اردن برای انتخاب پارلمان جدید در میان تعمیق بحران اقتصادی خاورمیانه

[ad_1]

رأی دهندگان در اردن ، ویروس کرونا ویران شده ، روز سه شنبه برای انتخاب پارلمان جدید در میان عمیق تر شدن بحران اقتصادی که با همه گیر شدن بیماری گسترده می شود ، به پای صندوق های رای می روند.

اعضای پارلمان جدید با منابع کم و اعتماد زیاد به کمک های خارجی ، به ویژه از صندوق بین المللی پول (صندوق بین المللی پول) ، بر تغییر ساختار بدهی این کشور تمرکز خواهند کرد که ارزش آن بیش از 100 درصد از تولید ناخالص داخلی آن است (تولید ناخالص داخلی) .

بیکاری در سه ماهه اول سال 2020 نیز به طرز حیرت انگیزی 23 درصد است.

اورایب رینتاوی ، از مرکز مطالعات سیاسی القدس ، به خبرگزاری فرانسه گفت: “این رای متفاوت است زیرا مردم به دلیل اپیدمی بیشتر در پریشانی قرار دارند.”

طبق گفته وزارت بهداشت ، COVID-19 بیش از 1180 نفر از بیش از 104 هزار و 800 مورد در اردن جان خود را از دست داده است.

با این حال ، رینتاوی شک داشت که میزان مشارکت بالا وجود داشته باشد زیرا “بیشتر اردنی ها معتقدند که پارلمان نقشی جزئی در سیستم سیاسی دارد” ، زیرا تشکیل دولت ها در پادشاهی هاشمی حزب نیست و به نتیجه آرا بستگی دارد.

برخی از تماس ها در شبکه های اجتماعی برای به تعویق انداختن انتخابات وجود داشت ، اما دولت گفت که رای گیری ادامه خواهد یافت.

پارلمان قبلاً در اواخر سپتامبر قبل از رای گیری منحل شده بود و طبق قانون لازم است انتخابات جدید ظرف چهار ماه برگزار شود.

موسی المیطاح ، وزیر امور سیاسی و پارلمانی اردن ، روز جمعه اصرار داشت که بهتر است رای گیری برگزار شود ، نه چند ماه دیگر.

وی افزود: “زندگی اقتصادی ، سیاسی و اجتماعی باید ادامه یابد.”

پادشاه عبدالله دوم ماه گذشته پس از پایان دوره کار پارلمان ، دیپلمات کهنه کار ، بیش از الحسنهونه را به عنوان نخست وزیر معرفی کرد.

رینتاوی گفت: “مردم در صف های قبیله ای به نامزدی از طایفه خود یا به نمایندگانی كه به آنها خدمات ارائه می دهند رأی خواهند داد” ، نه به دلایل سیاسی.

حدود 4/5 میلیون رأی دهنده واجد شرایط از 1367 كاندیدای موجود در 294 فهرست به نامزدهای 130 كرسی پارلمان رأی می دهند كه 15 كرسی از آنها به زنان اختصاص دارد.

همچنین انتظار می رود نیروهای امنیتی در 1880 شعبه اخذ رای در کشور متفرق شوند.

اما محدودیت های ضد ویروسی که تجمع بیش از 20 نفر را ممنوع می کند هزینه های نمایش سنتی ، مانند چادرهای نامزدها را با ارائه شیرینی های عربی و قهوه پرداخت کرده اند.

جبهه اقدام اسلامی ، شاخه سیاسی اخوان المسلمین و اصلی ترین نیروی مخالف اردن ، قول داده است “برای حفظ حقوق ، عزت و معیشت مردم و مبارزه با فساد تلاش کند.”

نمایندگان قبایل اصلی قبیله ای کشور ، مستقل ها ، چپ ها و تعداد زیادی از تجار ثروتمند نیز برای یک دوره چهار ساله در پارلمان رقابت می کنند.

“کشور فقیر”

اردن با حدود 3 میلیارد دلار درآمد حیاتی از جهانگردی در 9 ماهه اول سال 2020 ، از COVID-19 ضربه اقتصادی خورده است.

کمپین برای انتخابات قانونگذاری همچنین مجبور شد به فیلم های ارسال شده در سیستم عامل های رسانه های اجتماعی ، به ویژه فیس بوک تغییر یابد.

محل گردشگری برخی از بهترین مکانهای باستانی جهان ، از جمله شهر باستانی پترا ، گردشگری به طور معمول 14 درصد از تولید ناخالص داخلی اردن را تشکیل می دهد.

اما صنعت با بیماری همه گیر COVID-19 متوقف شد.

جنگ در منطقه باعث مالیات بیشتر منابع شد. به گفته این کشور ، آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد ، کمیساریای عالی پناهندگان پناهندگان ، حدود 2/2 میلیون آواره فلسطینی و بیش از 650 هزار پناهنده سوری را در خود جای داده است.

اردن هزینه اسکان پناهندگان سوری را در حدود 10 میلیارد دلار تخمین می زند و مرتباً از عدم حمایت بین المللی شکایت می کند.

در مارس 2020 ، صندوق بین المللی پول 1.3 میلیارد دلار کمک به اردن را تصویب کرد و متعاقباً حدود 396 میلیون دلار بودجه اضطراری برای کاهش تأثیر COVID-19 اضافه کرد.

صالح الارموتی ، قانونگذار سابق اسلامگرا ، در یک فیلم انتخاباتی مشکلات اقتصادی را برجسته کرد.

وی گفت: “کشور فقیر ما به دلیل هژمونی صندوق بین المللی پول دیگر نمی تواند خود را سیر کند.”

آمارهای رسمی نشان می دهد که نرخ فقر به 15.7 درصد رسیده است که بانک جهانی پیش بینی می کند به دلیل ویروس کرونا جدید به شدت افزایش یابد.



[ad_2]