آژانس فلسطین سازمان ملل برای اولین بار به پایان می رسد فلسطین

[ad_1]

UNRWA کمترین میزان کمک را از سال 2012 تاکنون دریافت کرده است ، زمانی که بیماری همه گیر نیازهای پناهندگان را تشدید می کند.

آژانس پناهندگان فلسطین سازمان ملل متحد گفت که برای اولین بار در تاریخ خود تا پایان سال بی پول شده است.

آژانس امدادرسانی و کارهای ملل متحد برای پناهندگان فلسطینی در خاور نزدیک (UNRWA) به بودجه کشورهای عضو سازمان ملل و اتحادیه اروپا اعتماد می کند ، اما گفته است که این بودجه به طور مزمن برای سالها کم بودجه است.

فیلیپ لازارینی ، کمیسر کل UNRWA ، روز پنجشنبه در یک کنفرانس خبری در غزه گفت که آژانس در “لبه یک صخره” قرار دارد.

“اما من هنوز معتقدم که می توانیم از سقوط جلوگیری کنیم. اگر همبستگی جامعه بین المللی اکنون ابراز شود ، می توانیم از سقوط جلوگیری کنیم. “

این آژانس در اوایل ماه جاری گفته بود که باید 70 میلیون دلار در پایان ماه نوامبر جمع آوری کند یا قادر به پرداخت کامل حقوق هزاران کارمند تا پایان سال نخواهد بود.

UNRWA به کل 28000 نفر نیروی کار خود اطلاع داده است که مجبور خواهد شد حقوق آنها را به پایان سال موکول کند.

لازارینی گفت که UNRWA کمترین میزان مشارکت را از سال 2012 دریافت کرده است ، زمانی که نیازهای پناهندگان با اثرات همه گیر COVID-19 بیشتر می شود.

UNRWA همچنین هشدار می دهد که سیستم بهداشتی در غزه به دلیل شیوع ویروس کرونا در آستانه فروپاشی است.

یک پسر و مقامات فلسطینی UNRWA در اعتراض به کاهش برنامه ریزی شده حقوق شرکت می کنند [Mohammed Salem/Reuters]

آژانس گفته است که بیشتر کارگران تحت تأثیر خود پناهنده بوده و این کاهش کارگران کشورهای خاورمیانه را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

UNRWA برای کمک به 700000 فلسطینی که در جنگ اسرائیل 1948 فرار کردند یا مجبور به ترک خانه خود شدند ، ایجاد شد.

این برنامه به 5/5 میلیون پناهنده و فرزندان آنها در کرانه باختری اشغالی و نوار غزه تحت محاصره و همچنین اردن ، سوریه و لبنان کمک ، آموزش ، مراقبت های بهداشتی ، غذا و سایر کمک ها می کند.

همچنین با تصمیم دولت دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر قطع صدها میلیون دلار کمک ، و همچنین بحران اعتماد به نفس پس از اتهام کمیساریای عمومی سابق این سازمان به سو abuse استفاده از قدرت ، امور مالی این آژانس بسیار خراب شده است.



[ad_2]