اتیوپی: نخست وزیر ابی ادعاهای کشتار غیرنظامیان ارتش در Tigray را رد کرد | اتیوپی

[ad_1]

ابی احمد همچنین گفت كه ارتش پارلمان پس از تصرف اخیر آن ، پایتخت Tigrayan Mekel را از بین نخواهد برد.

ابی احمد نخست وزیر اتیوپی گفت: نیروهای فدرال در حمله تقریباً یک ماهه خود علیه نیروهای منطقه ای در Tigrei حتی یک غیرنظامی را نیز نکشته اند.

ابی همچنین روز دوشنبه به پارلمان اطمینان داد كه ارتش پس از اعلام تصرف روز گذشته ، مكل ، پایتخت دجله را نابود نخواهد كرد.

دولت اتیوپی در تلاش است تا شورش جبهه مردمی برای آزادی Tigre (TPLF) ، یک حزب قدرتمند مبتنی بر قومیت را که برای نزدیک به سه دهه بر دولت مرکزی تسلط داشت ، خنثی کند تا اینکه ابی در سال 2018 به قدرت رسید.

گمان می رود از زمان آغاز جنگ هزاران نفر کشته شده باشند ، بیش از 43000 نفر به سودان همسایه فرار کرده اند و گزارش هایی از حمله گروه های مسلح به غیرنظامیان گزارش شده است.

“هر هدفی امضا و تأیید شده است. خانه [parliament] من این را می بینم ابی به نمایندگان پارلمان گفت: “هر موشکی که شلیک شود با امضای مقامات پشتیبانی می شود.”

“نود و نه درصد آنها به اهداف خود رسیده اند و 99 درصد آنها خسارت اضافی ندیده اند. ارتش هیچ کشوری نمی تواند این سطح از عملکرد را نشان دهد. ارتش ما منظم و پیروز است.

“آنها گفتند شما مكل را نابود خواهی كرد.” مکل مال ماست. این با منابع ما ساخته شده است ، ما آن را نابود نمی کنیم. حتی یک نفر تحت تأثیر این عملیات قرار نگرفت. “

از طرف TPLF که دولت را به هدف قرار دادن غیرنظامیان در حملات هوایی و نبردهای زمینی پاسخ فوری نداد.

تأیید ادعاهای دو طرف دشوار است ، زیرا ارتباطات تلفنی و اینترنتی با Tigray بسیار کاهش یافته و دسترسی به شدت کنترل می شود.

مالکوم وب از الجزیره ، گزارش شده از نایروبی ، پایتخت کنیا ، گفت که اظهارات ابی با آنچه برخی گروه های بشردوستانه گزارش می دهند مغایرت دارد.

“ما اخیراً گزارشی از صلیب سرخ داشتیم که می گوید در مکل ، 80 درصد از افراد در بیمارستان ها آسیب های ضربه ای دارند ، اگرچه آنها نمی گویند که چگونه این آسیب های ضربه ای را دریافت کرده اند. آنها همچنین می گویند که از نظر تجهیزات پزشکی و کیف های بدن کمبود جدی وجود دارد. “

روز دوشنبه ، گبرمیکل ، رهبر Tigray Debretsion گفت که نیروهایش هنوز در نزدیکی مکله در حال جنگ هستند ، که پس از تقریباً یک ماه جنگ زیر دست نیروهای دولتی قرار گرفت.

دبرکیون در یک پیام کوتاه به رویترز گفت که دولت به عنوان یک ادعای نادرست آن را رد کرد و گفت: “من به مکل در تیگر نزدیک هستم ، که با اشغالگران می جنگد.”

سودان محل زندگی بیش از 43000 پناهنده است که از جنگ در Tigray فرار می کنند [Baz Ratner/Reuters]

دولت ابی در 4 نوامبر حمله ای علیه TPLF آغاز کرد و جنبش چریکی سابق را به شورش متهم کرد.

نیروهای فدرال گفتند كه آنها مكل ، یك شهر كوهستانی 500000 نفری را با مقاومت نسبتاً كم ، به تصرف خود درآورده اند ، اگرچه TPLF روز دوشنبه اعلام كرد كه هواپیمایی را سرنگون كرده و شهر را تصرف كرده است.

دبرتسیون ، یک اپراتور سابق رادیو 57 ساله ، همچنین گزارشات مربوط به فرار او به سودان جنوبی را تکذیب کرد و گفت که نیروهایش برخی از نیروهای خود را از اریتره همسایه در حوالی ووکرو ، در حدود 50 کیلومتری (شمال مکل) شمال اسیر گرفتند.



[ad_2]