اتحادیه اروپا تعرفه کالاهای ایالات متحده را تصویب می کند ، اما امیدوار است که روابط بهتر با بایدن برقرار شود اخبار ایالات متحده

[ad_1]

اتحادیه اروپا به عنوان بخشی از یارانه شرکت بوئینگ-ایرباس برای تعرفه های 4 میلیارد دلاری کالا و خدمات در آمریکا چراغ سبز نشان داده است ، اما برای بهبود روابط تجاری با بایدن ابراز امیدواری کرده است.

روز دوشنبه ، اتحادیه اروپا با برنامه هایی برای وضع تعرفه ها و سایر تحریم ها علیه کالاها و خدمات به ارزش 4 میلیارد دلار برای حمایت غیرقانونی آمریکا از بوئینگ ، سازنده هواپیما ، پیش رفت اما ابراز امیدواری کرد که روابط رئیس جمهور با بهبود رئیس جمهور ترامپ دفتر خود را ترک کرد.

وزرای تجارت اتحادیه اروپا پس از چراغ سبز داوران بین المللی در ماه گذشته به اتحادیه اروپا ، بزرگترین اتحادیه تجارت جهان ، در مورد ویدئو کنفرانس بحث کردند.

یک سال پیش ، سازمان تجارت جهانی به ایالات متحده اجازه داد تا کالاهای اتحادیه اروپا را به ارزش حداکثر 7.5 میلیارد دلار – از جمله پنیر گودا ، ویسکی مالت و شراب فرانسوی – برای حمایت اروپا از بوئینگ ایرباس رقیب تحریم کند.

پس از آنکه ترامپ تعرفه هایی را برای فولاد و آلومینیوم در اتحادیه اروپا وضع كرد و تعرفه های تنبیهی را برای خودروها تهدید كرد ، اروپایی ها امیدوار بودند كه وی تعرفه های مربوط به اختلاف ایرباس و بوئینگ را مشتعل كند. اما پس از ناکامی مکرر در دستیابی به راه حل مذاکره ، اتحادیه اروپا اکنون آماده اعلام مجازات خود است.

“ایالات متحده پس از تصمیم سازمان تجارت جهانی تعرفه های خود را اعمال کرد [the] مورد ایرباس. والدیس دومبروسکیس ، معاون اجرایی کمیسیون اروپا ، به خبرنگاران گفت: “اکنون ما یک تصمیم WTO و بوئینگ داریم که به ما امکان می دهد تعرفه های خود را وضع کنیم و ما این کار را انجام می دهیم.”

“البته ، ما همچنان در برابر راه حل مذاكره باز هستیم. پیشنهاد ما برای هر دو طرف برای برداشت تعرفه های خود روی میز باقی مانده است “،” دومبروسکیس گفت ، اما اشاره کرد که با وجود چندین درخواست ، “تاکنون ایالات متحده با برداشت تعرفه های خود موافقت نکرده است.”

اروپایی ها امیدوارند که موقعیت تجاری محکم ترامپ در زمان رئیس جمهور منتخب جو بایدن نرم شود. دومبروفسکیس از تعهد بایدن به اتحادهای بین المللی ، سیستم چندجانبه و بهبود روابط با اتحادیه اروپا استقبال کرد.

وزیر اقتصاد آلمان پیتر آلتمایر ، كه كشور وی ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را در اختیار دارد ، گفت كه این اتحادیه “انتظارات زیادی” دارد و “امیدوار است كه انتخابات ریاست جمهوری آمریكا نیز به بازگشت به رویكردهای چند جانبه تجارت بین الملل مرتبط باشد.” ممکن است برای غلبه بر درگیری های گذشته “

در مورد تعرفه های بوئینگ ، اتحادیه اروپا لیست اولیه ای را منتشر کرده است که نشان می دهد این محصول می تواند به دنبال طیف گسترده ای از محصولات ایالات متحده از جمله ماهی و صدف منجمد ، میوه خشک ، توتون ، رم و ودکا ، کیف ، قطعات موتور سیکلت و تراکتور باشد.

درست قبل از انتخابات ریاست جمهوری در 3 نوامبر در ایالات متحده ، مدیر عامل ایرباس ، گیومن فوری به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت که شرکت وی از تصمیم سازمان تجارت جهانی “بسیار راضی است”. وی همچنین از جنجال های طولانی مدت و “این داستان ها در آن سوی اقیانوس اطلس واقعاً برای همه ضرر است” شکایت کرد.

اروپایی ها هنوز تمایل به تشدید تنش های تجاری ندارند زیرا ویروس کرونا ویروس اقتصاد جهان را ویران می کند.

حدود 16 میلیون کارگر در هر دو طرف دارای مشاغل پشتیبانی شده توسط تجارت فرامنطقه ای هستند که بزرگترین حلقه در اقتصاد جهانی است. حتی قبل از وقوع همه گیری ، قیمت تعرفه های tat بر شرکت ها و افرادی که کل کالاهای تولید و فروش طی چهار سال گذشته را تحت تأثیر قرار داده بودند.

بوئینگ ماه گذشته خود گفته بود که 7000 شغل دیگر را کاهش می دهد زیرا این ویروس تقاضای هواپیماهای جدید را کاهش داده و آن را از دست می دهد.



[ad_2]