آژانس سازمان ملل برای فلسطینیان با خشک شدن بودجه حقوق خود را کاهش می دهد فلسطین

[ad_1]

UNRWA می گوید باید تا پایان ماه 70 میلیون دلار سرمایه جمع کند ، در غیر این صورت قادر به پرداخت حقوق 28000 کارمند نخواهد بود.

آژانس پناهندگان فلسطین سازمان ملل متحد روز دوشنبه گفت که تا پایان ماه باید 70 میلیون دلار سرمایه جمع کند یا قادر به پرداخت کامل حقوق هزاران کارمند تا پایان سال نخواهد بود.

آژانس امدادرسانی و کارهای ملل متحد برای پناهندگان فلسطینی در خاور نزدیک (UNRWA) اعلام کرده است که به کل 28000 نیروی کار خود اعلام کرده است که مجبور به تعویق حقوق آنها تا پایان سال خواهد شد. آژانس گفته است که بیشتر کارگران متضرر شده خود پناهنده هستند و این کاهش کارگران کشورهای خاورمیانه را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

فیلیپ لازارینی ، کمیسر کل آژانس ، گفت: “اگر در هفته های آینده هیچ وجه اضافی تعهد نشود ، UNRWA مجبور خواهد شد حقوق جزئی را به همه کارکنان موکول کند.”

“من عمیقا ناراحت هستم که می دانم حقوق دریافتی توسط کارگران نترس ، مقاوم اجتماعی ، بهداشتی و بهداشتی در خط مقدم و معلمان ما که برای اطمینان از ادامه تحصیل دانش آموزان در این بحران اضطراری بهداشت کار می کنند ، در معرض خطر است. .

این آژانس در بیانیه ای گفت که بودجه آن روز دوشنبه منقضی شده و کاهش “بزرگ” خواهد بود. سخنگوی تامارا آلفای گفت که بلافاصله مشخص نیست که این کاهش ها تا چه حد جدی است.

آلفای گفت کمبود سال 2019 با حمایت اضافی چندین کشور عربی از جمله عربستان سعودی ، امارات متحده عربی و کویت جبران شد.

وی گفت ، هم اتحادیه اروپا و هم کشورهای جداگانه اروپایی ، به ویژه آلمان ، به رفع این شکاف کمک کرده اند.

حمایت مالی “ضعیف”

آلریفای افزود ، امسال “حمایت مالی ضعیف شده است” ، و خاطرنشان كرد كه بیماری همه گیر ویروس كرونا “كمك” نكرد زیرا اهداكنندگان اصلی با افزایش فشار مالی داخلی روبرو شدند.

UNRWA برای کمک به 700000 فلسطینی که در طول جنگ 1948 اسرائیل فرار کردند یا مجبور به ترک خانه خود شدند ، ایجاد شد.

این برنامه به 5/5 میلیون پناهنده و فرزندان آنها در کرانه باختری اشغالی و نوار غزه تحت محاصره ، همچنین اردن ، سوریه و لبنان کمک ، آموزش ، مراقبت های بهداشتی ، غذا و سایر کمک ها می کند. الریفایی گفت این خدمات تحت تأثیر بحران نقدینگی قرار نمی گیرند.

آلریفای گفت: کمبود بودجه 28000 کارمند مستقر در این کشورها را تحت تأثیر قرار می دهد و فقط افرادی که کار آنها از طریق بودجه ویژه اضطراری تأمین می شود ، می توانند پس انداز کنند.

با تصمیم دولت ترامپ مبنی بر قطع صدها میلیون دلار کمک و همچنین بحران اعتماد به نفس پس از آنکه کمیسار کل سابق آن به سو of استفاده از قدرت متهم شد ، دارایی این آژانس بسیار خراب شد.

جو بایدن ، رئیس جمهور منتخب ایالات متحده گفت که قصد دارد کمک های فلسطینی ها را بازگرداند.

آلفای گفت که اگرچه آژانس امیدوار است که انتخاب بایدن منجر به از سرگیری بودجه ایالات متحده شود ، اما بحران فعلی نیاز به واکنش فوری دارد.



[ad_2]