد.

دادگاه عالی گفت: “اگر ما به عنوان یک دادگاه قانون اساسی قانونی را وضع نکنیم و از آزادی دفاع کنیم ، چه کسی این کار را انجام خواهد داد”

پلیس گفت که این دکوراتور یادداشت خودکشی را ترک کرده و می گوید که تلویزیون جمهوری خواه گوسوامی برای کار طراحی در استودیوی تلویزیونی مستقر در بمبئی به وی مبلغی پرداخت نکرد که وی را در چنگال خود گرفت.

این کانال که در بحث های شبانه خود به فریاد میهمانان شهرت دارد ، گفت که پرونده 2018 ساختگی است و مقامات محلی آن را به دلیل پوشش اخبار مجازات می کنند.

دستگیری گوسوامی واکنش های متفاوتی را در پی داشت و اختلافات در سیاست هند را آشکار کرد. چندین نفر از اعضای دولت مودی بازداشت را به عنوان حمله به مطبوعات محکوم کرده اند.

با این حال ، دیگران گفتند که BJP با روزنامه نگاران در ایالت های تحت سلطه خود خصمانه است.

هیمانتا بیسوا سارما ، وزیر BJP مودی در شمال شرقی آسام ، گفت که وی از حکم دادگاه “بسیار راضی است”.

وی در توییتر خود نوشت: “عدالت غالب است!” “با این کار ، من صمیمانه امیدوارم که جادوگر بد مدیر مسئول @ republic را شکار کند و کانال به پایان برسد.”

منتقدان تلویزیون جمهوری خواه را متهم کرده اند که دستور کار مودی را در زمانی دنبال می کند که سایر کانال های رسانه ای می گویند آزادی مطبوعات در معرض تهدید است.

روزنامه نگار پرشانت کانودجیا در دو سال گذشته دو بار در اوتار پرادش به جرم توئیت های انتقاد از دولت به رهبری BJP مودی دستگیر شده است. وی پس از مداخله دادگاه آزاد شد.

صدیکه کاپان ، خبرنگار پورتال خبری مالایایی azhimukham.com ، ماه گذشته در حالی که قصد دیدن نوجوان دالیتی را داشت که مورد تجاوز و کشته شده بود ، در اوتار پرادش دستگیر شد. او در زندان می ماند.

بر اساس گزارشی از گزارشگران بدون مرز ، هند در فهرست آزادی مطبوعات جهانی دو مکان را از 140 به 142 در لیست 180 کشوره منتقل کرده است.

تعداد زیادی از رهبران ارشد BJP هفته گذشته به سرعت دستگیری گوسوامی را محکوم کردند.

آمیت شاه ، وزیر کشور مقتدر هند ، در توئیتی نوشت: “سو apparent استفاده آشکار از قدرت دولت علیه تلویزیون جمهوری خواه و آرناب گوسوامی حمله به آزادی فرد و ستون چهارم دموکراسی است.” “این حمله به مطبوعات آزاد باید باشد و خواهد بود”.

اتحادیه سردبیران هند ، نماینده روزنامه های این کشور ، دستگیری گوسوامی را محکوم کرد. وی در بیانیه ای از مقامات خواست “اطمینان حاصل کنند که با گوسوامی عادلانه رفتار می شود و از قدرت دولت علیه پوشش رسانه ای انتقادی استفاده نمی شود.”

Goswami در بحث و جدال تازه نیست.

در دو پرونده دیگر ، وی به جرم تحریک تنش در جامعه و ایجاد نفرت بین گروههای مذهبی متهم شد. وی این ادعاها را رد کرد.

در ماه اکتبر ، پلیس بمبئی همچنین تلویزیون جمهوری خواه را به جعل سیستم رتبه بندی متهم کرد ، این یک عامل مهم در توانایی کانال برای شارژ تبلیغات است. گوسوامی و کانال وی این ادعاها را رد کردند.

در طی چند ماه گذشته ، وی اتهامات دیوار به دیوار پلیس بمبئی در مورد تحقیق نادرست در مورد مرگ سوشانت سینگ راجپوت بازیگر بالیوود را درز کرده است.



[ad_2]