آمریکایی ها باید هوشیار باشند آمریکا و کانادا

[ad_1]

در این اوقات سورئال ، مناسب است که یک کمدین حقیقت را درباره دونالد ترامپ به آمریکایی ها بگوید.

استفان کولبرت ، مجری برنامه The Late Show ، که لباس سیاه مراسم تشییع جنازه را پوشیده بود ، هنگام صحبت درباره آخرین اسپاسم جنون ترامپ ، که در 5 نوامبر از غرفه کاخ سفید تحویل داده شد ، گریه کرد.

کولبرت به مخاطبان خود گفت که ترامپ “امشب بسیار تلاش کرد تا چیزی را بکشد”. در واقع ، وجود دارد. ورزش با قهوهای مایل به زرد نارنجی جعلی و درخشان برای پنهان کردن سابقه شکست قریب الوقوع خود ، ترامپ به مدت 15 دقیقه بدون ارتباط ادامه داد و تعداد زیادی دروغ ، تخیل و شکایت را استفراغ کرد.

این “چیزی” که ترامپ سعی کرده است “به زور بکشد” این ایده است که آمریکایی ها نه تنها می توانند حق رای خود را آزادانه ، صادقانه و صلح آمیز انجام دهند ، بلکه می توانند آزادانه ، منصفانه قضاوت کنند. و با صلح

سپس کولبرت با به کار بردن باتوم ، خشم خود را از همدستان ترامپ در داخل و خارج از حزب جمهوریخواه معطوف کرد.

“او فقط این را تجربه کرد.” [until] کولبرت گفت ، اکنون ، زیرا بسیاری از رای دهندگان نمی خواستند آنچه را که برای بسیاری از ما واضح بود که دونالد ترامپ فاشیست است ، باور کنند.

در واقع ، او آقای کولبر است.

چندی پیش به یاد می آورم که اظهارات احمقانه و زیرکانه کولبرت از نظر تاریخی توسط متواضعانه تری از جمله افعال غیرمسئول و نا آگاه رد می شد. آنها اصرار ورزیدند ، ترامپ فاشیست نبود ، بلکه یک شوخ طبع غارتگر با “تمایلات” اقتدارگرا بود.

این بار سخنان متعالی وجود نداشت ، فقط سکوت وجود داشت ، زیرا حق با کولبرت بود ، و متواضع تر ، مانند همیشه ، اشتباه بود.

اما نکته ای که در مورد فاشیست ها وجود دارد: فاشیست ها شوخی نمی کنند. فاشیستها از “هنجارها” پیروی نمی کنند؛ فاشیست ها به “قانون” احترام نمی گذارند. فاشیست ها علاقه ای به خسارت ، درد و رنجی ندارند که آنها ایجاد می کنند. و فاشیست ها عقب نشینی نمی کنند.

تنها دلیل علاقه آنها قدرت است – صرف نظر از هزینه انسانی یا عواقب آن.

شواهد روشن است. در حالی که ویروس بی رویه همچنان در سراسر آمریکا بیداد می کند ، میلیون ها نفر را آلوده و صدها هزار نفر را به هلاکت می رساند ، البته ترامپ وقت و انرژی زیادی را به توییت زدن و تماشای صحبت مردم در مورد او در تلویزیون اختصاص داده است. می توان از بسیاری از این ضررها و رنجها جلوگیری کرد. همه این ضررها و رنجها توسط رئیس جمهوری پیچیده است که از صنعت و همدلی محروم است.

هنوز هم فاشیست هایی مثل ترامپ را جدی می گیرم. من فکر او را برای ماندن در قدرت به عنوان افکار عصبانی و خارق العاده یک کودک-کودک مانند بسیاری دیگر رد نمی کنم. من معاونان ترامپ را در رسانه ها و در كنگره رد نمی كنم وقتی آنها اصرار دارند كه به دلیل جعل رای ، وی قصد دارد شغل خود را حفظ كند. من 72 میلیون طرفدار ترامپ را که آنها فریاد می زنند کابالا رهبر موردعلاقه خود را برای ریاست جمهوری سرقت کرده ، من اخراج نمی کنم.

