احمد پاتل: رهبر کنگره هند به دلیل ویروس کرونا درگذشت هند

[ad_1]

رهبر پیشکسوتان ، نماینده سابق گجرات ، به خانواده گاندی نزدیک بود.

خانواده وی ، دومین پیشکسوت گروه مخالف که در روزهای اخیر بر اثر ویروس کرونا جدید درگذشت ، گفت که یک رهبر ارشد حزب کنگره هند در اثر عوارض مربوط به COVID-19 درگذشت.

خانواده وی در بیانیه ای گفتند احمد پاتل ، یک قانونگذار که خزانه دار حزب بود و از نزدیکان خانواده گاندی حزب بود ، یک ماه پیش مبتلا به COVID-19 شد و روز چهارشنبه بر اثر نارسایی چند عضو درگذشت.

سونیا گاندی ، نماینده مجلس ، در بیانیه ای گفت: “من یک رفیق بی بدیل ، یک همکار و دوست وفادار خود را از دست داده ام.”

روزنامه نگار ارشد ، رهید کیدوآی ، که سالهاست در کنگره اخبار حزب را پوشش می دهد ، گفت که خانواده پاندل گاندی بسیار از دست خواهد داد.

وی نوشت: “احمد پاتل ، معروف به بهای ، با حمایت اندیشه سونیا گاندی ، تقریباً برای دو دهه مردی فراموش نشدنی ماند.”

نخست وزیر نارندرا مودی درگذشت پاتل که اهل گجرات بود را تسلیت گفت.

“ناراحت از مرگ احمد پاتل جی. او سالها در زندگی عمومی در خدمت جامعه بود. نقش وی در تقویت حزب کنگره مشهور است و همیشه در خاطر او باقی خواهد ماند. با پسرت فیصل صحبت کن و تسلیت بگو. روح احمد بهایی در آرامش آرام باشد. “

احمد پاتل به عنوان “تیرانداز مشکل” حزب شناخته می شد [File: Altaf Qadri/AP Photo]

در اوایل این هفته ، تارون گوگویی ، دیگر کهنه سرباز کنگره ، پس از ابتلا به ویروس در شمال شرقی آسام ، جایی که 15 سال رئیس وزیر بود ، به دلیل عوارض بهداشتی درگذشت.

طبق گزارش وزارت بهداشت ، هند روز چهارشنبه 44،376 مورد عفونت جدید و 481 مورد مرگ ویروس کرونا را اعلام کرد. هند در مجموع 9.22 میلیون عفونت را ثبت کرده است که دومین مورد در جهان پس از ایالات متحده و نزدیک به 134،700 مرگ است.

به گزارش رویترز ، پرونده های یک روزه برای هجدهمین روز متوالی زیر 50 هزار نفر باقی مانده است ، اما مقامات دولتی و کارشناسان بهداشتی نسبت به جهش احتمالی در این کشور پس از یک فصل شلوغ تعطیلات هشدار دادند.



[ad_2]