اتیوپی نیروهای Tigrei را به تخریب فرودگاه Axum متهم می کند اتیوپی

[ad_1]

رسانه های دولتی ادعا می کنند که نیروهای TPLF فرودگاه خدمت به شهر باستان را تخریب کردند ، در حالی که نیروهای فدرال به آنها اولتیماتوم 72 ساعته برای تسلیم دادند.

به گفته رسانه های دولتی ، جبهه خلق اتیوپی برای آزادی Tigrei (TPLF) یک فرودگاه در شهر باستان آکسوم را تخریب کرده است ، زیرا نیروهای فدرال در حال پیشروی 72 ساعته به آنها اولتیماتوم تسلیم می دهند.

نخست وزیر ابی احمد به TPLF ، که منطقه کوهستانی شمالی پنج میلیون نفری را اداره می کند ، گفته است که تا روز چهارشنبه سلاح خود را زمین بگذارند یا با حمله نهایی به پایتخت منطقه ، مکهله روبرو شوند.

رهبر TPLF ، دبرتسیون گبرمیکل ، به رویترز گفت که تهدید ابی پوششی بود برای نیروهای دولتی برای تجدید سازمان مجدد پس از آنچه او شکست را در سه جبهه توصیف کرد.

هیچ واکنش فوری هیچ یک از طرفین به اظهار نظرهای اخیر طرف مقابل نشان نداد. تأیید اتهامات همه طرفها دشوار است ، زیرا ارتباط تلفنی و اینترنتی در حال توقف است.

صدها ، احتمالاً هزاران نفر در نبردها و حملات هوایی که در 4 نوامبر آغاز شد و حدود 40،000 پناهنده را به همسایگی سودان فرستادند ، کشته شدند.

درگیری به ورای Tigray گسترش یافته است ، و TPLF با شلیک موشک به منطقه همسایه اتیوپی آمهارا و آن سوی مرز به اریتره شلیک می کند.

فراخوان برای مدیتیشن

تاکنون ، درخواستهای بین المللی برای میانجیگری از سوی سازمان ملل و آفریقا و اروپا محبوبیتی کسب نکرده اند.

صداوسیما شبکه دانا روز دوشنبه گفت که نیروهای TPLF فرودگاه سرویس دهنده شهر آکسوم ، شهری در شمال غربی مکل را تخریب کرده اند و یک رویداد توریستی محبوب و از میراث جهانی یونسکو است.

تاریخ و ویرانه های آکسوم ، از جمله نابودی های قرن چهارم هنگامی که امپراتوری آکسومیت در اوج بود ، به اتیوپی اجازه می دهد تا یکی از قدیمی ترین مراکز مسیحیت در جهان را ادعا کند.

افسانه ها می گویند که زمانی خانه ملکه ساوا بوده و صندوق میثاق در کلیسای آکسوم قرار داشته است.

کاترین سوزی ، هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد برای اتیوپی خواستار ایمنی کارگران بشردوستانه ، بیش از نیم میلیون نفر از ساکنان مکل و سیستم های بهداشتی ، مدرسه و آب آنها شده است.

دولت ابی بارها اعلام کرده است که پس از قیام در برابر نیروهای فدرال ، فقط رهبران TPLF و مراکز اجرای قانون را هدف قرار می دهد. وی برخورد با غیرنظامیان را انکار می کند.

گروه کاری دولت اتیوپی در مورد درگیری های تیگره روز دوشنبه گفت: “زنان و مردان ما با لباس یکدست در مراقبت از غیرنظامیان در برابر صدمات در طی عملیاتی که تاکنون در Tigrei انجام داده اند ، بسیار مراقب هستند.”

TPLF می گوید ابی برای تسلط بر آنها و خسارت “بی رحمانه” به Tigrayans به منطقه آنها “حمله” کرده است.

رهبر TPLF روز دوشنبه در پیام متنی به رویترز افزود: “ما اصولاً مردم هستیم و آماده ایم تا در دفاع از حق خود برای اداره منطقه خود بمیریم.”



[ad_2]