این به معنای نابینایی نسبت به ذات موذیانه و انگیزه های این فاشیست و لشکر وفاداران او است.

با این وجود ، گالری معمول طرفداران و ستون نویس ها به آرامش راحت خود بازگشتند.

به ما گفته می شود “خنک شو”. به ما گفته می شود “نفس عمیق بکشید”. آنها می گویند ترامپ در مسیر ضرب المثل به هیچ جا نیست. آنها به ما می گویند که امتناع ترامپ از به رسمیت شناختن “واقعیت” به سادگی آخرین اقدام ناخوشایند “یک بازنده بیمار” است که یک رژیم در حال مرگ را رهبری می کند. گفته می شود بایدن در تاریخ 20 ژانویه به عنوان رئیس جمهور سوگند یاد می کند.

به من زنگ خطری بزنید ، اما اطمینان خاطر ندارم.

من به یاد می آورم که نامزدی ترامپ برای ریاست جمهوری به عنوان یک امر غیرمعمول رد شد. من به یاد می آورم که نژادپرستی ، تعصب و زن ستیزی ترامپ ما را از ریاست جمهوری رد صلاحیت می کند. یادم می آید وقتی به ما اطمینان دادند که “سیستم کنترل و تعادل” این رئیس جمهور را “محدود” می کند. من به یاد می آورم وقتی به ما اطمینان دادند که احتمال انتخاب مجدد ترامپ چنان ناامید کننده است که وی می تواند استعفا دهد. یادم می آید وقتی به ما اطمینان دادند که شکست ترامپ آنقدر قانع کننده خواهد بود که “ترامپیسم” از قاموس سیاسی پاک شود.

در شرایط فعلی ، من فکر می کنم کار عاقلانه ای است که پرونده را در برابر این اطمینان ها بررسی کنید. ترامپ کاندیدای جمهوری خواه ریاست جمهوری بود. او رد صلاحیت نشد. رئیس جمهور شد. بی بند و بار بود. استعفا نداد. و با توجه به حاشیه ناچیز در چندین حالت نوسان ناپایدار ، وی تقریباً دوره دوم را به دست آورد.

این پیشنهاد مداوم که ترامپ همان کاری را که انجام می دهد به عنوان شکست انجام می دهد فقط به دلیل اینکه خودشیفته است و گریه می کند به همان اندازه احمقانه شدید است.

ترامپ ممکن است یک یاقوت عصبانی باشد ، اما او شارلاتانی شوم و حسابگر است که در طول زندگی خود و در طول دوره شنیع خود به عنوان رئیس جمهور ، نشان داده است که برای حمایت از منافع کلیسای خود به هزینه از “منافع ملی” در حال تبخیر است. این کاری است که فاشیست ها می کنند.

تا آنجا که غیرقابل تصور است ، من فاشیست ها را جدی می گیرم وقتی آنها علناً پیشنهاد می کنند که ممکن است سعی کنند بررسی نهایی در مورد تایید نتایج انتخابات را انجام دهند و قانونگذاران ایالتی را ترغیب به حمایت از ترامپ کنند. من فاشیست ها را هنگامی که جهش می کنند – دوباره – به اصطلاح وزارت دادگستری در دست دولت ، جدی می گیرم. من فاشیست ها را جدی می گیرم وقتی آنها نسخه “دولت عمیق” خود را پر می كنند – به ویژه در پنتاگون – با خرده ریزان منقرض كه باراك اوباما رئیس جمهور پیشین را ستون پنجم می دانند.

تا زمانی که دونالد ترامپ از دفتر بیضی اخراج شود – در صورت لزوم به زور – من از آمریکایی های زیرک می خواهم که از حدس و گمان درباره آنچه ممکن است در روزهای آینده به طور اجتناب ناپذیر رخ دهد یا نه ، اجتناب کنند.

در عوض ، آنها باید هوشیار و هوشیار باشند.

نظرات بیان شده در این مقاله از نظر نویسنده است و لزوماً منعکس کننده تحریریه الجزیره نیست.



[ad_2]