ارتش آمریكا می گوید نخست وزیر بحرین با پرواز به مینه سوتا | خاورمیانه

[ad_1]

وزارت امور خارجه پرواز شیخ خلیفه بن سلمان آل خلیفه C-17 به کلینیک مایو را دو ماه قبل از مرگ وی تشخیص داد.

وزارت امور خارجه اذعان کرد ، ارتش آمریكا نخست وزیر مریض بحرین را برای مراقبت در بیمارستان به آمریكا برد و بر اهمیت پادشاهی جزیره در خلیج فارس تأكید كرد.

در بیانیه ای که روز جمعه برای آسوشیتدپرس صادر شد ، وزارت امور خارجه گفت نیروی هوایی ایالات متحده C-17 Globemaster III شیخ خلیفه بن سلمان آل خلیفه را در کلینیک مایو در مینه سوتا حمل می کرد.

در این گزارش آمده است: “در ماه سپتامبر ، ایالات متحده در انتقال نخست وزیر شیخ خلیفه بن سلمان آل خلیفه ، دوست و متحد آمریكا ، به پزشكی كمك كرد.”

مراقبت های ارائه شده از شیخ خلیفه درست پس از پرواز ارتش آمریكا به همان شیوه به خانه امیر حاكم كویت در همان بیمارستان انجام شد.

هر دو کشور میزبان پایگاه های اصلی نظامی ایالات متحده در منطقه هستند و متحدان اصلی غیر ناتو محسوب می شوند و به آنها واشنگتن امتیازات نظامی و اقتصادی می دهند.

در 18 سپتامبر ، بیمارستان C-17 Flying از آلمان برخاست و در روچستر ، مینه سوتا ، محل اصلی پردیس کلینیک مایو به زمین نشست. وی توسط بوئینگ 767 متعلق به خانواده سلطنتی بحرین به روچستر تعقیب شد.

در آن زمان ، کلینیک مایو حاضر به اظهارنظر درباره مراقبت های وی از شیخ خلیفه ، که چهارشنبه در سن 84 سالگی درگذشت ، نبود.

نیروی هوایی ایالات متحده از این نوع C-17 برای تخلیه پزشکی استفاده می کند و سربازان را که به شدت مجروح شده اند آزمایش می کند و آنها را سریع به پایگاه های اصلی منتقل می کند. این هواپیما شامل اکسیژن داخل هواپیما و همان تجهیزات نجات است که در اورژانس بیمارستان یافت می شود.

پروازها اغلب شامل تیم های حمل و نقل هوایی مراقبت های ویژه هستند که از یک پزشک متخصص ، یک پرستار و یک درمانگر تنفسی تشکیل شده اند.

در همین حال ، مایک پمپئو وزیر امور خارجه درگذشت شیخ خلیفه را به بحرین تسلیت گفت.

پمپئو گفت: “شاهزاده خلیفه به عنوان نخست وزیر بحرین از زمان استقلال ، یک مقام برجسته دولت است و همیشه به عنوان یک دوست نزدیک و شریک ایالات متحده شناخته خواهد شد.”

بوئینگ 747 خانواده سلطنتی بحرین روز پنجشنبه جسد شیخ خلیفه را از مینه سوتا به خانه آورد. به دلیل شیوع همه گیر ویروس کرونا ، دفن در خانواده محدود است.

بحرین محل استقرار ناوگان 5 نیروی دریایی ایالات متحده است که به گشت زنی در آبراه های خاورمیانه می پردازد.



[ad_2]