ارتش اتیوپی فرودگاه شهر هومرا را تصرف کرد اتیوپی

[ad_1]

ابی احمد نخست وزیر اتیوپی گفته است که او هشدارهای بین المللی در مورد افزایش درگیری در منطقه تیگره را نادیده نمی گیرد.

در حدود یک هفته درگیری در شمال تیگرای ، ارتش اتیوپی فرودگاه شهر هومرا را تصرف کرد.

“نیروهای دفاع ملی اتیوپی در پس زمینه فرودگاه هومرا را به طور کامل تصرف کرده اند [a] ادامه از [the] واکنش دولت دولت علیه گروه شورشی TPLF ، تلویزیون دولتی فانا روز سه شنبه گزارش داد ، به نقل از سازمانی که ریاست دولت را در منطقه تیگرای بر عهده دارد.

Humera در انتهای شمال غربی کشور ، نزدیک مرزهای اتیوپی با سودان و اریتره واقع شده است.

قطع ارتباطات تلفنی و اینترنتی در Tigrei ، تأیید وضعیت موجود را دشوار کرد.

این گزارش زمانی منتشر شد که دفتر نخست وزیر اتیوپی ابی احمد گفت که به دلیل تشدید درگیری ، که از ترس بسیاری در حال تبدیل شدن به جنگ داخلی است ، درخواست های بین المللی برای ایجاد آرامش را نادیده نمی گیرد.

خشونت در منطقه شمالی ، هم مرز اریتره و سودان ، دومین کشور پرجمعیت آفریقا را بی ثبات می کند. از زمان روی کار آمدن ابی در سال 2018 درگیری های قومی در این منطقه شدت گرفته است.

“هیچ کس توسط نخست وزیر رد نشده است. وی اذعان و تشکر کرد که این نگرانی ها وجود دارد. “سخنگوی ابی بیلن سیوم در پاسخ به درخواست اظهار نظر در مورد ادعای یک دیپلمات مبنی بر اینکه ابی” به هیچ کس گوش نمی دهد “گفت.

“با این وجود ، اتیوپی یک کشور مستقل است و در نهایت دولت آن تصمیمات خود را در جهت منافع بلند مدت کشور و مردم اتخاذ خواهد کرد.”

سازمان ملل می خواهد ابی ، یک سرباز سابق که زمانی با دجله علیه اریتره جنگیده بود ، گفتگو کند.

صدها کشته

ابی ، جوانترین رهبر قاره با 44 سال سن ، سال گذشته برای اصلاحات دموکراتیک و صلح با اریتره برنده جایزه صلح نوبل شد.

اما هفته گذشته نخست وزیر ، که از بزرگترین گروه قومی اتیوپی ، اورومو است ، لشکرکشی علیه نیروهای وفادار به رهبران قومی ببر در منطقه شمال آغاز کرد. وی آنها را به حمله به یک پایگاه نظامی متهم کرد.

منابع دولتی روز دوشنبه گفتند که در آخرین درگیری صدها نفر کشته شده اند. اما ابی گفت که ترس از هرج و مرج بی دلیل است.

رهبران منطقه تیگروی شمالی در اتیوپی روز دوشنبه گفتند که دولت فدرال به رهبری ابی بیش از 10 حمله هوایی در روزهای اخیر علیه آنها انجام داده است.

در همین حال ، برهانو جولا ، رئیس ارتش تازه انتصاب شده اتیوپی گفت که نیروهای فدرال چهار شهر در غرب تیگره را تصرف کردند ، جایی که گزارش شده بود بیشتر نبردها در آنجا بود.

تلویزیون اتیوپی تصاویری از ورود دولت های اتیوپی به شهر مرزی دانشا در Tigrei پخش کرده است. این تصاویر نشان دهنده اهالی جشن و استقبال از ورود نیروهای دولتی است.

صدا و سیما همچنین تصاویری از شبه نظامیان ادعایی Tigrayan را نشان داد که تسلیم شدند. روز دوشنبه یک مقام نظامی گفت: نیروی هوایی اتیوپی “با دقت اهداف را هدف قرار می دهد”.

سودان همسایه بیش از 6000 سرباز به مرز اعزام کرده است.

بالغ بر 250،000 جنگنده

ببرها فقط 6 درصد از مردم اتیوپی را تشکیل می دهند ، اما آنها تقریباً 30 سال قبل از حکومت ابی بر سیاست سلطه داشتند.

آنها در نبرد 1999-2000 با اریتره همسایه و در سال 1991 برای سرنگونی Haile Mariam از Mengistu سخت شدند. طبق گروه بحران مخزن بین المللی ، آنها و متحدان تا 250،000 مبارز و دارای ذخایر قابل توجهی از تجهیزات نظامی بودند.

Tigrayans می گوید که دولت ابی به عنوان بخشی از سرکوب علیه نقض حقوق بشر و فساد در گذشته ، آنها را ناعادلانه هدف قرار داده است.

جنگ کلی پس از سالها رشد مداوم به اقتصاد اتیوپی آسیب خواهد رساند. ابی وعده اصلاحات گسترده ای را برای گشودن بخشهای سودآور مانند ارتباطات از راه دور برای سرمایه گذاری خارجی داده است.



[ad_2]