ارتش اسرائیل حملات هوایی را در نوار غزه محاصره شده انجام می دهد خاورمیانه

[ad_1]

ارتش اسرائیل می گوید پس از حمله موشکی ادعا شده توسط یک محاصره فلسطینی ، مواضع حماس را مورد حمله قرار داده است.

رسانه های فلسطینی گزارش دادند ، ارتش اسرائیل حملات هوایی را در نوار غزه محاصره شده انجام داد و خسارت های مالی وارد کرد اما تلفاتی نداشت.

به گفته وفا ، آژانس خبری رسمی فلسطین ، هواپیماهای جنگی اسرائیلی اوایل روز یکشنبه یک سری موشک به سمت مواضع در مناطق غربی ، شرقی و جنوبی نوار از جمله زمین های کشاورزی باز شلیک کردند.

شاهدان گفتند که این اتاق ها قبل از طلوع فجر به اهدافی در شهر غزه و شهرهای رفاح و خان ​​یونس در جنوب غزه اصابت می کند ، جایی که از بعضی جاها شعله های آتش و دود دیده می شود.

تقاضای مسئولیت فوری از هیچ یک از گروههای نظامی غزه وجود نداشت.

فوزی برهم ، سخنگوی حماس ، اسرائیل را مسئول این اوضاع شدید دانست.

“اشغال اسرائیل مسئولیت اصلی هر آنچه در غزه اتفاق می افتد است ، زیرا همچنان به جلوگیری از آن و انجام حملات ادامه می دهد. برهم گفت: “مقاومت فقط برای دفاع از خود است.”

ارتش اسرائیل در توییتر خود اعلام کرد که حماس ، گروهی را که غزه را اداره می کند ، در پاسخ به حمله موشکی ادعا شده توسط محاصره فلسطین هدف قرار داده است.

این گزارش می گوید نیروی هوایی اسرائیل دو سایت تولید موشک ، یک واحد نظامی و “زیرساخت های زیرزمینی” را مورد اصابت قرار داده است.

به گفته ارتش ، بلافاصله پس از به صدا درآوردن آژیرهای هشدار دهنده در شهر اشکلون در جنوب اسرائیل ، شنبه شب موشکی از نوار غزه در اسرائیل شلیک شد.

در بیانیه نظامی جزئیات بیشتری ارائه نشده است ، اما رسانه های اسرائیلی گفتند که این گلوله در فضای باز افتاد.

آخرین گزارش آتش سوزی از محاصره فلسطین که توسط حماس اداره می شود ، در پی شلیک دو موشک از سواحل اسرائیل در ساعات اولیه یکشنبه گذشته رخ داد.

در این حمله خسارت جانی و جانی نداشته است. به گفته ارتش ، اسرائیل با هواپیماهای جنگنده ، هلی کوپتر و تانک تلافی کرد و اهداف حماس را مورد اصابت قرار داد.

هیچ ادعایی درباره مسئولیت آتش سوزی موشکی 15 نوامبر مطرح نشده است ، اما اسرائیل حماس را مسئول تمام حملات ناشی از غزه ، از جمله حملات دیگر گروه های جنگ مستقر در این محاصره می داند.

موجی از خشونت

نوار غزه فقیرنشین و پرجمعیت از سال 2007 تحت محاصره فلج کننده مصر و اسرائیل قرار داشته است ، سالی که حماس نوار را تصرف کرد.

حماس و اسرائیل توافق کردند که در اواخر سپتامبر به درگیری ها پایان دهند ، اگرچه حملات همچنان ادامه داشت.

آتش بس با خشونت کشنده ای همراه بود و باید اسرائیل را برای اجرای پروژه های جدید توسعه از جمله منطقه صنعتی و بیمارستان دید.

حماس اسرائیل را به عدم رعایت کامل این معامله متهم کرده است. اسرائیل ، که حماس را یک سازمان “تروریستی” می داند ، گفتگوهای مستقیم را رها کرده و هرگز به طور علنی به آتش بس اعتراف نکرده است.

اسرائیل از سال 2008 تاکنون سه حمله علیه نوار غزه را آغاز کرده و تشدیدهای زیادی داشته است.

تحلیلگران فلسطینی می گویند آتش مرزی غزه غالباً به عنوان ابزاری چانه زنی مورد استفاده قرار می گیرد تا به اسرائیل چراغ سبز کمک مالی قطر برای ورود به خاک این کشور برسد.



[ad_2]