آمریتپال سینگ جدایی طلب سیک پس از آزار و شکنجه در هند دستگیر شد | اخبار دین

[ad_1]

سینگ و حامیانش در ماه فوریه پس از دستگیری یکی از دستیاران واعظ به یک ایستگاه پلیس یورش بردند.

سخنگوی پلیس ایالتی هند در عملیاتی علیه احیای سرزمین مستقل سیک ها در ایالت پنجاب پاکستان گفت که پلیس هند، آمریتپال سینگ جدایی طلب سیک را پس از بیش از یک ماه جستجو برای او دستگیر کرده است.

ظهور سینگ – واعظی در ایالت پنجاب در شمال غربی با اکثریت سیک – بحث در مورد چنین سرزمینی را زنده کرده و ترس از بازگشت به خشونت های دهه 1980 و اوایل دهه 1990 را برانگیخته است.

سوکچین سینگ گیل، یکی از مقامات ارشد پلیس پنجاب روز یکشنبه به خبرنگاران گفت: «آمریتپال سینگ از روستای رود در ناحیه موگا، پنجاب، بر اساس اطلاعات خاص دستگیر شد.

سینگ و حامیانش مسلح به شمشیر، چاقو و اسلحه در ماه فوریه پس از دستگیری یکی از دستیاران واعظ به جرم حمله و تلاش برای آدم ربایی به یک ایستگاه پلیس یورش بردند.

پلیس پوستر آمریتپال سینگ را در ایستگاه راه آهن آمریتسار چسباند 13 آوریل 2023 - یک جدایی طلب سیک فراری با یک آتش نشان ویدئویی را منتشر کرد که در آن مقامات هندی پس از تقریباً دو هفته تعقیب و گریز بی ثمر شامل هزاران پلیس و خاموشی اینترنت منتشر شد.
یک افسر پلیس یک پوستر تحت تعقیب برای سینگ در ایستگاه راه آهن آمریتسار در طول یک ماه تعقیب و گریز نصب می کند. [File: Narinder Nanu/AFP]

مقامات هزاران نفر از مقامات را به جستجو فرستادند و اینترنت موبایل را برای روزها در پنجاب، ایالتی با 30 میلیون نفر، قطع کردند.

آنها بیش از 100 نفر از پیروان او را دستگیر کردند، آنها را به زندان هایی در صدها کیلومتر دورتر منتقل کردند و تجمع بیش از چهار نفر را در برخی مناطق ممنوع کردند.

پلیس سینگ و حامیانش را به تلاش برای قتل، ممانعت از اجرای قانون و ایجاد ناهماهنگی متهم کرد و گفت که او از اواسط ماه مارس متواری شده است.

یک مقام پلیس گفت که او در روستای گوردوارا، محل عبادت سیک ها، بر اساس قانون امنیت ملی، که به افرادی که تهدیدی برای امنیت ملی تلقی می شوند اجازه می دهد تا یک سال بدون هیچ اتهامی بازداشت شوند، دستگیر شد.

گیل گفت که سینگ به دیبروگره در ایالت شمال شرقی آسام منتقل خواهد شد، جایی که برخی از همکارانش در حال حاضر در زندان هستند.

پنجاب که حدود 58 درصد سیک ها و 39 درصد هندو هستند، توسط یک جنبش جدایی طلب خشونت آمیز برای ایالتی به نام خلستان در دهه 1980 و اوایل دهه 1990 تکان خورد که هزاران کشته بر جای گذاشت.

دولت هند در سال 1984 یورش ناموفقی به معبد طلایی در امریتسار، مقدس ترین مکان در آیین سیک انجام داد. صدها نفر در عملیات موسوم به ستاره آبی کشته شدند که چند ماه بعد منجر به ترور ایندیرا گاندی نخست وزیر هند توسط محافظان سیک او شد.

قتل او جرقه یک قتل عام ضد سیک ها را در دهلی نو و جاهای دیگر زد که چندین روز به طول انجامید و هزاران نفر دیگر از جمله کودکانی را که مورد اصابت گلوله قرار گرفتند، ضرب و شتم و سوزانده شدند، کشت.

[ad_2]