اتریش: سخنان ضد مسلمان پس از حمله وین افزایش یافت اروپا

[ad_1]

وقتی گوزده تاشکایا حمله 2 نوامبر در وین را به یاد می آورد ، احساس وحشت چنان زنده است.

افرادی که به سمت ایستگاه مترو می دوند ، افرادی که روی زمین می افتند ، روی شیشه های شکسته ، صدای تیراندازی.

در حالی که مهاجم چهار نفر را کشت و 20 نفر را زخمی کرد ، تاشکایا ، طراح 32 ساله چندرسانه ای و دو دوستش در زیرزمین کافه محل دیدار خود پنهان شدند.

آنها ساعت ها منتظر ماندند و روند توسعه را در شبکه های اجتماعی دنبال کردند.

“حداقل 15 نفر در این انبار بودیم و در یک لحظه با گفتن جملاتی مانند:” اشکالی ندارد ، یکدیگر را تشویق می کنیم. پلیس بیرون است. ما در اینجا امن هستیم. “

گوزده تاشکایا با اعضای شبکه جامعه مدنی مسلمان مسلمان یک تاج گل می گذارد [Murtaza Elham/Al Jazeera]

از نظر تاشکایا ، شب در ساعت سه یا چهار بامداد به پایان رسید – حمله از حدود ساعت 20:00 آغاز شد – وقتی او سرانجام یک راننده را پیدا کرد تا او را به خانه ببرد. او از او پول قبول نکرد.

“برای او مهم بود که در این شرایط اضطراری هرچه بیشتر مردم را با خیال راحت به خانه ببرد.”

چند روز بعد ، وی برای اعضای شبکه جامعه مسلمانان مسلمان ، سازمانی که سالها در آن عضو بوده و سایر اعضای جوامع اقلیت اتریش ، تاج گل گذاشت.

به دنبال حمله ، سباستین کورز ، صدراعظم اتریش گفت: “دشمن ما ، افراط گرایی اسلامی ، که علیه همه ارزش ها و قانون اساسی ما است ، نه تنها می خواهد باعث مرگ و رنج شود – بلکه می خواهد جامعه ما را شکاف دهد و اجازه نمی دهیم این اتفاق بیفتد. اتفاق افتاده “

تاشکایا گفت: “این بیانیه امید بسیاری را فراهم کرد.”

اما بسیاری معتقدند که حال و هوای کورز در خطر از دست رفتن است.

در 11 نوامبر ، او اعلام کرد که اتریش “اسلام سیاسی” را ممنوع می کند.

دولت در مورد طیف گسترده ای از اقدامات “ضد تروریسم” ، از جمله امکان حبس ابد برای افرادی که به “جرائم تروریستی” محکوم شده اند ، نظارت الکترونیکی بر افرادی که به جرایم مرتبط با تروریسم محکوم شده اند و آزادی آنها توافق کرده است. جرم انگاری اقدامات با انگیزه مذهبی و سیاسی “افراطی”.

تاشکایا گفت: “این ترسناک است که دولت دائماً در مورد موضوعی که در واقع باید توسط قانون اساسی حل شود ، اعلام و تصمیم می گیرد.”

رمضان دمیر 34 ساله که به مدت هشت سال به عنوان کشیش مسلمان در یک زندان اتریش کار کرده است ، گفت: “ما می بینیم که رادیکال سازی در زندان ها بیشتر و بیشتر می شود.”

دمیر گفت ، 2000 مسلمان در زندان های اتریش زندگی می کنند و تنها یک زندانی است که توسط جامعه مذهبی اسلامی در اتریش بودجه تأمین می شود. بقیه کارها توسط داوطلبان انجام می شود.

ما به کارمندان تمام وقت نیاز داریم تا این افراد را از دست ندهیم. “

رمضان دمیر می گوید کار پیشگیرانه از جایی آغاز می شود که مردم در معرض “رادیکالیزاسیون” قرار بگیرند [Courtesy: Ramazan Demir/Al Jazeera]

وی گفت که کارهای پیشگیرانه باید به محض اینکه مردم در معرض “رادیکالیزاسیون” قرار بگیرند ، به ویژه در زندان ها ، زیرا بسیاری از آنها به دین روی می آورند ، آغاز شود.

