اتیوپی رهبر جدید Tigrei را تعیین کرد ، عفو عمومی “قتل عام” را اعلام کرد اتیوپی

[ad_1]

هنگامی که یک گروه برجسته حقوق بشر از “کشتار” دهها غیرنظامی در درگیری خبر داد ، نخست وزیر ابی احمد گفت که پارلمان اتیوپی رئیس جدید منطقه Tigrei را تعیین کرده است.

ابی روز جمعه در توییتر خود نوشت: “دکتر مولو نگا به عنوان مدیر اجرایی ایالت منطقه ای Tigray منصوب شده است.”

این خبر هنگامی اعلام شد که نیروهای فدرال حمله نظامی علیه رهبران منطقه شمالی را که دولت آنها را به خیانت و تروریسم متهم می کند ، آغاز کردند.

روز پنجشنبه ، پارلمان اتیوپی مصونیت از آزار و اذیت علیه رئیس جمهور دبیرستان دبیرستان دبیرستان دبیرستان دبیرستان ، که در ماه سپتامبر انتخاب شد و ریاست جبهه آزادیبخش مردم تیگری (TPLF) را بر عهده داشت ، برداشته شد.

بعداً رسانه های دولتی گزارش دادند که حکم بازداشت علیه Debretsion و دیگر رهبران TPLF “به دلیل به خطر انداختن موجودیت کشور” و “به دلیل تلاش برای نقض قانون اساسی” صادر شده است و افزود که ده ها مقام دیگر نیز از مصونیت سلب شده اند. .

تنگره های دیرینه بین Abiy و TPLF در ماه سپتامبر هنگامی که Tigray به انتخاب خود ادامه داد ، به پایین ترین حد خود رسید و از Abiy خواست تا یک رهبر نامشروع باشد پس از به تعویق افتادن نظرسنجی های ملی به دلیل ویروس کرونا.

“صدها نفر با چاقو کشته یا هک شدند”

در همین حال ، عفو بین الملل گفت که دهها غیرنظامی در یک “قتل عام” در Tigrei کشته شده اند ، که شاهدان علت این امر را نیروهای پشتیبانی کننده حزب حاکم محلی در جنگ علیه دولت فدرال می دانند.

این اولین حادثه گزارش شده مربوط به مرگ گسترده غیرنظامیان در درگیری یک هفته ای بین TPLF و دولت فدرال به رهبری ابی ، برنده جایزه صلح نوبل سال گذشته بود.

“عفو بین الملل می تواند امروز تأیید کند … که ده ها و احتمالاً صدها نفر در مای کادرا با چاقو کشته شده و یا هک شده اند. [May Cadera] شهری در جنوب غربی منطقه Tigray اتیوپی در شب 9 نوامبر ، “گروه دفاعی در گزارشی گفت.

عفو عمومی گفت که “عکس ها و فیلم های هولناک از اجساد پراکنده در شهر یا برانکارد گرفته شده را به صورت دیجیتال بررسی کرده است”.

عفو بین الملل با استناد به گفته های شاهدان عینی گفت: “کشته شدگان دارای زخم های شکافی بودند که به نظر می رسید توسط سلاح های تیز مانند چاقو و قلاب ایجاد شده است.”

سام دوبرلی ، عفو عمومی ، به الجزیره گفت: “به نظر می رسد قربانیان غیرنظامی بوده اند … کارگرانی که به هیچ وجه در حمله نظامی مداوم به منطقه درگیر نیستند.”

شاهدان می گویند این حمله پس از شکست از ارتش اتیوپی توسط نیروهای سازگار با TPLF انجام شده است ، هرچند که عفو بین الملل گفت که “در تأیید مسئولیت قتل ها” ناکام مانده است.

هیچ واکنش فوری از TPLF ، که تقریباً سه دهه قبل از روی کار آمدن آبی ، در سیاست ملی سلطه داشت ، صورت نگرفت.

ابی ادعا می کند که در قسمت غربی Tigray سود کسب کرده است

گزارش عفو در همان روزی منتشر شد که ابی گفت نیروهای دولتی در غرب دجله پیروز شده اند زیرا هزاران نفر از اتیوپیایی ها به فرار از مرز به سودان همسایه ادامه می دهند و ترس از یک بحران انسانی را ایجاد کرده است.

