ارتش آمریكا اطلاعات مربوط به خسارات غیرنظامیان در جنگ علیه داعش را منتشر می كند آمریکا و کانادا

[ad_1]

دیده بان مختصات نظامی مخصوص ایالات متحده را برای حوادث تأیید شده ای که منجر به آسیب غیرنظامیان در طول جنگ شده است ، دریافت می کند.

برای اولین بار از زمان آغاز جنگ ائتلاف آمریکایی علیه داعش (داعش) در سال 2014 ، ارتش ایالات متحده منحصراً مختصات جغرافیایی تقریباً همه موارد تأیید شده خسارت و مرگ غیرنظامیان را در عراق و سوریه در Airwars ، یک سازمان غیرانتفاعی مستقر در انگلیس منتشر کرده است. که برای نظارت و ارزیابی اقدامات نظامی در مناطق درگیری کار می کند.

داده های به دست آمده از Airwars امکان شناسایی دقیق 341 حادثه خسارت غیرنظامی و تقریباً 1400 کشته غیرنظامی را از 2014 تا 2019 فراهم می کند که توسط ارتش ایالات متحده به رسمیت شناخته شده است.

Airwars تخمین می زند که تعداد کل غیرنظامیان کشته شده توسط نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا در طول جنگ در محدوده 8310 تا 13187 نفر باشد.

دستیابی به موفقیت ایده ای درباره موضوعاتی است که سالهاست مطرح شده اند. داده ها نشان می دهد که چه زمان و کجا یک رویداد خاص رخ داده است و روند تعیین اینکه چه افرادی تحت تأثیر یک حمله خاص قرار گرفته اند را ساده می کند. این شواهد جدید به طور بالقوه می تواند دریچه ای برای عذرخواهی رسمی و پرداخت بازپرداخت از ایالات متحده و متحدانش باشد.

سخنگوی ارشد پیشین ائتلاف ، سرهنگ مایلز کاگینز به ایروارز گفت که دلیل اصلی تصمیم ارتش آمریکا برای انتشار داده ها اکنون شفافیت است.

“ما هرگونه ادعا در مورد تلفات غیرنظامیان را با نهایت صداقت ، نگرانی و اهتمام پذیرفته ایم. ما اضافه شدن موقعیت های جغرافیایی را شاهد شفافیت و تعهد خود برای همکاری با آژانس هایی مانند Airwars برای شناسایی صحیح حوادث غیرنظامی می دانیم. “

این هواپیما پس از انجام مأموریت ها به گروه داعش در عراق در آگوست 2014 به زمین نشست. [File: Hasan Jamali/AP Photo]

پیشرفت بزرگ

در واکنش به دستاوردهای سریع سرزمینی گروه داعش در سال 2014 ، ائتلاف تحت رهبری آمریکا تلاش خود را برای مبارزه با این گروه در آگوست همان سال آغاز کرد. ارتش آمریكا سلاحهای موجود در زمین را به نیروهای پیشمرگه كرد عراق تأمین كرده و حملات هوایی فشرده ای را علیه این گروه در عراق و سوریه آغاز كرده است.

Airwars خاطرنشان می کند که انتشار مختصات خاص “جامع ترین داده ها در مورد تلفات غیرنظامیان محلی است که تاکنون توسط ارتش ایالات متحده منتشر شده است.” بیشتر مختصات در 100 متری محل حادثه است که توسط ارتش نقل شده است ، در حالی که مختصات خاص نزدیک به یک متر است.

از 344 مورد “معتبر” خسارت مدنی ثبت شده ، 341 مورد با این داده ها تأیید شده است. سه نفر دیگر به دلایل مختلف از جمله تحقیقات مداوم و درج اطلاعات حساس از ارتش خارج شدند.

بسیاری از این حوادث توسط حساب های دست اول ، مانند عکس ها و فیلم های ارسال شده در اینترنت توسط شاهدان ، نیز تأیید شده است.

محلی سازی مناسب رویدادها

فرماندهی مرکزی ایالات متحده (CENTCOM) تیم ارزیابی تلفات غیرنظامی خود را در سال 2016 تشکیل داد و شروع به انتشار گزارش های منظم از تلفات غیرنظامی تایید شده ناشی از جنگ علیه داعش کرد.

نیروهای ائتلاف تحت رهبری ایالات متحده این ارزیابی ها را در دسامبر 2016 پذیرفتند و شروع به انتشار خلاصه ماهانه اقدامات منجر به آسیب های مدنی کردند. اگرچه این مراحل اطلاعات و شفافیت بیشتری را در مورد تأثیرات سوverse بر جمعیت غیرنظامی فراهم می کند ، اما اطلاعات کمی در ارتباط این وقایع با مکان های خاص جغرافیایی وجود دارد.

این مسئله چالشهای خاصی را در مناطقی که درگیریهای سنگین روی داده است ایجاد کرد.

به عنوان مثال ، Airwars درگیری شدید در موصل ، عراق را در مارس 2017 گزارش داد. سازمان های غیرانتفاعی پنج ادعای جداگانه را درباره حوادثی که منجر به خسارت غیرنظامیان فقط برای روز 14 مارس شد ، ردیابی می کنند. طی چند روز بیش از ده ادعا به ثبت رسید. بدون مختصات خاص ، هیچ راهی برای جدا کردن این وقایع از یکدیگر وجود نداشت.

در این عکس از 11 ژوئیه 2017 ، حملات هوایی مواضع داعش در لبه شهر قدیمی عراق را هدف قرار داده است [File: Felipe Dana/AP Photo]

دارم جلو میام

این داده های خاص موقعیتی می تواند زمینه را برای عراقی ها و سوری ها برای گرفتن جبران خسارت از دولت ایالات متحده و متحدان ائتلاف آن فراهم کند.

Airwars با استناد به گزارشی از پنتاگون خاطرنشان می کند که در سال 2019 فقط شش پرداخت بلاعوض به عراقی ها پرداخت شده است ، در حالی که بیش از 600 پرداخت در افغانستان. عدم اثبات حمله یا مکان دقیق رویدادی که منجر به خسارت به غیرنظامیان شود ، مانع اصلی عراقی های آسیب دیده و سوری هایی است که خواستار مطالبات هستند. با انتشار اطلاعات جغرافیایی خاص ، می توان ادعاهای بیشتری را مطرح کرد.



[ad_2]