اتحادیه اروپا خواستار تحقیق در مورد قتل نوجوان فلسطینی اسرائیلی است فلسطین

[ad_1]

مقامات فلسطینی این قتل را “جنایت جنگی” خوانده اند. هیئت اتحادیه اروپا به فلسطینی ها گفت اسرائیل باید “حادثه تکان دهنده” را به طور کامل بررسی کند.

کشته شدن یک نوجوان فلسطینی توسط ارتش اسرائیل در کرانه باختری غیرقانونی اشغال شده به عنوان “جنایت جنگی” توصیف شده و هیئت اتحادیه اروپا در فلسطینیان خواستار تحقیق در مورد این حادثه شده است.

علی ابوعلیای چهارده ساله در اعتراض روز جمعه به سرقت اراضی اسرائیلی در روستای المغیر در نزدیکی رام الله از ناحیه شکم مورد اصابت گلوله قرار گرفت.

وزارت بهداشت فلسطین گفت که وی در یک بیمارستان محلی درگذشت.

این هیئت در توئیتر خود نوشت: “کودکان طبق قوانین بین المللی از حمایت ویژه ای برخوردار هستند.”

وی گفت: “چند کودک فلسطینی دیگر مورد استفاده بیش از حد نیروی کشنده توسط نیروهای امنیتی اسرائیل قرار خواهند گرفت؟” وی با بیان اینکه “این حادثه تکان دهنده باید سریع و به طور کامل توسط مقامات اسرائیلی بررسی شود تا عاملان این امر به محاکمه کشیده شوند”. .

روز شنبه ، عزاداران جسد این نوجوان را که در پرچم فلسطین پیچیده شده بود ، از خیابان های رام الله و المگیر حمل کردند و شعار دادند: “شهید تو را با روح و خون تو را فدیه خواهیم کرد”.

وزارت خارجه فلسطین و همچنین جناح های فلسطینی این حادثه را “جنایت جنگی” توصیف کردند و افزودند که اسرائیل باید پاسخگو باشد.

اسامه الكوازمی سخنگوی فتح گفت فلسطینی ها باید با پایبندی به “وحدت ملی” به قتل این نوجوان پاسخ دهند.

در بیانیه ای ، حماس گفت که مرگ ابوعلی “حقیقت جنایی در مورد ارتش اشغالگر را تأیید می کند” و گفت اسرائیل باید مورد آزار و اذیت قرار گیرد.

حماس گفت: “ما دوباره بر ضرورت بازگشت به اجماع ملی در مورد گزینه مقاومت در برابر اشغال ، كه قادر به پاسخگویی به جنایات اشغالگری و متوقف كردن حمله تشدید شده به شهرک نشینان است ، دوباره تأکید می کنیم.”

اقوام در سوگواری مراسم تشییع جنازه یک نوجوان فلسطینی در روستای آل موگر در نزدیکی رام الله در کرانه باختری اشغال شده توسط اسرائیل [Mohamad Torokman/Reuters]

حنان اشراوی ، عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) گفت: “هدف گیری و استفاده از مهمات زنده علیه کودکان نقض فاحش و مستقیم قوانین و کنوانسیون های بین المللی است ، از جمله کنوانسیون حقوق کودک سازمان ملل که اسرائیل در سال 1991 تصویب شد. “

ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین “جامعه بین المللی را به تلاش برای اطمینان از حمایت از مردم ما ، پایان دادن به اشغال و ایجاد یک کشور مستقل فلسطین با پایتخت قدس شرقی دعوت کرد.”

اسرائیل از سال 1967 کرانه باختری را اشغال کرده است. بیش از 450،000 اسرائیلی در شهرک های غیرقانونی در قلمرو زندگی می کنند ، جایی که بیش از 2.8 میلیون فلسطینی در آن زندگی می کنند.

فلسطینیان بدون تابعیت امیدوارند که به عنوان بخشی از راه حل دو کشور ، کشور مستقل خود را در کرانه باختری غربی و بیت المقدس شرقی و در غزه محاصره شده تأسیس کنند ، اما موضوع شهرک سازی غیرقانونی یهودیان در زمین های اسیر اسرائیل در طول جنگ 1967 مدتهاست که در روند راکد صلح که اکنون راکد است ، لغزید.



[ad_2]