در 4 نوامبر ، ابی دستور عملیات نظامی در Tigrei را صادر کرد و گفت که آنها توسط حمله TPLF به اردوگاه های نظامی فدرال تحریک شده اند ، ادعایی که حزب رد می کند.

از آن زمان ، این منطقه در اکثر مناطق در ارتباطات گرفتگی گرفته است.

مقامات می گویند صدها نفر کشته شده اند و تحلیلگران نسبت به جنگ داخلی خونین و طولانی مدت در دومین کشور پرجمعیت آفریقا هشدار می دهند.

ابی در یک پست فیس بوکی در روز پنجشنبه ، ابی گفت که نیروهای دولتی منطقه “غرب تیگره” را که از شش منطقه شامل پایتخت و مناطق اطراف آن تشکیل شده بود “آزاد کردند”.

ابی همچنین جنگجویان سازگار با TPLF را به “قساوت” متهم کرد و گفت وقتی ارتش کنترل شهر شرارو را بدست گرفت ، “اجساد پرسنل دفاعی اعدام شده که دست و پایشان بسته بود” را پیدا کرد.

رسانه های دولتی منطقه در Tigrei استدلال کرده اند که نیروهای طرفدار TPLF سرزمینی را که قبلا توسط نیروهای فدرال تصرف شده بود ، تصرف کردند.

این گزارش همچنین می گوید که نیروهای TPLF 10 هزار نیرو را “اسیر” کرده اند.

درگیری شاهد حملات مکرر هوایی با هدف قرار دادن انبارهای سلاح و سوخت ، همراه با نبردهای شدید در غرب دجله بوده است.

اتیوپیایی ها به سودان پناه می برند

در همین حال ، سازمان ملل می گوید حدود 11000 اتیوپیایی به سودان همسایه پناهنده شده اند ، که می گوید این هجوم در یک اردوگاه قحطی در دهه 1980 است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه ، پناهندگان خسته ، عمدتا زنان ، جوانان و کودکان ، با پای پیاده یا با دوچرخه و ریکشای موتوری وارد شرق سودان شدند.

به گفته گادریف در همسایگان سودان ، جیبا مورگان از الجزیره گفت كه ده ها هزار پناهجو نه تنها به كاسالا بلكه به ایالت مجاور گاداریف نیز می رسند.

مورگان گفت ، وزیر کشور سودان گفت که اوضاع “بسیار وحشتناک” به نظر می رسد.

وی گفت: “حداقل 11000 در 48 ساعت گذشته از سودان عبور كرده اند – اما آنها می گویند 20،000 در اطراف مرز منتظر عبور هستند.”

پس از ورود به سودان ، مورگان گفت ، پناهندگان به دلایل بهداشتی و امنیتی مورد غربالگری قرار می گیرند ، زیرا مقامات سودانی گمان می كنند كه “جنگجویان سابق كه اسلحه خود را زمین می گذارند و از جنگ در منطقه Tigray جلوگیری می كنند” نیز می توانند برای فرار به سودان |

مورگان گفت: “پناهندگان گفتند كه اوضاع بشردوستانه ناخوشایند است ، آنها گفتند كمبود غذا و كمبود آب تمیز وجود دارد.”

همزمان با افزایش نگرانی در مورد هجوم پناهندگان ، عبدالله حمدوک نخست وزیر سودان روز پنجشنبه خواستار “توقف جنگ در اسرع وقت” و بازگشت به میز مذاکره شد.

اتحادیه آفریقا همچنین خواستار توقف فوری جنگ و گفتگو شد.

روز پنجشنبه ، سازمان ملل پس از هشدار روز گذشته مبنی بر اینکه “در غیر این صورت” غذا ، بهداشت و سایر وسایل اضطراری راهی برای ورود به منطقه ندارند “از اتیوپی خواستار دسترسی کامل بشردوستانه به Tigrei و اجازه فرار ایمن غیرنظامیان شد.

سخنگوی استفان دوژاریک به خبرنگاران گفت ، کاترین سوزی ، هماهنگ کننده امور انسانی اتیوپی در حال گفتگو در مورد “دسترسی فوری و بدون مانع بشردوستانه” با دولت است.

“ما همچنین خواستار عبور ایمن غیرنظامیان در جستجوی ایمنی و کمک و اطمینان از ایمنی همه کارگران بشردوستانه هستیم.”



[ad_2]