“در میان مسلمانان رادیکال وجود دارد ، اما آنها یک گروه مرزی هستند که باید در برابر آنها عمل کنیم. البته ، ما باید از تروریسم جلوگیری کنیم. اما آنچه که ما در مورد آن انجام می دهیم نیاز به بحث دارد [experts] و نمایندگان جامعه مذهبی. “

ندیم مازاروه ، که به عنوان کارشناس افراط گرایی و ریشه کنی در جامعه دینی اسلامی در اتریش (IGGÖ) کار می کند ، گفت که برنامه دولت تصمیمی بی پروا است.

“و من فکر می کنم این خیلی به این واقعیت ربط دارد که ، البته ، یک بحث بین المللی وجود داشته است که دولت و دفتر حمایت از قانون اساسی و مبارزه با تروریسم (BTV) در تمام طول خط شکست خورده اند.”

در چند روز گذشته جزئیات بیشتر این حمله فاش شده است.

پس از خرید ناموفق مهمات وی در اسلواکی ، مهاجم دو هفته قبل از حمله توسط BVT به عنوان خطرناک طبقه بندی شد ، زیرا او بعداً به پایگاه داده اضافه شد.

مازارو گفت: “قاتل می توانست و باید از قبل دستگیر می شد” ، و افزود كه به جای تحقیق در مورد چرایی این اتفاق ، دولت در حال ارائه ی بسته ای علیه “ترور” و “اسلام سیاسی” است.

مازارو می گوید: اصطلاح “اسلام سیاسی” کاملاً بی فایده است و توسط کارشناسان رد می شود [Courtesy: Nadim Mazarweh/Al Jazeera]

“من از این جمله کاملا بی معنی شوکه شدم. اصطلاح “اسلام سیاسی” کاملاً بی فایده است و توسط کارشناسان رد می شود. این مانند این است که در مورد مسیحیت سیاسی یا هندوئیسم سیاسی صحبت کنیم. “

از نظر جامعه مسلمان ، چنین سخنانی به این معناست که مردم احساس می کنند گویی به طور خودکار به آنها مشکوک می شوند.

در حال حاضر بین 700000 تا 800،000 مسلمان در اتریش زندگی می کنند ، یعنی حدود 8 درصد از جمعیت.

الیف آدام 31 ساله ، بنیانگذار و رئیس Dokustelle ، سازمانی که از قربانیان اسلام هراسی حمایت می کند ، گفت: نژادپرستی ضد مسلمان از زمان تیراندازی در حال افزایش است.

“ما در مورد اتهامات ، توهین ها و تهمت ها می شنویم. ارعاب و حملات لفظی در خیابان. ما شنیده ایم که معلمان روز بعد از حمله به دانش آموزان خود توهین می کنند ، آنها در کلاس چیزهایی مانند “S ***** مسلمانان” را می گویند. یک زن از ناحیه سینه مورد اصابت قرار گرفت. دیگران را تف کردند. “

در یکی از جدی ترین موارد ، مادری در حالی که دختر 12 ساله اش در آنجا بود ، در اتاق انتظار بیمارستان مورد حمله لفظی قرار گرفت. مردی به آنها اشاره کرده و ژستی بیرحمانه انجام داده است.

وی گفت: “همه شما باید کشته شوید”.

مادر پلیس را در جریان قرار داد و سپس با آدام تماس گرفت.

“او می خواست بداند که آیا زیاد است شکایت کرد. من شخص را تشویق می کنم و سعی می کنم او را توانمند کنم. “

آدام برای مبارزه با اسلام هراسی به طور داوطلبانه با یک تیم کوچک کار می کند [Courtesy: Elif Adam/Al Jazeera]

زنانی که روسری دارند ، به ویژه تحت تأثیر قرار می گیرند.

“از مادرم تماس گرفتم كه خودش مورد حمله شفاهی قرار گرفت. در حال حاضر ، او جرات بیرون رفتن ندارد و در مورد اعزام دخترش به مدرسه رزرو می کند. “

وی طرح کورز را یک حرکت پوپولیستی توصیف کرد و برنامه هایی را به همراه دیگر نمایندگان گروه های جامعه مدنی برای درخواست از دولت برای اطمینان از احترام به حقوق بشر و حاکمیت قانون عنوان کرد.



[ad_2]